Søgning på: naturgeografi b eksamen. Resultater: 18241 til 18260 af 113755
  • Hjælp tak:)

    Forumindlæg
    Hej Jeg har brug for hjælp til at isolere x i disse 2 formler 1: Y = b*ax og 2: A=B* (1+x)n Tak:)
  • Simpelt bevis

    Forumindlæg
    Kan nogen bevise at hvis a/b = c/d = e/f = k så er (a+c+e)/(b+d+f) = k, Tak!
  • Hjælp til 2 opgaver

    Forumindlæg
    Er der nogen, der kan hjælpe med disse to opgaver? :) Det er så langt jeg er kommet: Opgave 1: (a+b)^2-a^2/2a+b <=> a^2+b^2+2ab-a^2/2a+b <=> b^2+2ab/2a+b <=> b*b+2*a*b/2*a+b Opgave 2: 2/a=3a+a/2 <=> 2=3a+a/2*a <=> 2=3a+a^2/2 Merci ^_^
  • Hjææælp!! :S

    Forumindlæg
    Jeg har været så "utrolig" heldig, at jeg skal op i historie til eksamen. (Oven i købet den sidste eksamen) Nogen der kan give et lille fif, omkring fremgangsmåden?! Trækkes der en kendt tekst, osv.
  • De 7 trædesten

    Forumindlæg
    En beskrivelse af de 7 trædesten som skal bruges til NV eksamen ?
  • FSA Hjælp!

    Forumindlæg
    Ok folks.. Mangler nu min sidste eksamen, nemlig fysik/kemi. Mine andre eksamener gik ikke helt som forventet, især fordi jeg i muntlig dansk træk det sværste, som min lærer havde opgivet (Reklamefilm: Carlsberg Kurvand). Jeg vil derfor virkelig gerne op at ringe karaktermæssigt. Har i ikke et p...
  • Afvigende kønskromosomantal

    Forumindlæg
    Er der nogen, som kan hjælpe mig med 2'eren og 3'eren i opgave 6 i dette link? http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2001/2001-6-2.pdfKarsten
  • Et let sprøgsmål

    Forumindlæg
    Hejsa! :-)Jeg sidder og læser til eksamen, og er blevet lidt i tvivl om følgende:- Efter hvilken rækkefølge skal ionerne sidde i molekyleforbindelser?Nogen som kan hjælpe?Sicma :-)
  • God eller dårlig kilde?

    Forumindlæg
    Hej Alle! :) Jeg sidder og forbereder mig til eksamen på fredag.. Jeg skal stille en god kilde over for en dårlig, MEN... Hvad er en god kilde og en dårlig kilde? Håber meget på noget hjælp, da jeg har prøver google osv..
  • reflektion eller totalreflektion?

    Forumindlæg
    Overskriften siger det hele. Skal til fysik eksamen i morgen og har om lysets brydning. Er der en der kan fortælle mig forskellen på reflektion og totalreflektion(ved godt det er spejling) men er de begge det? eller hvad er forskellen? :-) På forhånd tak!
  • Anvendelse af 1. ordens lineære differentialligning

    Forumindlæg
    Hej - jeg er i gang med et MAT A mundtligt eksamens spørgsmål, hvor jeg bl.a skal give eksempler på anvendelse af 1. ordens lineære differentialligning - har brug for hjælp til dette?
  • Har jeg regnet rigtigt? Mat A opgaver

    Forumindlæg
    Jeg har været til eksamen i dag og vil høre om der er nogen der kan se om det jeg har lavet, er korrekt. Har brugt maple til at løse opgaverne Mvh Isabella
  • En cirkel

    Forumindlæg
    Hej, sidder og skal til eksamen imorgen, og kigger på en type opgaver som jeg normalt har svært ved. Opgaven lyder således: En cirkel har centrum i punktet (0,0) og radius kvadratrod 2. Linjen L har parameter fremstillingen (x/y)=(3/-3)+t*(1/-1), t. Opskriv en ligning for cirklen, og bestem koo...
  • 5 A-niveau fag på STX?

    Forumindlæg
    Gælder reglen stadig, om at man får ganget sit snit med 1,03 hvis man tager 5 A-fag? Jeg har nemlig taget den beslutning om at jeg gerne vil have 5 A-fag engang i 3.G, da jeg tænkte det vil være som en gave at man kan gange sit snit med 1,03. Men det er jo egentlig vildt lidt? Jeg troede det var...
  • Søger råd/hjælp mht. til at hente 13 til biologieksamen.

    Forumindlæg
    Hej. Jeg går i 1.g ad matematisk linje. Det er lykkedes mig at hente 11 i biologi i årskarakter. Jeg er i den situation, at jeg er utrolig interesseret i at forsvare min årskarakter eller forbedre den ved mundtlig eksamen i næste uge.Jeg føler virkelig, at jeg er sikker i hele pensum. Samtidig ha...
  • ti-89 hjælp

    Forumindlæg
    Hej.. jeg står overfor at skulle finde a,b og c i f(x)=ax^2+ba+c når jeg ved at grafen går gennem punkt (1,3),(2,8) og(-2,12) men jeg kan sq ikke finde ud af den skide ti-89.. hvordan gør jeg ? ( vi skal bruge CAS )
  • reducer

    Forumindlæg
    a^2 + b^2 - a(a+b) = b2 + ab korrekt?
  • Grænser

    Forumindlæg
    Jeg vedhæfter spørgsmålet. Det er mest at finde grænser, jeg har svært ved. Jeg ved at R er afgrænset af grafen for y=x2 og y=x3 Spørgsmålet skal løses uden hjælpemidler. Hvordan finder jeg a og b?
  • Student..hvad nu?

    Forumindlæg
    Hej Jeg blev student her i mandags med matematik A, fysik og kemi b.....jeg tænkte på om hvilke uddannelser der egner sig bedst? tænkte på software ingeniør, er der nogen som har erfaring med dette? eller har I nogle bud?
  • Antigner og antistoffer

    Forumindlæg
    Hvis man får en blodtransfusion fra en person med blodtypen B og selv har A vil man nok dø. Jeg ved at blodet vil agglutinere, men er det antigenerne der sætter sig på antistofferne eller hvad? Det må gerne forklares ret simpelt.