Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 18141 til 18160 af 36005
-
Hvordan kunne et eksamensspørgsmål lyde?
ForumindlægHej alle jer som har været op til fysik/kemi eksamen i folkeskolen! Hvad kunne et spørgsmål lyde på, når man har haft forskellige emner som man skulle lave dispostioner ud fra! Hvordan skal jeg forberede mig bedst? -
vekselvirkningen mellem hormoner og receptorer
ForumindlægDiskuter vekselvirkningen mellem hormoner og receptorer, herunder den høje specificitet der findes mellem hormon og receptor, og giv en kort beskrivelse af andre eksempler på hormonal regulering. -
Model for kaninbestand-hjælp
ForumindlægHej til alle igen. Jeg er i gang med en opgave, som virker at den bliver sværere og sværere. Det som jeg ikke kan forstå er: "illustrer de beregnede værdier af an ved brug af Maple" Håber, at nogen vil hjælpe med opgaven for at komme videre, siden jeg har brugt masse tid, og ikk... -
isolering
ForumindlægHvordan isolerer man? Er der en bestemt metode indenfor isolering af bogstaver, altså formler el.l -
Grundmotiv i fladedækkende mønstre
ForumindlægHej! Nogen som ved hvad et grundmotiv er i et fladedækkende mønster? Fatter det ikke. Det ville være dejligt med nogle gode svar! -
Hvordan i al verden regner man bogstaver ud i potens?
ForumindlægJeg har en opgave som lyder sådan her: (x+y)2 - 2xy = 0 og det skal reduceres, hvordan skal jeg gøre det? I mit hoved tænker jeg at dette er resultatet: 2x + 2y - 2xy = 0, er det rigtigt, eller er det bare mig? -
film
Forumindlæghej jeg skal til og skrive en sso, hvor jeg vil fokusere på identitetsdannelsen i det senmoderne samfund, så ville høre om i kendte noget matriale man kan analysere til, eksempelvis en artikel eller en dokuentar, jeg har prøvet kigge længe men det er svært og finde noget matriale for mig -
opg om el
ForumindlægHej Er der nogen, som kan forklar mig, hvordan man beregner strømstyrken i ledninger. Jeg forstår ikke Kirchhoffs 1. lov. Nogen der kan forklare det på en nden måde? På forhånd tak! -
Skal der ALTID komma foran fordi, men og hv-ord?
ForumindlægEr det kun ofte, eller er det altid der skal komma foran sisse ord? Og hvis det ikke er altid, hvordan kan man så se om der skal komma eller ikke komma? -
Stikprøve
ForumindlægHvad er forskellen på stratifiktion og klyngeudvælgelse? Og har I nogen eksempler på hvornår man skal benytte sig af hvad? -
Bruttoavanceprocent
ForumindlægHej alle. Jeg står med et spørgsmål, som jeg ikke fatter. Opgavebeskrivelsen er vedhæftet. Spørgsmålet er: Forklar, hvorfor det ikke er muligt at beregne en bruttoavanceprocent i denne virksomhed. Jeg mener selv, at det kan regnes, fordi vores vareforbrug er vores variable produktionsomkostni... -
Integration ved substitution
ForumindlægHej mit spørgsmål er hvornår skal man bruge Integration ved substitution. Jeg ved godt hvordan man gøre jeg er bare ikke helt sikker på hvornår jeg skal bruge det. -
Analyse af non-fiction
ForumindlægHej Jeg skal analysere en tale og er lidt i tvivl om en sætning er chiasmos: "it is not the decisions we have taken – it is our refusal to take decisions."?? -
Ekstrafag på GSK. Tæller det som 5a fag og må jeg derfor gange mit snit med 1.03?
ForumindlægJeg kan simpelthen ikke gennemskue, om jeg jeg må gange mit snit med 1.03, hvis jeg tager mit 5. A fag som GSK ekstrafag. Det er ret vigtigt for mig at vide, da det er ret udslagsgivende for mit fremtidige studie om jeg kan eller ej. Jeg afsluttede gymnasiet juni 2024 og er færdig med midt ekstr... -
Skitsér grafen for f
ForumindlægSkitsér grafen for f -
Nogen der kan hjælpe med denne opgave?
ForumindlægI 2005 var antallet af stx-gymnasieelever i Danmark 61112. I perioden 2005-2013 steg antallet af stx-gymnasieelever i Danmark i gennemsnit med 3679 om året. A) indfør passende variable, og opstil en model for sammenhængen mellem antallet af stx-gymnasieelever i Danmark og antal år efter 200... -
Kronik
ForumindlægJeg har virklig brug for hjælp, jeg skal skrive en kronik, jeg er ikke 100 % sikker på hvordan jeg skal skrive den, eller hvordan jeg skal starte den. Har den en indledning? Eller starter man og i så fald hvordan? Jeg skal skrive en kronik, hvor jeg reflektere over virkeligheden som mediekskabe... -
Relationer, ækvivalensklasse
ForumindlægHej er der en der kan hjælpe mig med denne her opgave. Jeg ved ikke hvad man skal og vil gerne forstå fremgangsmåden til at løse opgaver der minder om den: Betragt følgende ækvivalensrelation på mængden A={1,2,3,4} R={(1,1),(2,2),(3,3),(4,4),(2,3),(3,2),(2,4),(4,2),(3,4),(4,3)} Hvor mange elemen... -
Ligninger????
ForumindlægHej, jeg er 1.g's elev, og på nuværende tidspunkt har vi om ligninger, da faget kun er på C-niveau. Jeg forstår nul, sådan virkelig intet. Jeg kan virkelig ikke løse nogle ligninger, og ja, jeg ved godt det ret underligt nu hvor jeg på gym, men ja. Jeg hr virkelig brug for hjælp, da jeg slet ... -
omvendte funktioner
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe med hvordan man finder indre og ydre funktioner? Har lidt svært ved at forstå det. h(x)=ln(x^2) h(x)=(cos x+1)^4
