Søgning på: matematik a uden hjælpemidler. Resultater: 18401 til 18420 af 174810
-
Ulemper og fordele ved at bruge matematiske modeller
ForumindlægHej derude. Hvilken fordele og ulemper er der ved at bruge matematiske modeller? -
^?
ForumindlægHvad vil denne tegn sige i matematik-verdenen; ^? -
Bestem en ligning for tangenten til grafen for tredjegradspolynomiet f(x)=a*x^3+bx^2+cx+d i det punkt, hvor grafen skærer andenaksen
ForumindlægMit eget bud: Grafen skærer andenaksen i punktet (0,d), og dette punkt vil altid resultere i en vandret tangent, hvorfor tangentens ligning er y=d. Jeg føler dog jeg mangler korrekt argumentation. Nogen der kan hjælpe? -
SRP - VØ/MAT
ForumindlægHej, Nogle der har nogle idéer til emnesammensætning mellem Virksomhedsøkonomi A og Matematik A? Mange tak. -
Logeritmeregler
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe med denne ligning? Den skal beregnes uden hjælpemidler: 5*ln(x2) = 4*ln(x3)+6 Mit problem er, at jeg let nok kan få potenserne ned ved brug af regneregel nr. 3, men det er jo x, jeg gerne vil isolere, og altså fjerne "Ln" på en eller anden måde. -
Vigtigt hjææææælp...plzzz
Forumindlæga)Med udgangspunkt i definitionen af logaritme-funktioner som de omvendte til eksponentialfunktioner for x>0 10^log(x)=x e^ln(x) =x Skal det vises, at log(x) er proportional med ln(x) og bestem proportionalitetsfaktoren. b) Med udgangspunkt i (ln(x) )'=1/x Skal I dernæst uden hjælpemidler... -
Differentialligning, fuldstændig løsning og graf, Vejen til Matematik A2, Opgave 308, Side 244, ( Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægOpgave 308 Bestem for hver af nedenstående differentialligninger først den fuldstændige løsning og derefter, hvis graf går gennem det angivne punkt. c) y ' = x / ( x2 - 2 ) Punktet ( √3 , 4 ) Mit forsøg drejer sig om opgave c.: ∫ y ' dy = ∫ x / ... -
Differentialligninger!
ForumindlægHJÆLP!!! Sidder lige med en svær eksamensopgave, er der nogen der kan hjælpe ? Tusind tak!! Find en løsning til differentialligningen dy/dx = - 4x/y Der går gennem punktet (4,6). ??? -
Kuglens ligning
Forumindlæghvordan får man nu lige en kugles ligning ud af følgende (uden hjælpemidler) x^2-4x+y^2+6y+z^2+8z+2=0 har indtil videre fået dette: (x - 2)^2+(y + 3)^2+(z + 4)^2 =........ any help? -
Differentialligninger
ForumindlægHej.. :) Jeg har fået en opgave om differentiallignig som jeg skal løse uden hjælpemidler: En differentialligning er givet ved y ' = 28-7y Vis, at funktionen f(x)=5e-7x+4 er en løsning til differentialligning. Er der nogle derude der gider at hjælpe mig med opgaven :) -
hvordan finder jeg ligningen for en tangent? : /
Forumindlæghej : ) sidder med en opgave UDEN hjælpemidler som lyder: En funktion er bestemt ved f(x) = 2x^4 +2x^2 -5x + 2 Grafen for f har i punktet O(1,f (1) ) en tangent l. - bestem en ligning for l. Håber nogle kan hjælpe, for jeg er rimelig lost : ) -
nulpunkter i funktion
ForumindlægHej, jeg bøvler med en sidste opgave i min aflevering. Jeg skal finde en funktions nulpunkter. Jeg synes den er svær at lave uden hjælpemidler, hvis nogle kan hjælpe må i gerne skrive hvordan jeg skal gøre det. Jeg tænker jeg føst skal differentiere funktionen, men så kan jeg ikke rigtig komm... -
Hvordan bliver man bedre?
ForumindlægEr lidt nysgerrig og vil gerne høre, hvordan tror I egentligt man bliver bedre til noget, hvis man kun har sig selv til hjælp? Hvordan ville I komme fra 6. klasses niveau til 1.g? Tror I det er muligt, når man skal lære det helt selv? -
Regneregler for uligheder, herunder interval begrebet
ForumindlægSom emnet hedder: Regneregler for uligheder, herunder interval begrebet. En der kunne give et eksempel samt forklare ovenstående spørgsmål :) ? Det til mundtlig årsprøve i matematik På forhånd tak :) -
Hvor mange symmetriakser er der i en regulær femkant?
ForumindlægHvor mange symmetriakser er der i en regulær femkant? Har svært med Matematik :( -
eksamenssæt
ForumindlægHej Er der nogen der sidder inde med en masse matematik C hf eksamenssæt de kan dele? Det ville være rigtig rart hvis jeg kunne øve nogle -
hvilken linje
ForumindlægHejsa allesammen ! (: Jeg ville bare spørge om der ikke findes en sådan side, hvor man kan lave en slags spørgeskema måske og derved finde ud af, hvilken studieretning, der ville passe bedst til en ? -
Erhvervsøkonomi kontra økonomi
ForumindlægHej SP Jeg skal til sommer begynde på en videregående uddannelse og har før overvejet en ingeniør uddannelse, men dog tror jeg, en økonomiuddannelse passer mig bedre. Min helt store interesse er matematik. Følgende uddannelser overvejer jeg: Matematik-økonomi, Erhvervsøkonomi-matematik (CBS) ... -
Kombinatorik og sandsynlighed med en terning
ForumindlægHar altid haft problemer med sådan noget her her: En terning kastes 250 gange a) Bestem det mest antal sandsynlige seksere b) Bestem de antal seksere som vil betegnes som exceptionelle udfald til eksperimentet c) Bestem sandsynligheden for præcist at tre af gange bliver et ulige antal øjne ... -
eksamensæt
Forumindlæghejsa jeg er ny her: jeg har prøvet at øve mig lidt på et eksamens sæt jeg fandt på nettet jeg har lidt svært ved opgave 1 og 4 under uden hjælpe midler og opgave 2 med hjælpe midler
