Søgning på: tysk øvehæfte 2. Resultater: 18401 til 18420 af 187712
-
emnevalg
ForumindlægHejsa Nu er tiden snart kommet til at vælge emne til 3.årsopgaven. Jeg ville gerne skrive noget om hitler og propaganda. Er der nogen der ved hvor man f.eks. kan finde film og taler som Hitler har brugt? -
medicin i Tyskland
ForumindlægHvor kan man se adgangskvotienter for Medicin studiet og tandlægestudiet i fx Hamborg universitet? Og hvor mange antal ansøgere er der plads til? -
Præteritum eller præteritum ledsætning?
ForumindlægHej jeg skal oversætte følgende sætning: Så bliver man i teltet, hvor man startede og drikker mere øl. Når jeg slår "startede" op, er der både en oversættelse til præteritum og præterutum ledsætning. Hvilken en skal jeg bruge, og kan I forklare generelt, hvornår man bruger hvad? Tusind ... -
Behøver hjælp
ForumindlægHej Jeg skal op til AT eksamen på mandag, og jeg skal fortælle om 1. verdenskrig i fagene historie og fysik. Hvordan skal selve fremlæggelsen foregå? Skal jeg bare fortælle det, som står i min synopsis eller hvordan og hvorledes?Jeg har aldrig været op til AT eksamen før, og jeg er lidt nervø... -
Hvordan siger man..
Forumindlæg"Det utrolige var sket." Das Unglaubliches war passiert? -
Goebbels demokratiopfattelse
ForumindlægIn general siger man at facister er demokrati-'fjendske', men jeg har fundet en række citater af Joseph Goebbels, som ikke stemmer fuldstændig overens med dette. Er der evt. nogen, der kender noget til nazisternes demokratiopfattelse? -
Kan man godt sige..
ForumindlægKan man godt sige: "Die Verbindung zwischen dem Däne und der deutsche hat sich entwickelt" ? Er lidti tvivl om entwickelt skal stå til sidst, da det ikke er en ledsætning. På forhånd tak og god søndag! -
Lille rettelse - Eventyr
ForumindlægDronningen gik til de 3 små nisser, at bede om hjælp, og de gav dronningen en magisk briller, de var sikker på, at det ville hjælpe. Og kongen tog en slurk af vandet fra røret, og ændrede det til 3 sekunder. Og de levede lykkeligt til deres fair endelig det jeg har fået til: Die Königin ging z... -
Betydning af sætning
ForumindlægHej. Jeg har svært ved at forstå denne sætning: "In Artikel 28 Abs. 1 des Grundgesetzes ist von allgemeinen, freien, unmittelbaren, gleichen und geheimen wWahlen die Rede" Noger der kan hjælpe? -
mikroorganismer
ForumindlægEr der nogen som kan fortælle om mikroorganismer generelt eller henvise til en hjemmeside... -
Renten
ForumindlægHejsa... Hvad sker der når renten sættes op? Fordele og ulemper...? Mvh. Camilla -
Auf, in og an & von/aus
ForumindlægHar svært ved at finde ud af, hvornår jeg skal bruge auf, in og an & von/aus, når jeg skal oversætte af/på. På ordbogen.com, er det svært at se, synes jeg. Det er i disse sammehænge: "Muren blev symbolet på livets begrænsninger", "...hvad der foregik på den anden side af græn... -
Hessematricen
ForumindlægMan finder gradienten nemt ved to variabler. Ved flere variabler danner man Hessematricen, og man kommer frem til et resultat (matrix). Men hvad er det egentlig? Er det den nye gradient som er en matrix? -
"KASUS" - Hvad betyder dette?
Forumindlæg- Bare lige for at få det repateret, hvad betyder egentlig konkret "kasus"? MÅ MEGET GERNE FORKLARES SIMPELT.. så jeg 100% kan forstå .. q: -
Små sætninger
ForumindlægEr de rigtige? Vi giver bedstemor en bog. wir gibt Oma ein Buch Jens giver Tina en plade Jens gibt Tina ein Schallplatte. Tina giver broren bøger. Tina gibt die Brüder Bücher. Tina giver moren en saks. Tina gibt die Mutter ein Schere. Moren sender vennerne julekort. Die Mutter senden die Fre... -
Den spanske borgerkrig
ForumindlægHej jeg har historie opgave om den spanske borgerkrig. I mit sidste spørgsmål skal jeg vurderer hvilke årsager der var til Franco´s sejr og hvilke konsekvenser borgerkrigen havde.. har lidt problemer med det, så håber der nogen der kan hjælpe :) -
Grammatik
ForumindlægHvordan vil i oversætte; Kan du se mig? Ja, jeg kan se dig Er meget i tvivl, om jeg skal skrive det i udvidet tid. -
Hjælp til enkel sætning
Forumindlæghej.. Nogen der vil hjælpe mig med denne sætning: Gæsterne blev meget fornærmede, fordi maden var dårlig. Die Gäste wurden sehr beleidigen, weil das Essen schlecht war. Tak... -
shall vs should
ForumindlægShall we go or should we go? What shall we do today or what should we do today? Hvad er rigtig og hvorfor? Kan aldrig finde forskellen på de to. -
Ss-soldater i kz-lejre EFTER krigen - hurtigt svar ønskes
ForumindlægDet er let at finde oplysninger om de psykiske følger et ophold i en kz-lejr under nazitiden, for ofrene. Men hvad med de mænd der arbejdede i lejrene og dagligt var med til at pine og mishandle og dræbe uskyldige? Hvilke følger fik det at arbejde i en kz-lejr, for dem der arbejdede der?
