Søgning på: historie noter stx. Resultater: 18281 til 18300 af 33650
-
Ikke tage med på studietur
ForumindlægHvis nu man hverken har økonomien eller lyst til at tage med på studietur i 2.g, kan det så gå ud over ens karakter i de fag, som man rejser med? Vi har ikke mange penge herhjemme, og jeg har et dårligt forhold til de andre elever i klassen, men jeg er bange for, at fraværet kan trække ned på min... -
Hjælp med opgave Matematik C
ForumindlægHej Allesammen. Jeg er virkelig på den. Jeg har lige fået en gammel eksamensopgave Matematik C STX. Opgave et lyder således: Figuren viser en retvinklet trekant ABC. Nogle af trekantens mål fremgår af figuren. a) Bestem vinkel A. Er der nogle som hele opgaven, fordi jeg aner simplthen ikke h... -
neutrino og henfald
ForumindlægSe 5 a) i nedenstående opgavesæt: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/Fysik/100528_fysik_A_stx_opgave.ashx Jeg er lidt usikker på, hvordan jeg skal argumentere for, at neutrinoen kan detekteres. Jeg ville udregn... -
Krimiens popularitet - essay
ForumindlægHeej Som mange andre elever (STX - Niveau A) var jeg også op til dansk skr. eksamen igår. Jeg valgte at skrive om opgave 3, hvor opgaven lød: "Skriv et essay om krimiens aktuelle popularitet. I dit essay skal du tage udgangspunkt i "Krimifascisme?" (tekst 3) og "Den sidste... -
Find omkredsen som funktion af x, når arealet af området er 12
ForumindlægEt område har form som et rektangel ABDE sammensat med en ligebenet trekant BCD med højden x. Se opgave 13a under følgende link: http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF09/Eksamen/Eksamensopgaver/Stx/090813_opgave_matB_stx_uden_kode.ashx a) Bestem områdets areal og omkreds udtrykt ved x og y.... -
Religionsvidenskab - sprog?
ForumindlægHalløj derude! Jeg overvejer efter min stx at søge ind på en del forskellige studier på universitetet. Et af dem er religionsvidenskab. Jeg synes det lyder rigtigt spændende, men jeg undrer mig dog lidt over den propædeutiske del? - er der nogle der kan fortælle lidt om denne del af uddannelse... -
Skriftlig Dansk Eksamen - Klage?
ForumindlægHej Studieportalen & brugere Har lige fået karakterer for afsluttende skriftlig eksamen STX 2019, hvor jeg har fået 4 i dansk for mit essay om "Meningsdannelse på de sociale medier". Jeg overvejer derfor, om jeg skal klage, men vil lige høre jer først. Er der nogen, som vil tage e... -
Klage vedrørende skriftlig dansk eksamen?
ForumindlægHej allesammen Har lige fået karakterer for afsluttende skriftlig eksamen STX 2019. Jeg har fået 4 i dansk for mit essay om "Meningsdannelse på de sociale medier", hvor jeg ellers plejer at få væsentligt højere karakterer. Jeg overvejer derfor, om jeg skal klage, men vil lige høre je... -
Gør rede for linjer i planen.
ForumindlægHej, jeg skal snart op i STX matematik A og sidder og bøvler med nogle opgavespørgsmål. Hvad menes der blandt andet med "Gør rede for linjer i planen" i mit spørgsmål under vektorer "Gør rede for linjer i planen og i rummet samt for planer i rummet." Jeg kan se jeg kan bruge p... -
Optagelsesprøve/test i 2.g?
ForumindlægHej Allesammen. Jeg har har hørt, at man kan komme op til en prøve/test i 2.g, i slutningen af skoleåret. Meningen med denne test/prøve er så at vurdere om man er klar til at rykke op til 3.g. Jeg ville så høre om der nogle der har noget erfaring eller viden omkring dette, da jeg ikke selv ved... -
Jeg har brug for hjælp!
ForumindlægHej, jeg har trukket (24 timers forberedelse) kvantefysik og Bohrs atommodel. Vi har ikke rigtig haft noget om kvantefysik i skolen, da min lære ikke er sikker i det... Spørgsmålet lydder: Præsenter Bohrs atommodel. Hvad er emission. Forklar absorption og kvantisering af lysets energi. Præsen... -
Matematikhjælp til 3g
ForumindlægHej, jeg er en pige der går i 3 g, på Kold HTX. Jeg sørger hjælp til matematik, som primært vil være støtte i nyt stof, repition og i nogle tilfælde afleveringer. Jeg har selv kendskab til matematik programmet Mathcad, som anvendes i undervisningen. Jeg sørger en person, der har tid et pa... -
Tilblivelsen af formlen for binomialfordeling
ForumindlægHej alle. Håber I kan hjælpe mig! Sidder med opgaverne til mundtlig matematik B eksamen på STX, hvor jeg skal gøre rede for tilblivelsen af binomialfordelings-formlen: P(x=r)=K(n,r)*p^r*(1-p)^n-r Og jeg aner virkelig ikke, hvordan man er nået frem til denne formel! Generelt har jeg svært ved ... -
Sammenhæng imellem effekt og effektivitet?
ForumindlægHej Jeg skal til STX eksamen i fysik imorgen hvor jeg skal snakke om effekt og vise et forsøg med effektivitet. Mit spørgsmål er bare om ordet ikke er det samme ord for samme begreb bare bøjet forskelligt. Jeg ved at effektivitet har noget med nyttevirkning at gøre men har en genstands effekt ogs... -
Matematik eksamen
ForumindlægHej alle sammen! Her den 21 skal jeg op i stx matematik på c niveau, og lige nu sidder jeg bare og læser, men jeg er ved at blive nervøs for selve eksamen, for jeg ved ikke hvordan det foregår. Jeg ved jeg trækker et nummer og for en ting jeg skal bevise og så 24 min foreberedelse, men jeg ved... -
Energi fysik c
ForumindlægHeej alle. Jeg har lige trukket mit emne til fysikeksamen på C-niveau STX: "Energi og energiforbrug" I min fremlæggelse skal jeg snakke om nogle væsentlige egenskaber ved energi og en beskrivelse af energiforbruget i samfundet. Den følgende samtale vil komme til at handle om enheder ... -
Studieretningsopgave
ForumindlægHej Snart skal der vælges emner til stx 3.g studieprojektsopgave, som er en opgave i form af en eksamen. Jeg skal skrive i Kemi og biologi og har nogle spørgsmål: Er der nogle der har forstand på acetylsalicylsyre eller paracetamol, som evt. kan anbefale nogle gode bøger/tidsskrifter/dokumenter... -
Studieretningsopgave
ForumindlægHej Snart skal der vælges emner til stx 3.g studieprojektsopgave, som er en opgave i form af en eksamen. Jeg skal skrive i Kemi og biologi og har nogle spørgsmål: Er der nogle der har forstand på acetylsalicylsyre eller paracetamol, som evt. kan anbefale nogle gode bøger/tidsskrifter/dokumenter... -
Ingen betydning af eksamen i C-Fag hvis optrækkes?
ForumindlægJeg går på STX og afslutter netop nu 1. G. Jeg skal op i fysik C, som jeg planlægger at trække op på B-niveau næste år. Derfor kan min årskarakter i fysik for i år ikke tælle på gennemsnittet på mit fremtidige eksamensbevis. Årskarakteren for næste år tæller udelukkende på mit afgangssnit, er de... -
igen snit?
Forumindlæghej, Jeg har et excel ark hvor jeg regner mit snit. Det er et excel ark som man generelt benytter for STX for at se på snittet. Spørgsmålet er om den excel-ark regner med 1,03 hvis man har 5 a-fag. Altså jeg har skrevet de forskellige karakter under niveau og fag, men bare fordi man har 5 a-karak...
