Søgning på: biologi a skriftlig. Resultater: 18381 til 18400 af 153957
-
Vektorregning
ForumindlægHejI en orienteret plan er givet en vektor a med længde 3. Vektor b er bestemt ved: b=3/2*a+âBeregn arealet af det parallelogram, der udspændes af vektorerne a og b. -
De ’hvide’ og magten/rigdommen i samfundet
ForumindlægWASP er en saga blot. De tider, hvor hvide angelsaksiske protestanter var de magtfulde og dagsordensættende, er forbi. Hvis du ikke tror mig, så prøv engang at tænde for dit fjernsyn. Hvis vi lægger ud med CNN eller BBC, så vil du formentlig bemærke, at sandsynligheden for, at nyhedsværten er ’hv... -
potensfunktion
ForumindlægHej. Jeg har en opgave som jeg gerne vil have lidt hjælp til. Jeg har lavet a), men mangler bare b), som jeg ikke ved hvordan den skal regnes. Håber der er nogen som kan hjælpe? En tabel viser sammenhængen mellem tætheden af fiskebiomasse M(målt i kg pr. ha) og fosforkoncentration x (målt i ug f... -
Skalarprodukt?...hvordan?
ForumindlægOm to vektorer a og b gælder: |a|=2 og |b|=3 og vinklen mellem vektor a og b er 60grader Beregn skalar produktet? Har ingen anelse for hvordan man skal beregne skalaproduktet , er der nogle der vil vise mig hvordan man beregner det, så jeg til anden gang selv kan løse lignende opgaver. På for... -
differentiering
ForumindlægHejsa, søger hjælp til denne opgave: En funktion f er givet ved forskriften f(x) = x + sin(x) Grafen for f, koordinatsystemets førsteakse og linjen x = a, a > 0, afgrænser i første kvadrant en punktmængde M, der har et areal Bestem a, så arealet af M bliver 2. på forhånd tak -
hvad er rigtigt
Forumindlægskal oversætte : Danmark har et mere tolerant syn på alkohol er lidt i tvivl....Denmark has a more tolerant view against alcohol eller Denmark has a more tolerant view against alcohol eller Denmark has a more tolerant view towards alcohol og er der flere måder der er lige rigtige -
Differentialregning
ForumindlægHey kunne godt bruge lidt kvalificeret hjælp til følgende opgave.... En familie af funktioner er givet ved forskriften Fa(X)=x^3 - 3/2 x^2 - 6x + a a) Bestem ved hjælp af fa´(x) monotoniforholdende for fa b) Bestem udtrykt ved a de lokale ekstremumsværdier for fa Håber på hurtigt kvalifi... -
besværlig matematik opg
Forumindlægopgaven siger at i et koordinatsystem i rummet er der givet en plan a med ligningen 2x-y+z+3=0 og en linje l med parameterfremstillingen (x)=(1) (1) (y)=(2) +t(-1) (z)=(3) (1) a)bestem koordinatsættet til det... -
Vektorregning
Forumindlægvektor a= (3 over k) vektor b= (t over -1). Bestem k således, at retningsvinklen for vektor a er 65 grader, og t således, at retningsvinklen for vektor b er 230 grader. Find derefter lægden af vektor a og vektor b for de fundene retningsvinkler. Hmmm, nogen der kan hjælpe? -
Eksamensspørgsmål - potensvækst
ForumindlægJeg har følgende eksamensspørgsmål: Gør rede for potensfunktionen f(x)=b*x^a Du skal bl.a. komme ind på bestemmelse af tallet a og på dobbeltlogaritmisk koordinatsystem. Jeg har fortalt om funktionen, lavet bevis for a og forklaret om dobbeltlogaritmisk. Hvad er mere oplagt at komme ind på? Og... -
Areal og bestemt integral
ForumindlægGraferne for funktionerne givet ved g(x) = √x og h(x) = 1/x^2 , x > 0 afgrænser sammen med linjen x = a ( hvor a > 1) i 1.kvadrant et område, der har arealet 148/9 . Jeg skal finde a. Hvordan bærer jeg mig ad? Jeg må gerne bruge hjælpemidler. -
Determinant = 0, og regularitet
ForumindlægHej. Hvis detA ikke er lig 0, da er A regulær. Hvad hvis detA er lig 0? Er A så altid ikke-regulær, eller? Og hvis ja, kan dette udledes fra en sætning som lyder "n x n matricen A er regulær, netop hvis detA ikke er lig 0" fx via noget matematisk logik eller skal der et yderligere... -
Studenter eksamen maj/juni 1990
ForumindlægHej alle sammen!!!Er der nogle af jer derude, som har et bud på hvordan man kan løse eksamhæftet "maj/juni 1990" i skriftlig-fremstilling? Hvis ja, så pleace... skriv! for jeg har virkelig brug for hjælp!!! -
hjælp!!
Forumindlæger der nogen her, der tilfældigvis ligger inde med en opgave/ider til en større skriftlig opgave om russernes besættelse af bornholm???????hvis ikke har i så nogle gode emner jeg kunne skrive om?????TAK -
Skr. Eng. Eksamen
ForumindlægHejsa...Sagen er den, at jeg skal til skal til skriftlig engelsk eksamen imorgen(2g).. Og ville hører om der var nogen som havde nogle vendinger eller lignende som kunne være relevant i den forbindelse...? -
Læseferie?
ForumindlægEr der nogen der ved hvornår vi får læseferie til sommer? Og hvornår de skriftige og mundlige eksamener ligger? (altså for 3. års elever på gymnasier)Godt nytår! -
Eksamenen 2014
ForumindlægHej, er der nogen som ved hvad emnet til engelsk B skriftlig eksamenen 2014 på HTX er? Det ville være en rigtig stor hjælp hvis nogen ved hvad emnet er eller ligger inde med sættet. Tak på forhånd :) -
Opsummering
ForumindlægHejsa Er der en bestemt måde at lave en opsummering af en større skriftlig opgave? Skal jeg bare genopridse de væsentlige elementer i hele opgaven, eller hvoradn? mvh petrozza -
Udenrigspolitik
Forumindlæg"Danmark står uden for dele af samarbejdet vedr. retspolitik politisamarbejde og asyl- og indvandringspolitik." Hvad kan det skyldes? Dette er fra en figur i en skriftlig samfundsfagsopgave om Dansk udenrigspolitik. -
Link til facit i eksamenssæt
ForumindlægHey. Er det et sted på nettet, hvor man kan se tidligere års skriftlige eksamens opgaver MED FACIT for B-niveau i matematik? Kan I evt. stikke mig et link?
