Søgning på: de måske egnede. Resultater: 18441 til 18460 af 29788
  • Redoxreaktioner Plss hjælp

    Forumindlæg
    hej venner. Jeg siddeer med denne reaktion, og jeg kan ikke finde ud af hvorfor der skal et 2 tal foran Cu2+ R-CHO (aq) + 2Cu2+ (aq) + 5OH- (aq) --> R-COO- + Cu2O (s) + 3H2O (l) Jeg har fundet et svar der siger at antallet af optagende og afgivne elektroner skal være ens, men jeg forstår det...
  • Hjælp mig med at finde en god bog/artikel???? DET HASTER

    Forumindlæg
    Hej Er der nogle som kan hjælpe eller anbefale nogle kilder, som jeg kan perspektivere ud fra? Det skal være om kønsdebaten, som fandt sted i datiden, omkring 1970’erne og lignende, da jeg skal oerspektivere det til Vita Anderesen samling af digte..
  • Parallelforskydning

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er igang med at forberede mig til mundtlig Matematik B eksamen, og har lidt svært ved nogle opgaver. Nedenfor er et af dem. Nogle der kan hjælpe? Har sat flere op på min side hvis man er en haj til Matematik! :)
  • Hjælp til at tegne en graf!!

    Forumindlæg
    Hej, jeg har siddet og kæmpet med at skulle tegne en graf for opgave a, og har kigget på andres opgaver for at se hvordan de har tegnet den og er blevet vejledt igennem, men kan slet ikke få min Ti-Nspire til at hjælpe mig.
  • Grammatik

    Forumindlæg
    Hej derude jeg er en smule forvirret, jeg skal bestemme hvilken tid denne sætning står i “Han synes filmen var god” Jeg vil mene at det var nutid da man bruger synes i nutidssætninger, men det det “var” snyder mig lidt. Da det refererer til datid. Kan i hjælpe?
  • Er mine svar korrekte?

    Forumindlæg
    Hejsa. Nogen der muligvis vil se på mine svar, om de er korrekte løst. På forhånd mange tak. Mine besvarelser er vedhæftet. Go' weekend :-)
  • Potentiel energi

    Forumindlæg
    Jeg forstår ikke helt, hvad der menes med følgende: "Den potentielle energi er større, jo højere oppe en genstand befinder sig. Og den potentielle energi er større, jo større genstandens masse er." Hvordan kan den potentielle energi være større, når genstandens masse er??
  • f(x)=(x^2+2x-2)·e^(-x)

    Forumindlæg
    Hvordan finder jeg monotiforholdene for f(x)=(x^2+2x-2)e^(-x)?
  • Osmose forsøg (kartofler): Find den ukendte saltkoncentration

    Forumindlæg
    Vi har nogle skiver kartofler i forskellige saltvandsopløsninger. Én af opløsningerne er ukendt. Vi skal lave et punktdiagram, hvor x-aksen er saltkoncentrationen i opløsningerne (%), og y-aksen er den relative masseændring. Min lærer godkendte vores resultater og diagrammet samt tendenslinjen, s...
  • Nogle der ved noget om "bybarn"?

    Forumindlæg
    Hej jeg skal snart aflevere min synopsis i mundtlig dansk, men jeg kan ikke finde et prøveoplæg. Jeg har trukket "bybarn". Ps, jeg må ikke vælge tove ditlevsens "barndommens gade". Mange tak
  • nyhedsformidling artikel - at være utryg

    Forumindlæg
    hej jeg har trukket nyhedsformidling og jeg skal finde en artikel der handler om at være utilpas og utilfreds med sig selv, eller ikke passer ind i samfundet. hvis i kender nogle artikler der går ind på det, så please send det til mig:) tak
  • Idræt & Fysik SRP

    Forumindlæg
    hej, skal meget snart skrive SRP og tænker umildbart at skrive i Fysik og Idræt, men har virkelig ikke nogen ide. Nogle ideer?
  • Forklar hvorfor trykket stiger med dybden i en væskesøjle

    Forumindlæg
    Forklar hvorfor trykket stiger med dybden i en væskesøjle Er der nogen der kan hjælpe her? er lost!!
  • lineær regression, usikkerhed med y værdi og dets betydning i mit sammenhæng

    Forumindlæg
    får y=-1,5x+108 se bilag, har uploadet hvad jeg har skrevet der, kommer til at uploade et billede af graf i en kommentar. er bare itvil om det kan passe det jeg har skrevet
  • Logistisk vækst

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal bevise egenskaber for logistisk vækst, herunder maksimal væksthastighed og funktionens opførsel når x går mod uendelig og minus uendelig. Jeg har øvet på differentialløsningen b/a/1+c*e^-bx og jeg ved at der findes en anden formel der b/a = M, og b= M i nævneren. Er det stor for...
  • Andengrdaspolynomie

    Forumindlæg
    En der vil hjælpe med denne opgave? Har forsøget med faktoriseret formel men ved ikke om det er rigtigt Opgave 7 - Port Figuren viser en garageport, som har bredden 240 cm, højden 185 cm ved hængslerne og højden 210 cm midt på porten. I en model kan den øverste bue af garageporten beskrives ved...
  • radius (areal af cirkel)

    Forumindlæg
    Hej Er der nogle, der kan hjælpe med følgende opgave? Jeg ved, at for at finde arelaet af en cirkel er det følgende formel man skal bruge A (cirkel) = pi(3,14)*r^2, men når jeg beregner det bliver det bare til A(cirkel)=3,14*36, hvilket er = 113,04, men det virker ikke til at jeg kan bruge et t...
  • Analyse - kortfilm “Pistol”

    Forumindlæg
    Hej jeg har trukket kortfilm, og jeg har valgt kortfilmen Pistol. Jeg har analyseret alle punkterne, men sidder fast nu, fordi jeg ikke kan finde de 3 vigtigste punkter, som jeg skal gå i dybden med. Er der nogle der kan hjælpe mig med at finde de vigtigste punkter??
  • Skal jeg gå 1g om?

    Forumindlæg
    Skal jeg gå 1g om???? Jeg er en 1g elev med et årskarakter snit på 4,5 men et eksamsnit på under 2,0 Jeg har fået en masse at vide for at kravene for oprykning er mindst 2,0 i årskarakter snit, og dit eksamsnit ikke som sådan kan påvirke din mulighed for ikke at rykke op i 2g. Derudover har jeg ...
  • T-inspire hjælp!

    Forumindlæg
    Hej igen (: Postede det samme spørgsmål men ingen tjekkede, har virkelig brug for hjælp hurtigtst muligt, alt kan bruges. Mange mange takkk. Har sat opgaven ind. Har ingen ide om hvordan man laver frekvenser, kulminerede frekvenser eller histogram