Søgning på: engelsk b skriftlig eksamen 2015. Resultater: 18281 til 18300 af 135334
-
Biologi Eksamens Spørgsmål - HJÆLP
ForumindlægHej Allesammen. Jeg har disse spørgsmål, og jeg synes de er vildt svære. Nogle der kan hjælpe mig? Blodet. Blodkredsløbet. Bestemmelse af blodtyper. 1. Forklar hvordan du bestemte din blodtype i klasseeksperimentet. 2. Beskriv kort blodets bestanddele, og deres funktioner i kroppen... -
VIGTIGT - EKSAMEN! Acetocarmine staining?
ForumindlægHej, jeg skal op i naturfagsprøven i starten af juni og skal i den forbindelse lave et forsøg hvor jeg skal kigge mitosis ved hjælp af løgceller. Da samtlige forsøgsvejledninger siger, at man skal bruge "acetocarmine staining" for at farve cellerne og dette ikke er noget de har på min... -
Mundtlige eksame{ Sammensatte funktioner
ForumindlægJeg har en del brug for jeres HJÆLP, til min mundtlige eksame på mandag. Jeg har lavet alle de opgaver jeg kunne, og nu har jeg et par opgaver tilbage, som jeg gern ville have hælp til. HÅBER VIRKELIGE, AT I VIL GIVE MIG EN HÅND OM DETTE OG HJÆLPE MIG. Opgaven handler om Sammensatte funktioner. B... -
Hvordan foregå, DIO eksamen?
ForumindlægHej' Jeg er ved at forberede mig til DIO eksamen, men har ingen idé om hvordan denne eksamen kommer til at foregå. Er der nogen der kan hjælpe mig med dette vil jeg sætte virkelig stor pris på det. TAK -
Hjælp til at oversættelse 19 linjer dansk til engelsk
ForumindlægKontakt mig hvis der er nogen som vil hjælpe mig med dette -
Svarer en hævning fra C til B til et A-fag?
ForumindlægEr det rigtigt, at hvis man har 4 A-fag og så hæver et C-fag til B, så er det det samme som at have 5 A-fag, hvorved man må gange sit snit? -
Dansk Eksamen: Den gode stuktur
ForumindlægHej :D Hvad er en god struktur til eksamen i mundtlig dansk? står og skal op her om en lille uge. jeg har fået at vide til mine andre eksamener at jeg kunne have fået en højere karakter hvis min struktur var bedre. vi har 60 min, forb. og skal eksamineres i ca. 24 min. :D tak på forhånd. -
Dansk eksamen - ondskab
ForumindlægHej! Jeg skal til eksamen i dansk her til sommer. Jeg har trukket fordybelsesområdet "Ondskab i grafisk roman/novelle", men jeg har virkelig ingen ideer til hvad jeg kan vælge. Har i nogle ideer til hvilken novelle/roman jeg kan vælge. På forhånd tak for hjælpen :D -
Eksamen f(x)=1/x eller
ForumindlægVed I, hva man får flest point ved at vise f(x)=1/x eller andengradsligning til eksamen ved hjælp af 3-trinsreglen? Og jeg er igang med at vise f(x)= 1/x så kommer jeg i anden trin, hvor jeg har( x0/x02+hx0 - x0+h/ x02 +hx0) / h -
Eksamens opgave 2010
ForumindlægJeg har fået eksamens opgaven fra 2010 kemi A for som aflevering ooooog jeg er lost.. Opgaven lyder: Beregn den formelle stofmængde koncentratyion af coffein i kaffe. oplysninger: coffein er en base indholdet af coffein i en kop 150 mL der er 120 mg coffein i en kop kaffe. pkb af... -
Mundtlig mat eksamen - hjææælp
ForumindlægHar trukket mundtlig matematik eksamen, og er derfor igang med at forberede de der dispositioner. :) I en af eksamensspørgsmålene står der så: Peter står over for disse muligheder: - 100kr. nu - 200kr. om 10 år Forklar fremskrivningsformlen og argumentér for, hvilken af mulighederne du syne... -
Sociale og kulturelle forskelle - eksamen
ForumindlægHej allesammen, Jeg går i 9. klasse og har trukket "sociale og kulturelle forskelle" i samfundsfag til eksamen. Selvom 9. klassernes afgangseksamen er aflyst i år, skal vi alligevel lave eksamensforberedelse og evt. have prøveeksamen. Derfor vil jeg spørge, om I har nogle idéer til no... -
FSA mundtlig dansk eksamen
ForumindlægHej. Er der nogle, som har nogle råd til hvordan man kan angribe en opgave, som man trækker til FSA dansk mundtlig eksamen. Altså, hvilken rækkefølge skal man gøre det i? Skal alt slavearbejdet komme først(selve analysen), og skal man gemme guldkornene til sidst(altså alt det man ikke lige ser m... -
Hjælp til tempus (ap-eksamen)
ForumindlægHej derude Jeg ville lige høre, hvad man gør i en situation til AP-eksamen, hvor man har en sætning, men hvor der indgår flere tider. F.eks. "De havde hørt, at det var ret uhyggeligt" - Det ses at hovedsætningen i denne sætning står i førdatid, men ledsætningen står i datid. Hvilken ... -
Hævning af fysik B-A efter 2. g
ForumindlægHej, Jeg har et problem med at jeg har valgt spansk på A niveau i gymnasiet. Men på grund af noget med skemapakningen for min linje: Matematik A, Fysik B, Kemi B. Kan jeg kun have 4 A fag, jeg har først fundet ud af dette efter min chance for at ændre 2. sprogfag er slut og kan derfor ikke hæve ... -
Missede en eksamen og bliver smidt ud.
ForumindlægHej studieportalen. Jeg studerer jura på AAU og skulle til at begynde på 2. semester her og nu. Dsv missede jeg min sidste eksamen pga. sygdom i familien. jeg troede jeg kunne søge om reeksamen men det måtte jeg åbenbart ikke og skulle derfor søge om dispensation til deltagelseskravet til AAU stu... -
a, b, c og d´s betydning
ForumindlægHej.sidder her og læser mit matematik igennem og sidder og roder med hvad a, b, c, og d's betydning er i et andengradspolynomie.ved at a's betydninger er om grafens grene vender op eller nedad og at d's betydning er hvor mange gange den skære X-aksen men hvad betyder b og c???Håber i ... -
Bestem ved anvendelse af grafen, konstanten b
ForumindlægHej, jeg er lidt i tvivl om hvilken fremgangsmåde jeg skal benytte mig af her. Spørgsmålet er som følger: bestem ved anvendelse af grafen konstanterne b og c c kan selvfølgelig aflæses som skæring med y-aksen. Men jeg er lidt i tvivl om hvilken formel jeg skal bruge for at finde b? På forhån... -
Dumpet matematik A-niveau, bestået B-niveau?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har et spørgsmål. Altså min studieretning er Matematik A, Fysik B og Kemi B. Jeg tror at jeg ender med at dumpe Matematik A, men jeg skal bruge Matematik B for at komme ind på min ønskede uddannelse. Men er jeg så tvunget til at tage matematik B igen, eller hvad? Jeg har læst... -
Analyse af digte
ForumindlægHej, Jeg er så heldig at jeg skal op i mundtlig engelsk her på tirsdag, 3.g B. Det slår mig nu at jeg er rimeligt lost, når det gælder om at bestemme et digts rytme; Derfor spørger jeg jer kloge hoveder om I har nogle råd herom. Christian
