Søgning på: matematik a uden hjælpemidler. Resultater: 18221 til 18240 af 174810
-
Ulighed...
ForumindlægEr det her rigtigt...?-x^2 + 5x + 6 er større end eller lig 0.Jeg finder rødder, og får -6 og 2, så er det 2 som er løsning right:)??og hvordan skriver jeg det engentlig hehe? -
Forståelsesopgave
Forumindlæghttp://peecee.dk/?id=44633 Beklager for den lidt skæve indscanning :) Figur 2 er F, da man får Figur 1, hvis man differentierer Figur 2: F'(x) = f(x). Men hvordan bestemmer jeg integralet af f(x) med grænserne 0 og 3? Jeg frygter, det er en af de dersens forståelsesopgaver, der egentlig er... -
ozonolyse
ForumindlægHej.. Håber der er nogen der kan hjælpe mig.. har slet ingen anelse om hva jeg skal lave.. nogle hint ville være godt.. Ozonolyse er en type reaktioner, hvor dobbeltbindinger kløves. reaktionen foregår i to trin: først reaktion med ozon, O_3 og derefter reaktion med Zn og syre. hvis der starte... -
erfaringer med at laese fysik?
ForumindlægEr der nogen der har erfaringer mht. svaerhedsgraden af Matematik på Fysik studiet på fx. KU? -
Ide til emner
ForumindlægHej! Har i nogle ideer til emner med fagkombinationen MAT A og HIS A? Eventuelt også MAT A og SAMF B! Gerne med så enkel matematik A som muligt. Tak på forhånd!! -
Eksamen
ForumindlægHeeey allesammen! Jeg skal til eksamen i matematik B-niveau, og jeg er lidt i tvivl om, hvordan en GOD eksamen forløber. Har I nogle råd til, hvordan man kan gøre sin præstation til topkarakter? Hvad giver ekstra og hvad er dumt? Er 6 dages forberedelse nok, eller skal jeg sætte mere tid af? H... -
a) Bestem en ligning for den linje l, der går gennem punktet P(2,3) og er parallel med linjen bestemt ved ligningen 4x+5y-7=0.
Forumindlæghej folkens jeg har en opgave som jeg sidder lidt fast i - der er 4 del spørgsmåler i opgaven. det er opgave to jeg gerne vil have hjælp til, da jeg ikke har prøvet denne slags opgaver før er jeg helt lost så står på bar bund. tak på forhånd -
Kan jeg det?
ForumindlægJeg går i 7. klasse og er fantastisk til matematik. I timerne arbejder jeg med at gennemføre pensummet for A-niveau på gymnasiet, men jeg er snart færdig med det. Jeg er virkelig træt af mine matematiktimer, jeg skal vælge mellem at arbejde selv, som udfordrer mig, men det er ret ensomt, eller ... -
Lineær Alg. - Partiel afledede
ForumindlægHej allesammen. Jeg har fået følgende opgave for i Lineær Algebra og ved ikke helt hvordan jeg løser opgave 2.1 a). Opgaven. - Jeg har klaret det i Maple, men ved ikke hvordan jeg skulle kunnet gøre det uden hjælpemidler. Det ville være en stor hjælp hvis nogen kunne vise/forklare mi... -
Differentiation af en lineær funktion
ForumindlægJeg skal op til matematik A mundtlig eksamen, og et af spørgsmålene lyder: Redegør for hvordan en lineær funktion differentieres. Jeg har prøvet at redegjort dette, og jeg har vedhæftet dokumentet. Vil lige høre, hvad i synes? -
Metriske rum og lign.
ForumindlægHej alle! Så er tiden inde til at læse op til min sidste eksamen i vektorrum og metriske rum. Dett første spørgsmål har allerede meldt sig: 1) I forbindelse med Bolzano-Weierstrass sætning for point sets (punktmængder?): "It is apparent from out construction of the intervals [a_n,b_n] that ... -
danskskriftlig eksamen, hva synes i?
Forumindlægja, jeg var jo som så mange andre oppe til skriftlig dansk eksamen i formiddags... jeg tænkte bare om hva i forskellige sys om opgaverne, svære, nemme? jeg selv valgte at skrive om digtene "to morgener", hva med jer? -
hvorfor læse?
ForumindlægJeg plejer som regel, at læse nogenlunde grundigt op til alle mine eksamener, hvoraf nogle er gået godt og andre mindre godt. Så indtil videre kan jeg ikke sige om der er en generel sammenhæng mellem at læse op og score en god karakter. fx. hvad er meningen med at læse op til en dansk eksamen, nå... -
...
ForumindlægHej, nogen har et bud? opgaven er med hjælpemidler, dvs. man kan godt brug tnspire -
Inegtral2.
ForumindlægHej er det nogle det kan hjælpe mig med følgende integral har prøvet forskellige metoder men uden held Nogle ideer? Tak på forhånden -
Tabellen viser sammenhørende værdier for x og y. Det oplyses, at y=ax+b. a) Udfyld resten af tabellen, og begrund svarene.
ForumindlægJeg har fået en tabel udleveret som ser sådan ud (opgaven ligger som skærmbillede nederst på mit spørgsmål) jeg skal så udfylde resten af tabellen men hvordan gør jeg? har brug for hjælp ASAP!! -
Skal det virkelig være HHX?
ForumindlægJeg har siden ottende klasse haft denne her drøm om at gå på HHX, men har ofte oplevet lave karakter i matematik. Jeg ligger mellem 4-7, men sprogligt er jeg meget godt med. Det bare mere træls at man ifølge den nye gymnasiereform skal have mat på b eller tre sproglige fag (det med de tre sprogli... -
Hjælp til valg af studieretning.
ForumindlægHej med jer! Jeg står over for det problem, at jeg om små 2 uger skal beslutte en endelig studieretning på gymnasiet. Det lyder måske ikke lige umiddelbart som en reel problematik, men nu skal i høre... Jeg har i folkeskolen altid været elendig til de naturvidenskabelige fag.. Fysik, kemi, ge... -
Variabeltransformation
ForumindlægHej Jeg har en matematik aflevering, hvori jeg skal lave en variabel transformation i en af opgaverne. Opgaven skal afleveres Tirsdag d. 27/1. Jeg har haft om variabel transformation, men kan kun svagt erindre det, og mine noter kan jeg selvfølgelig ikke finde. Opgaven er uden hjælpemidler Opg... -
Terminsprøve B-niveau
ForumindlægHejsa Folkens!Jeg skal imorgen til den skriftlige termins-prøve her midt i andenåret af gymnasiet.Jeg ville derfor lige høre om der var nogen derude der sad med en masse formler det ville være godt at kunne til den første del af prøven, altså den uden hjælpemidler...?Jeg mener bare alle dem som m...
