Søgning på: dansk 9 klasse synopsis. Resultater: 18421 til 18440 af 75430
-
Tyske sætninger
ForumindlægJeg har fået en opgave, hvor jeg skal indsætte de ord ind i sætningerne, som skal være "bøjet" rigtig og passe til sætningen. De markerede, altså de "fede" bogstaver, er de ord, som jeg har indsættet/bøjet, og vil meget gerne vide, om det er rigtigt: 1. Das Buch "Tarzan&q... -
Karakter ??
ForumindlægHeej folkeens Jeg går i 1g, og vil lii spørge om, hvilke karakterer i 1g som kommer til at stå på eksamensbeviset i 3g? -
Hjælp til forberedelse i samfundsfag og religion
ForumindlægHej, jeg søger en hjælpe lærer, som kan hjælpe mig med at få lidt styr på samfundsfag og religion, da jeg skal afslutte det, her til januar. Da jeg er lidt bagud i skolen, især med religion og samfundsfag, har jeg brug for en der kan hjælpe mig, med lige at få styr på det, i hvert fald så jeg b... -
Projektopgave - opbygningen
ForumindlægHej. Jeg ved ikke, hvordan en projektopgave skal laves. Det jeg ved, er, at den skal fremlægges. Her har min gruppe valgt og lave en PowerPoint. Jeg har dog læst nogle steder, at folk skriver en rapport. Mit spørgsmål er så, om man både skal lave en PowerPoint(læs: bare en form for fremlæggelse)... -
Hvordan kan man få bedre karakter
ForumindlægHej jeg ville lige spørge om der var nogen som ville give mig et godt råd til hvordan man får meget bedre karakter -
VÆLGERE OG VÆLGERADFÆRD?
ForumindlægHej, jeg har emnet vælgere og vælgeradfærd i forhold til partierne DF og S. Primært om vælgervandringen fra S til DF og i den forbindelse kunne jeg godt bruge nogle idéer til eventuelle problemstillinger. Eller bud på hvad jeg hhv. kan fokusere på til dette emne. Jeg har nogle bud på eventuell... -
integral og eksakt værdien
Forumindlæghey er her nogen der vil hjælpe mig videre i denne opgave? jeg skal beregne den eksakte værdi af dette integral >5 S 6/kvadratrod(2x-1) dx=12,0 >1 t=kvadratrod(2x-1) t9;= dt/dx=2 <=> dt=2dx <=> dx =1/2 dt t+1=kvadratrod(2x) -
Studieretningsopgave i SA og ?
ForumindlægHej! Jeg skal til på fredag have fundet det fag og emne jeg vil skrive studieretningsopgave i. Jeg vil gerne skrive i samfundsfag og evt. dansk, men er lidt på bar bund. Er der nogen der kender nogen hjemmesider hvor jeg kan få ideer fra eller selv har nogle ideer? Mange tak! -
Alkohol..
ForumindlægHej! Jeg skal til at skrive en dansk stil om alkohol. Vi er blevet bedt om enten at skrive en litterær artikel eller en kronik. Jeg har valgt at skrive en kronik om alkohol. Vores lærer har understreget, at en af de vigtigste ting når man laver en kronik, er at lave en spændene og fængende indle... -
Medicin - Danmark vs Udlandet
ForumindlægHej SP! Jeg skriver idet jeg er blevet optaget på et medicinstudie i Riga, Letland. Dette har dog medført nogle bekymringer om, hvorvidt universitetet faktisk er godt, og om medicinstuderende i Danmark er bedre kvalificerede / "bliver bedre læger". Generelt er jeg usikker på, om unive... -
Fra HF til STX?
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg står i en meget svær situation lige nu. Jeg går i 1.hf på et gymnasium, men havde i sommerferien fortrudt mit valg, jeg kunne ikke ringe op til kontoret og få det ændret, da der var lukket. Da sommerferien var slut gik jeg op til kontoret, men de sagde at der ikke var fle... -
Specifikke adgangskrav????
ForumindlægDer står på det fleste videregående uddannelser følgende: - Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B og matematik A samt enten fysik B og kemi B eller fysik B og bioteknologi A. Alle fag skal være bestået. Mener de at årskarakteren og eksamenskarakteren i det pågældende fag skal være min. 2,0... -
Gamle skoleting
ForumindlægHej. Jeg er her for 1,5 uge siden starter i STX. Fedt, fedt. Jeg har lige et spørgsmål, det er nok forsent nu men alligevel. Gamle 9;9;stuff9;9; fra mine folkeskoleår har jeg smidt ud.. dog har jeg beholdt nogle stile, rapporter og noter til de forskellige afgangsprøver.. Ell... -
studieretningsopgave
ForumindlægHej, jeg skal skrive en 3.g studieretningsopgave i år. Er der nogen som har forslag til hvilket emne det kunne være. Mine studieretningsfag er Samfundsfag, matematik og natur geografi. Udover må jeg inddrage historie og dansk. På forhånd tak -
Trækker det ned? - Spørgsmål!
ForumindlægJeg afleverede i dag min danske stil, en artikel omhandlende de litterære tidsperioder, men max antal sider skulle være 3, min fylder desværre ca. 4 ½, trækker dette ned på karakteren? UDen linjeafstand fyldte den akkurat 3 sider! :S Jeg havde heller ikke stilen med i skolen så afleverde udgaven ... -
billedanalyse
Forumindlæghej allesammen Har problemer med billedanslyse og skal op i dansk fsa her den 20. så ville høre hvodan man scorer point når man analyserer et billede, for syntes det virker så meningsløst bare at fortælle hvad man ser på billedet og hvilke farver der er? hjælp... Og forresten nogle der kan fork... -
Hjælp til opsætning af min opgave
ForumindlægHej! Jeg er meget forvirret og fortvivlet omkring hvordan man skal lave en Dansk/historie-opgave. Jeg har valgt emnet Angrebet på Norge under 2 verdenskrig. Men hvad jeg ikke kan finde ud af er hvordan man skal lave opgaven, altså hvordan skal jeg starte, hvad skal man ha9; med fr... -
Oversættelse af matematiske udtryk
ForumindlægJeg har prøvet at lære mig selv lidt matematik ud over den smule man bliver udsat for i skolen. Jeg har dog valgt at bruge engelske bøger da de generelt er af højere kvalitet end danske, dette betyder dog at jeg ikke ved hvad alle udtrykkene hedder på dansk. For at kunne kommunikere med nogen som... -
Haster
ForumindlægHeejsa alle sammen.. er der nogen der kan oversætte en lille tekst for mig fra Dansk til Tysk og en sætning fra Tysk til Dansk? Der Engel mit dem goldenen Schnurrbart ; Teksten handler om en pige som hedder Lilliana. Når Lilliana keder sig ser går hun hen til vinduet. Men Lilliana ser noget. Me... -
Naturgas og olie.
ForumindlægHej, jeg skal lave en prøve, men jeg kan ikke svare på følgende spørgsmåål. 1.Hvad sker der med molekylerne ved polymerisering ved plastfremstilling? 1.Store molekyler deles i mindre 2.Lange molekyler danner forgreninger 3.Mange små molekyler samles i lange kæder 4.Mange små...
