Søgning på: matematik noter 10 klasse. Resultater: 18361 til 18380 af 92586
  • PAS PÅ - DIN LÆRER ER HER

    Forumindlæg
    I en tråd efterspurgte en bruger en vurdering af sin stil. En anden bruger skriver: Svar #6 I dag kl. 16:36 af JKL-31 (Studerende) Ellers kan du bare kopiere den direkte her ind i forummet. Altså som en alm. besked. Dog vil jeg på det kraftigste fraråde dig det, hvis din lærer søger meget på in...
  • Universet

    Forumindlæg
    Jeg er igang med at skrive en rapport om universet, da jeg stødte på spørgsmålet "Hvordan blev universet dannet?" Jeg forstår ikke helt spørgsmålet, da jeg mener at der kun er teorier om det. Hvad mener i, og har i måske et svar på mit spørgsmål??
  • Bordtennisturnering

    Forumindlæg
    Godaften! Opg. lyder; I en bordtennisturnering skal 6 deltagere spille alle mod alle. Hvor mange kampe skal hver enkelt deltager spille? Hvor mange kampe bliver det i alt? Hvad i alverden skal jeg? På forhånd, tak :)
  • Hjælp

    Forumindlæg
    En person kommer ind til dig med en sæk der skal vejes. Sækken vejer et heltalligt antal kilogram, du står med en balance vægt og du har fire lodder til rådighed og skal afgøre hvad sækken vejer. Hvilke værdier skal lodderne have når du ved den mindste vægt af sækken er 1 kg og den maximale vægt ...
  • En cirkel har ligningen x^2-2x+y^2+6y+8=0

    Forumindlæg
    Hej, jeg har vedhæftet opgaven. Jeg har brug for hjælp til at omformen ligningen, jeg har prøvet at følge https://www.webmatematik.dk/lektioner/matematik-b/geometri/omformning-af-cirklens-ligning Men det er der ikke kommet noget godt ud af :/
  • Atom- og kernefysik - aflevering

    Forumindlæg
    Hej (: Har problemer med en opgave, kan simpelthen ikke lige se hvordan den skal løses. Skriver her efter jeg også har fået hjælp af min mormor (tidligere lærer), men dog uden vi fandt frem til hvordan man gør.. Opgaven lyder således: En laser, der indeholder en blanding af helium og neon, uds...
  • Opg. Ekspontiel funktioner -hjælp

    Forumindlæg
    Jeg har matematik projekt for. Men sidder fast. Jeg har givet følgende tal: Tid: 15, 59, 146, 362, 571, 900 (y værdier i koordinat system). (det er sek) GrC: 72, 69, 67, 65, 64, 63 (x værdier i koordinat system). Opgaven er så at tegne på dobbelt log papir, alm log papir og alm papir og bes...
  • eksponentiel funktion

    Forumindlæg
    Grafen for en eksponentiel funktion går gennem punktet (0,10) og har en halveringskonstant T½ = 6. a) Bestem forskriften for funktionen. b) Bestem x-værdien når y = 15 ?????
  • % til g/mol

    Forumindlæg
    Hej Hvis jeg har en 10 % sukkeropløsning er det så lig med 10 g/mol?
  • Old - HJÆLP

    Forumindlæg
    Alle der har noget til analyser af tekster i old (med begreber som arkaiske ord, antropomorph, hybris, homeriske lignelser osv.) og navnene på guderne(Både romerske og græske) samt en kort beskrivelse af dem ville være meget nyttigt til eksamen.
  • Lovlige notater?

    Forumindlæg
    Er det lovligt at medbringe notater til geografieksamen man ikke selv har skrevet?Fx notater man har her fra siden?Selv ville jeg tro man måtte, men skal lige være sikker.
  • Danskopgave - ørneflugt

    Forumindlæg
    Kære kollegaerJeg har besluttet at skrive om Henrik Pontoppidans forfatterskab. Bl.a. vil jeg analysere og fortolke "ørneflugt" og sammenligne den med HCAs den grimme ælling. Jeg har allerede observeret én opgave omhandlende dette emne, men desværre var den mangelfuld. Har i skrevet nog...
  • Fysik

    Forumindlæg
    Nogle der har nota til fysik, om syre baser?
  • et ord

    Forumindlæg
    hey folkens :)\n\nhvordan siger man 'faglige', i nedeståedne eksempel?\n\n"Jeg bekymrede mig ikek over det faglige"\n\nI didn't worry about the craft skills ?
  • HTA

    Forumindlæg
    hey er her nogen fra HTA, som har Lene Hansen til lærer?
  • eksamdna

    Forumindlæg
    hej hvis jeg kommer op i dna hva skal jeg generelt fortælle om det på de 20 min fx er det nok med at fortælle fx om dnasopbygningen altså den der vindeltrappe
  • Gitterligning

    Forumindlæg
    Skal snart op i fysik, men kan ikke finde udledningen af gitterligningen :( nogen der ved hvordan man udleder den?
  • Hjælp til målestoksforhold

    Forumindlæg
    Husets gavl er tegnet i målestoksforoldet 1: 300 (1 til 300) På tegningen har huset en gavl længde på 4 cm. og et areal på 10 cm2. 1) Hvad er gavlensl ængde, i meter? 2) hvad er gavlens areal, i m2 Altså i virkelighedern? :D
  • Højeste niveau

    Forumindlæg
    Hej Sidder og skriver SSO i matematik og tænkte på, hvad I ville mene, det højeste niveau i matematik er... laveste er redegørelse, men de andre???Giv evt. eksemplerTakker
  • Gymnasiet

    Forumindlæg
    Skal man være god til Matematik for, at komme ind på gymnasiet. For jeg er nemlig ikke særligt god til netop dette fag. Og skal man oppe i matematik på gymnasiet, hvis man har det på C.