Søgning på: engelsk b skriftlig eksamen. Resultater: 18361 til 18380 af 134825
-
vil nogen ikke nok hjælpe mig med en lille engelsk oversættelse
Forumindlæg(Næppe havde han sagt det, før han blev skudt.) Hardly he had said it, before he was shot. (Engang var jeg svømmet for langt ud og blev reddet i sidste øjeblik.) One time i swam to fare away, and was been saved at the last moment. (Ikke før søndag ville det være muligt at kontakte dem.) Not until... -
Hjælp til engelsk sætning - min ordbog virker ikke!
Forumindlæg<span lang="EN-US" style="font-size:12.0pt;line-height: 115%;font-family:"Calibri","sans-serif";mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri;mso-fareast-theme-font:minor-latin;mso-hansi-theme-font: minor-latin;mso-bidi-font-family:"T... -
oversættelse fra dansk til engelsk (-få spørgesmål)
ForumindlægHey.. Jeg har lavet nogle få oversættelser.. :) Men bare for en sikkerheds skyld vil jeg være utrolig taknemmelig for, hvis nogen gad og se på nogle få af dem og finde/rette småfejl :). 1: Efter frokost går jeg en tur i Central Park.1: After lunch I walk in the central park 2: Hvis jeg bes... -
Vedrørende fremgangsmåde til AT-eksamen
ForumindlægEr lidt i tvivl vedrørende fremgangsmåden til AT-eksamen: Når jeg kommer ind forklarer jeg min problemformulering samt problemstillinger, hvorefter jeg siger min hovedkonklussion til problemformuleringen. Hvad så derefter? Skal jeg så fortælle om det, jeg har skrevet i min s... -
Historie Eksamen Den Kolde Krig HJÆLP
ForumindlægHej jeg har trukket emnet Den kolde krig i min historie eksamen, jeg er dog i tvivl om hvordan jeg skal opstillige en problem formulering til emnet. mit udvalgte materiale er: "Verden i konflikt" v. Karl-Johann Hemmersam (s.28-29) "Den kolde krig" v. J.Hagel gyldendal 1977 (... -
Hvad giver summen af tallene fra sprøgsmål a,b,c
ForumindlægJeg har fået A) til 8/100 B) 4/100 og C) til 88/100 Hvad giver summen af tallene fra sprøgsmål a,b,c -
Beholde karakteren fra c istedet for b-niveau?
ForumindlægHej alle sammen!! Jeg har et spørgsmål. Kan man beholde sin eksamskarakter fra C- niveau hvis man er dumpet på B-niveau ( Matematik)? Håber der er nogen af jer som kan svare... -
STX Historie eksamen
ForumindlægHej alle Jeg står i den situation, at jeg snart skal op til historie eksamen, og da det er et af de fag med dobbeltvægt, ønsker man selvfølgelig en karakter i den gode ende af skalaen. Jeg ville lige høre om der evt. var nogen, som havde lyst til at dele erfaringer fra sådan en eksamen. Hvo... -
b*a^x Opgave uden hjælpemidler.
ForumindlægHej, jeg har en opgave der lyder: Opgave uden hjælpemidler En funktion med forskriften f(x) = b*ax går gennem punkterne (2,20) og (4,80). Bestem tallene a g b. Hvilke formler skal jeg bruge for at beregne både a og b? Det skal helst være formler man kan beregne uden hjælpemidler. Også vil jeg og... -
"1984" indgå i dansk/engelsk
ForumindlægHej. Vil en dansk udgave af George Orwells roman "1984" kunne bruges til danskdelen i emnet "ufrivillig overvågning"? Eller er en roman af en engelsk forfatter, uanset oversat sprog, forbeholdt faget engelsk? -
Toppunkt (-1,-8). Find b og c
ForumindlægHej folkens! Håber nogen kan hjælpe mig, da jeg er fuldstændig lost. Opgaven lyder; "Grafen for f(x) = -2x2+bx+c har toppunkt i (-1,-8). Find b og c og tegn grafen for f." Hvordan finder jeg b og c? :S -
Identitet - Dansk mundtlig eksamen
ForumindlægHej, jeg har virkelig brug for lidt hjælp her. Jeg har trukket det brede emne "identitet" og jeg skal så finde en tekst til det som jeg vil arbejde med men jeg kan simpelthen ikke finde en.. Jeg vil gerne at det er en tekst der omhandler dansk identitet som fx. en tidligere landsholdssa... -
regnbuen - eksamen snart hjælp !
ForumindlægJeg skal forklare regnbuen som resultat af refleksion og brydning - men jeg ved ikke lige hvordan jeg skal gribe det an? - en anden ting er at jeg virkelig mangler nogle gode hverdagseksempler på hhv. refleksion, brydning og totalrefleksion - er der nogen der kan hjælpe ? :) -
HASTER TIL EKSAMENS OPG. Statestikker!!!
ForumindlægNogen som ved hvor jeg kan kopiere en hurtig tabel, via nettet vedr. ligestilling/ lige løn.. Kan ikke finde nogen på nettet og dem jeg har fundet kan man ikke kopere eller også skal man maile osv og være medlem eller lign. det har jeg bare ikke tid til at vente på..... :( *SOS* -
tysk eksamen spørgsmål
ForumindlægHvilket årstal er historien "Die Geige" af Renate Finckh skrevet i? -
Eksamen i historie STX
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med følgende: Skal man til historieeksamen stille problemstillinger op, som KUN kan besvares ud fra de kilder man har trukket? Eller skal man stille problemstillinger op, som kan besvares ud fra ens egen baggrundsviden? -
Markedskommunikation eksamen Mundtl.
Forumindlæger der nogen der tilfældigvis har været oppe i mundtlig markedskommunikation og kan give mig nogle råd, er ved at læse bogen igen meeen det er sgu noget tørt så tror ikke det hænger særlig godt ved... så råd og vink tages i mod med kys hånd -
Eksamens Spørgsmål,, HJÆLPPPPP
ForumindlægHej Jeg har fået eksamensspørgsmål og jeg har svært at forstå. DET ER : gør rede for ligefrem proportionalitet og for lineær sammenhæng mellem to variable. Jeg kan godt gør rede for ligefrem proportionalitet men JEG KAN IKKE FOR STÅ <<< OG FOR LINEÆR SAMMENHÆNG MELLEM TO VARIA... -
Hjælp til svære eksamens opgaver
ForumindlægHej opgavene lyder som følgende: Funktion f har forskrifen f(x)=2x-3 løs ligning f(x)= f^-1(x) Funktionerne f og g har forskrifterne f(x)= x^2+4x+3, x < 0 0,5x+3, x > eller ligmed 0 g(x)= 2x+3 x tilhører R Gør rede for at grafen for g har to punkter fælles med grafen for f. Er det så ... -
dansk Eksamen A
ForumindlægHej jeg skal op i Mundligt dansk A HF næste uge. Jeg har fået styr på min pensum og hvad den indeholder af tekster osv… Men hvad er det skal gør, sådan at jeg opnår en høj karakter.
