Søgning på: biologi a skriftlig. Resultater: 18161 til 18180 af 153957
-
fælled
ForumindlægHvordan skal det her forstås : and he lived with his mother on a common. Der står at det betyder fælled, men det forstår jeg ikke helt?? -
Arealet af et parellogram
ForumindlægHej, hvordan finder jeg arealet af det parrelogram der er udspændt af følgende to vektorer: a=(-3,2), b=(2,7), hvilken formel skal jeg anvende ? -
Isolering
Forumindlægs = 1/2 * a * t^2 + v_0 * t + s_0 Nogen der kan isolere t i den her for mig ? -
Reducer udtrykket
Forumindlæg(a+b)2 + 2(b2-ab) Hvordan skal følgende udtryk reduceres? Håber nogle kan hjælpe! -
parlellogram / vektorer
Forumindlægi et koordinat system er givet vektorerne a=(2,-5) og b=(-6,4) man skal så beregne længden af diagonalerne i parlellogrammet. Hvordan er det lige man gør det?? -
alm. reduceringsopgave
Forumindlæghey. kan simpelt hen ikke huske hvordan man regner sådan en opgave ud. (2a+2b)/((a^2)b+ab^2) -
B-3A
ForumindlægNår a = -2 og b = 4, er b-3a= Håber at nogle kan svare på dette spørgsmål Tak på forhånd -
parallelogram
Forumindlæghvordan beregnes vinklerne af et parallelogram der udspændes af vektor a = (1;4) og vektor b = (7;-4)? -
1 stk mat. opgave HASTER
ForumindlægIsoler Q i ligningen y^2= Q×x-Q×a+k. kan i hjælpe? -
Reducer
ForumindlægReducer: 8a^3*b*a^-2/(2b)^2 Nogen der kan regne et lignende eksempel? Eller hjælpe mig med denne? Hvordan forkorter jeg? -
...
Forumindlægberegen sidelængden a i et trapez, hvor h= 6 cm, b= 10 cm og arealet er 43,50 cm^2 hvordan gør jeg det? -
Ansøgning ergoterapeut. Spørgsmål!
ForumindlægHej jeg vil gerne uddanne mig som ergoterapeut og regner snart med at lave en ansøgning, dog har jeg et par spørgsmål om min uddannelse jeg fuldførte i sommers. Jeg blev færdig med en Fuld HF i sommers, dog ikke en almindelig en på 2 år, men på 3 år dvs, enkeltfag, men samlet en fuld HF.. S... -
BLANK på insulinmolekyler!!
ForumindlægHej alle, Det ville være en kæmpe hjælp hvis der er nogen med lidt biologi-forstand der vil kigge på denne opgave: Vi har fået stillet en opgave, som hedder "genetiske forskelle hos insulinmolekyler fra forskellige dyrearter". I opgaven får man fået oplyst at insulinmolekyler hos patte... -
problem formulering i tvivl?
ForumindlægMine fag er Eng hvilket jeg har på A-niveau og Biologi hvilket jeg havde på c-niveau i 1g. Opbygningen af min opgave har jeg forestillet mig nedenfor. Venligst kommenter om det lyder som noget der holder vand, eller om der skal laves om!? "En opridsning af genetikkens historie, der udmunde... -
Lektiehjælp tilbydes
ForumindlægHej med jer Jeg tilbyder lektiehjælp i Aalborg (Svenstrup J) og omegn. Jeg har taget en STX på Støvring Gymnaisum (Mat A, Fys B, Kem B), er 23 år gammel og kan derfor hjælpe med disse fag på disse niveauer. Derudover kan jeg tilbyde hjælp i Biologi C, Engelsk A og Tysk B. Jeg er meget opm... -
Nuklecapsid og envelope
ForumindlægHej, jeg er igang med at skrive SRP, men jeg er stødt på et ord som jeg ikke er helt sikker på hvad betyder inden for biologi, jeg har kigget rundt på internettet men jeg synes ikke jeg kan finde nogen forklaring på det. Jeg kunne læse mig frem til via tidligere spørgsmål her på portalen at er n... -
HJÆLP STÅR I ET KÆMPE PROBLEM MED MIN GYMNASIE!!
ForumindlægHej folkens Så lige nu går jeg på stx i 1.g. Jeg har en linje med matematik A og Fysik Kemi B. Jeg kan godt lide matematik A, men jeg bryder mig ikke om de naturfaglige fag som fysik, kemi og biologi. Grunden til at jeg har valgt den her studieretning er fordi mine forældre har presset mig til d... -
HJÆLP JEG STÅR I ET KÆMPE PROBLEM MED MIN GYMNASIE VALG
ForumindlægHej folkens Så lige nu går jeg på stx i 1.g. Jeg har en linje med matematik A og Fysik Kemi B. Jeg kan godt lide matematik A, men jeg bryder mig ikke om de naturfaglige fag som fysik, kemi og biologi. Grunden til at jeg har valgt den her studieretning er fordi mine forældre har presset mig til d... -
potensudvikling
Forumindlæghej allesammen... jeg håber virkelig i vil hjælpe mig med dette, for er helt på bar bund jeg skal op til eksamen i matematik på c-niveau på STX og et af eksamensapørgsmålene lyder således: 4: Potensudvikling og andre vækstmodeller. Gør rede for potensudviklingen y = b*x^a. Du skal blandt andet... -
Stastik
ForumindlægHej jeg sidder med en opgave jeg er meget usikker på. Ville hører om nogen ville kigge den igennem og se om det er rigtig det jeg har lavet... På forhånd tak. For 2 uafhænige hændelser A og B gælder: P(A)=0,9 P(B)=0,1 1 Find P(AB) der har jeg skrevet P(AB)=Ø, fordi der ikke nogle...
