Søgning på: filosofi c noter. Resultater: 18241 til 18260 af 73947
-
f '(pi/2)
Forumindlægnogen der vil hjælpe mig med opgave 1 b.. http://peecee.dk/?id=69148 -
USA's magt på retur
ForumindlægDiskutér, i hvor høj grad det vil være en fordel eller en ulempe for det internationale samfund, a tUSA's magt er på retur. du skal anvende teorier om international politik. -
parentes
ForumindlægHej, hvordan laver man en parentes der fylder flere linier. Jeg har \frac{5}{6} og vil gerne have en (alm.)parentes omkring dette udtryk. Hvordan gør man? -
Naturlige eksponentiel funktion
Forumindlægf(t) = 2,0151 · e^(1,0135 · t) <=> f(t) = 2,0151 · 2,7552^t Kan man godt omskrive funktionen sådan her? -
Isolering af d
ForumindlægJeg skal isolere d i flg. ligning uden brug af hjælpemidler... R=((4*p)/(π*d2))*l Hjælp! -
Reducere eksamensspørgsmål
ForumindlægHvordan udregnes denne? Det eneste jeg forstår er at man tager og udregner potensen først og det giver vel 3q eller hvad...? -
Hvorfor reagere klorin polært når det blandes med vand?
ForumindlægVi har lavet i forsøg som vi skal skrive en raport om. Jeg kan se ud fra klorin (CCl4) opbygning at det er upolært, men i vores forsøg reagere det polært. Kan nogle forklare dette? -
Uhh har noget dum fysik om kredsløb XP
ForumindlægMmh.. Skal skrive en rapport og mangler liige lidt hjælp her om noget så simpelt som et kredsløb og den slags.. okay så.. 1.(serieforbindelse) hvordan er sammenhængen mellem to målte spændingsforskelle og spændingskildens polspænding? - kan det passe at det er noget med det der mde at U og I ... -
mængdelære
ForumindlægJeg kan godt forstå det, men hvordan formulerer man beviser, der er uhyre simple? F.eks.: F1 og F2 er lukket. så er F1 U F2 og F1 (omvendt u) F2 lukket. og den her: Ø og R^2 er lukket. -
grammatik
Forumindlægjeg sidder med studentereksamensopgaven fra 2007 i skriftlig engelsk.. der er et par ting jeg ikke forstår, hvad er galt med disse sætninger og hvorfor: He talked friendly to her. - talked, er det forkert ord? He feels that now he was able to play the piece good. jeg har på fornemmelsen at der ... -
Hvad er reglerne inden for andenhåndskøb?
ForumindlægHej på skolen har vi en samtale angående andenhåndskøb. Er der nogle der kan hjælpe mig med at finde svarende for hvad reglerne for andenhåndskøb er? Andenhåndskøbene gælder over DBA og gennem bekendte :) P.S. når andenhåndstingen bliver købt er den en tredjehånds, mister den så værdien ? -
Studieretningsprojekt
ForumindlægHej alle jer der går i 3.g ! hva skriver/skal i skrive om i studieretningsprojekt ? jeg har valgt område som græsk matematik? er der nogle som har gode ideer til hvad jeg evt. kan skrive specifikt om? har tænkt lidt på phytagoras, men ved sku ikk lige helt hvad jeg kan skrive om i det emne?... -
Hvor hører det hjemme?
ForumindlægHej med jer, Hører differentialligninger inde under Infinitesimalregning? Og hvad hører Infinitesimalregning egentlig under? er det Mantematisk Analyse eller Algebra? Er der ikke et sted man kan se disse indelinger, jeg har prøvet at lede på nettet, men jeg ved ikke helt hvad jeg egentlig skal... -
quasi-symmetrisk matrix
Forumindlæghva er en quasi-symmetrisk matrix? -
Konstruktion af Q
ForumindlægEr der ikke nogen, der har kan konstruere de rationalle tal på en smart måde? Den metode, jeg har, er tåget.. -
Dansk-Engelsk oversættelse (rettelse)
ForumindlægJeg skal oversætte en tekst fra dansk til engelsk og jeg mangler at få den rettet, så det ville være virkelig dejligt, hvis i kunne hjælpe mig lidt. Den dansk tekst ser således ud: I den industrialiserede verden er overvægt et alvorligt problem, bade hos børn og voksne. Hver dag kan børn og unge... -
Non Sense DNA
ForumindlægHejsa. jeg skal Forklare hvorfor Non-sense DNA ofte har flere mutationer over kort tid end gen-DNA? men ved ikke lige hvodan jeg skal gør det -
fedt
ForumindlægHej er der nogen af jer, der kan beskrive hvordan fedt,protein og kulhydrat nedbrydes i kroppen? det skal være en grundig beskrivelse!! gerne hvilke kemiske reaktioner der sker. og også noget om cellernes vitale behov for fedt på forhånd tak Michell -
REKLAMENS FILMSPROG....det haster. Hjælp
ForumindlægEr der nogle der vil hjælpe mig til at forstå hvad denne her opgaveformulering betyder helt præcis? Lav en analyse af videoen, idet du grundigt beskriver videoens filmsprog. ?Videoen er en reklamekampagne fra Greenpeace...og jeg kommer derfor i tvivl om jeg bare kan bruge en analysemodel som an... -
Opstilling af SRP
ForumindlægEr det en god ide, at lave overskrifter, til hvert afsnit? Perspektivering og konklution, skal det skrives, overhoved ? Synes bare ikke man har fået nogen ide, om hvordan man skal opstille og indkludere i sin opgave..
