Søgning på: Almen Studieforberedelse (AT). Resultater: 18241 til 18260 af 325233
-
forstår ikke en tekst
ForumindlægHej jeg har læst tekst 40 i dokumentet som jeg har vedhæftet. jeg fortår ikke det hele 100 %. det jeg har forstået af teksten, er at "det store jordskævl i Kobe" skete den 17. januar 1995, og at jordskævl blev kaldt hanshin "jordskævl". mester assahra mener at det var et... -
Hukommelse
ForumindlægJeg har et par spørgsmål angående hukommelsen Når man taler om at korttidshukommelsen kun kan holde på op til 7 informationer på en gang, hvad menes der så præcist med informationer som man skal holde styr på på engang i forhold til dagligdagen eksempelvis, og hvordan er det at disse information... -
SRP! Problemer med den genetiske kode!
ForumindlægHej. Jeg har nogle problemer med at forstå den genetiske kode. Jeg er ved at se på et eksempel med punkt-mutation. Vi forestiller os at et stykke DNA i genet ser sådan ud: [CAT][TAG][GAT][ACT] Lad os antage at første basepar (C) tabes ved DNA-molekylets replikation (formering, fordobling). Nu... -
Korte rettelser
ForumindlægNogen der lige vil tjekke disse igennem? - Nogle gange bebrejder han sine forældre, at de har sat ham i/til? verden. rettelse af kommaer i dette afsnit: Det er blevet vanskeligere, at klare sig i et videnssamfund uden et arbejde, der er baseret på både praktiske og boglige færdigheder. Det at ... -
Partiel integration hjælp
ForumindlægHej jeg er ved at udlede formlen for partiel integration, som hedder: ∫f(x)·g(x) dx = F(x)·g(x) - ∫F(x)·g'(x)dx For at bevise at ovenstående er sætning er sand differentierer jeg begge sider på ovenstående således: f(x)·g(x) = F’(x)·g(x) + F(x)·g’(x) – F(x)·g’(... -
Navngivning af differentialligninger
ForumindlægHejsa Hvad indebærer det at en differentialligning er en "1. ordens lineær differentialligning"? Betyder 1. orden at den kun er blevet differentieret 1 gang? Og betyder lineær at der kun er en konstant foran y? F.eks. at logistisk vækst også er differentieret 1 gang, så det er også en ... -
oversættelse. dansk --> engelsk
ForumindlægVil i ikke hjælpe med at oversætte til engelsk? Diciplin er nødvendig! Grunden til at disciplin ikke er til at komme udenom i børneopdragelse er, at det er disciplinen der viser barnet, hvad der er acceptabel opførsel. Ved at sætte grænser for barnet siger man samtidig, hvordan det er, man opf... -
ideer
ForumindlægUdpeg en eller flere centrale problemstilling(er) i følgende case, og belys denne/disse ud fra relevante teoretiske perspektiver. Case: Margrethe 4år. Margrethe er lige flyttet til byen med sine forældre. Faderen har fået arbejde hos en landmand i nærheden, og moderen er hjemmegående. Mar... -
Haster, METODER
ForumindlægHej.. Jeg skal snart til mundtlig eksamen i AT og ved at lærerne går meget op i metoder, men hvilke metoder bruger man egentlig i historie og hvornår??? -
forskellen på marginalisering og stigmatisering
ForumindlægHvad er forskellen på marginalisering og stigmatisering? For mig lyder det nemlig som det samme - altså at nogle personer bliver stemplet til at være afvigere. -
hvad betyder nyhedsløs, og nyhedsstrømmen.
Forumindlæghej, hvad betyder nyhedsstrømmen , og nyhedsløs, og hvad betyder at sige at nyhedsstrømmen er uoverskuelig? mit bud: nyhedsstrømmen er medierne, aviser, sociale medier...... -
Regneforskrift for fjerdegradspolynomium
ForumindlægJeg har fuldstændig glemt hvordan man kan lave en regneforskrift for et fjerdegradspolynomium bare sådan... Hvis nu man fik at vide, at 2 og -1 var rødderne, hvordan kan man så finde ud af det? -
Diskursanalyse
ForumindlægHej Begavede Mennesker :) Jeg sidder og forbereder AT. Min lærer har sagt at jeg skal lave en diskursanalyse på en tale. Men hvad er en diskursanalyse? Mvh Mig -
HURTIGT SPØRGSMÅL
ForumindlægHvordan staver man til PROIKTIONER? Det er nemlig ret svært at slå et ord op i ordbogen, man ikke ved hvordan staves. Jeg har prøvet at google det. -
Jeg hader folk som siger..
ForumindlægDet jeg hader ved folk er at når de spørg om hvordan konklusionen ved en stil er lavet og så det første de siger er at hvor har du nakket konklusionen ? -
Kan jeg få SU som udeboende?
Forumindlæg- Hvis jeg bor hos en anden familie i KBH? - Mit studie kommer til at være der, derfor vil det være mest praktisk at være dér. -
tandlæge
ForumindlægJeg kunne godt tænke mig at læse til tandlæge, men er det rigtigt at det er ligeså hårdt som medicin studiet???? -
Lige muligheder
ForumindlægHvad tolker I, når det nævnes, at vi alle skal have lige muligheder. Hvad er lige muligheder? -
skrive en stil
ForumindlægEr her nogen der er gode til at skrive stil og som har tid til det, det skal svare til A niveau på gym. og det er en dobbeltstil dvs 6 sider? er meget tidspresset derfor spørge jeg om det? jeg giver 400 kr -
Psykologisk teori om samfundets skyld
ForumindlægHej Er der nogen, der ved, om der findes en psykologisk teori, der modsat udviklingspsykologien, som bygger på, at barndommen har noget at gøre med, hvor man ender som voksen, mener, at det er samfundets skyld? Meningen med teorien er, at den gerne skal sætte udviklingspsykologien i perspektiv. ...
