Søgning på: fysik noter b. Resultater: 18261 til 18280 af 110438
-
lignende uddannelse? BDE
ForumindlægHej, jeg er faldet pladask for uddannelsen Business Development Engineering, bortset fra deres adgangskrav som er Mat B, Fysik B, Kemi C - ikke fordi jeg ikke gerne vil bruge et halvt år på at hæve mine niveauer, men fordi jeg tænker at adgangskravene også må sige en del om hvad man kommer til ... -
Energiniveaudiagram for overgange
ForumindlægHej alle. Jeg har fået en opgave i fysik som lyder: Følgende tabel giver de målte bølgelængder i lyset fra en varm gas. λ/nm 187 271,1 323,3 460,3 610,4 670,8 a) Hvilke fotonenergier svarer bølgelængderne til? Disse bølgelængder kan forklares ved at antage, at atomerne i... -
Haster - opgave hjælp!
ForumindlægHej hej er der nogen der kan hjælpe mig med følgende opgaver: 1.) Boldkast fra altan: En pige, som står på en altan har to ens bolde A og B. Hun slipper bolden A fra højden, h, over jordoverlfaden, så bolden falder frit fra hvile. 0,08s senere kaster hun bold B fra smme højde lodret nedad med be... -
Mundtlig eksamen
ForumindlægHej igen, Et lille spørgsmål til et emne - jeg er ved at læse op til eksamen i fysik B-niveau. Jeg er ved at skrive disposition til emnet mekanik og skal forklare om kræfter, sammensatte kræfter. Nogen som har et forslag til hvad jeg kan fortælle om på B-niveau? Jeg havde tæ... -
Atomkernen - udledning - eksamen
ForumindlægHej! Jeg skal til eksamen i fysik B og kan komme op i et emne, der hedder Atomkernen. Stikordene lyder: Kernekraften, stabile- og radioaktive kerner, alfa-, beta- og gammastråling, henfaldsloven, halveringstid, aktivitet. Jeg vil gerne udlede en formel i den forbindelse, men der er ikke e... -
Navngivelse
ForumindlægHej med jer Jeg skal (desværre) op i fysik og kemi, og en af spørgsmålene som jeg må forberede mig på er navngivlese af alkaner. Jeg tror jeg har fattet det rigtigt, men for at være sikker vil jeg gerne spørge et geni indenfor kemi om jeg virkelig har forstået det rigtigt. Jeg har fundet to ... -
Suppering!
ForumindlægHej venner Det er fordi jeg har tænkt mig at læse medicin og derfor har tænkt mig at søge ind til sommer. Jeg er igang med at supplere fysik lige pt. Og til foråret skal jeg supplere matematik b-a og Kemi o-b. Ud fra hvad jeg har hørt har man rigeligt med kemi første år på medicin, så derfor e... -
Hvilken studieretning skal jeg vælge mellem Science 1 eller Bioteknologi??? HJÆLP PLS!!!!
ForumindlægHej, jeg står lige pt. i et dilemma. Jeg skal snart vælge studieretning her i 1.g på gymnasiet. Jeg har en stor drøm om at blive læge, men ved desværre ikke hvilken studieretning jeg skal vælge, mellem Science 1 (Mat A - Fysik A - Kemi B) eller Biotek-linjen (Mat A - Bioteknologi A - Kemi B). J... -
Find værdien. Nogle som har en metode til at løse sådan en?
ForumindlægHej "venner" jeg har en opgave som jeg skal løse som lyder sådan: Find værdien af A og B, når: A + B = 169 A : B = 12 A * B = 2028 og A - B = 143 Håber virkelig nogle har en metode til en løsningen :D -
Reducer udtrykket
ForumindlægHello, en meget simpel opgave som jeg ikke kan huske hvordan man løser: Reducér udtrykket: > (a-b)(a+b)+b(a+b)-a^2 Jeg har selv prøvet og kommet frem til dette: 2a+ab+b^2-a^2 Men er slet ikke sikker på om det er rigtigt, håber i kan hjælpe! PEACE -
Er du en venligsjæl?
ForumindlægEr der en der ville rette mine oversættelser.. I think everybody is here today. Everybody, who takes to Africa, should bring their own medicine. No, whose knows him, think that he is guilty, but police believes it. People are these days busy, everybody knew, that it is not healthy, but nobody... -
Reducering
ForumindlægNogen der kan hjælpe med det her ? Ved slet ikke hvor jeg skal starte. Reducer udtrykket: a2 + 2ab - (a + b)2 og 2(a + b) / a2 - b2 -
Fag til emne: zeppeliner/Lufteskibet
Forumindlæghar jeg har fundet et emne til min at 2010 som der interessere mig, men kan ikke helt finde ud af hvilke fag jeg kan tilknytte emnet. kunne godt tænke mig Historie eller samfundsfag som det ene fag. Og kunne godt tænke mig et naturvidenskabeligt fag som det andet, kan bare ikke se hvilke man ka... -
er 2 sider diskussion nok?
Forumindlægjeg skriver om Manhattan Projektet i Historie og Fysik, hvor jeg i diskussionsdelen har fået følgende problemformulering: ''Diskuter og vurdér atombombens betydning for afslutningen af 2. verdenskrig'' jeg har så skrevet 2 sider, men ved ikke om det er nok. Hvor meget ... -
HJÆLP(!!!) Hvad er nyttevirkning?
ForumindlægHej allesammen, jeg skal forklare om nyttevirkning i fysik, men forstår knap så meget af det. Det eneste jeg forstår af nyttevirkning, er at jo større nyttevirkningen er, destro bedre. (fordi der ikke er gået så meget energi til spilde så), men ellers giver det ingen mening for mig hvordan man ... -
Latin, vil være advokat / jurist
ForumindlægHvis jeg vil værer advokat / jurist, så er latin et meget godt fag at tage på stx, ikke? Det bliver kun på C niveau, men det er stadig meget relevant at have, har jeg ikke ret? Mvh. Frederik. Ps. Hvis jeg skal vælge mellem Fransk A, og Tysk B, er der så et af de to sprog der ville være be... -
Isoler C
ForumindlægHvis jeg skal isolere c i dette udtryk, hvordan skal jeg så gøre? 2*(a-b/c) = (a-b)/c -
uafhængighed
ForumindlægUi = omvendt U P(A Ui B Ui B) = Ø Er de tre hændelser så disjunkte? -
HJÆLP HJÆLP !!!!
ForumindlægHej :) Jeg har brug for hjælp til denne reduktions opgave: (a+b)2+2b(a-b) Tak på forhånd!!! -
Potentiel og kinetisk energi
ForumindlægHar fået stilt en opgave i fysik, og ville være rigtig dejligt med lidt hjælp .. på forhånd tak .. The brigde will plunge you 43 meteres (140 feet) from the brigde into the river below. You can even take river dip option and submerge youself at the end of you fall. Vi måler højer ud fra den ned...
