Søgning på: engelske socialister holger drachmann analyse. Resultater: 18441 til 18460 af 45450
-
Fsa 2009
ForumindlægHejsa allesammen .. er der nogen der har downloaded før FSA 2009 både til Dansk , eller matemaik , tysk , eller engelsk .. -
Oversættelse
ForumindlægHej (: Håber der er nogle som kan hjælpe mig med at oversætte denne sætning til engelsk: Sort marked for organ donation er især udbredt i de fattige lande -
Scenisk fremstilling
ForumindlægJeg har et spørgsmål angående scenisk fremstilling i noveller på engelsk. Hvilken effekt har en scenisk fremstilling. Er der nogle som vil hjælpe med det vil jeg bliver super glad . Tak -
Morsomt/sjovt..
ForumindlægMorsomt og sjovt, bliver de begge oversat som "funny" på engelsk? Eller findes der et andet ord for morsom? (-: -
"at bøje et navneord"
Forumindlæghvordan er det man siger "at bøje" på engelsk? Det lyder bare mærkeligt at sige: "to ben af noun".. -
En uge
ForumindlægSå er der omtrent en uge til, at vi 9.klasser får at vide, hvilke af udtrækningsfagene vi kommer op i. Har du nogle favoritter fra hver af de to puljer? Og nogle du bare helst vil undgå? 1. pulje : - geografi - Biologi 2. pulje: mdt. tysk skr. engelsk historie samfundsfag Kristendom For mit vedk... -
VIRKELIG BRUG FOR HJÆLP!
ForumindlægHej alle! Jeg sidder her men en LANG engelsk tekst som jeg skal have oversat fra dansk til engelsk. Det skal lige siges at jeg ikke er verdens bedste til engelsk. Så derfor ville jeg blive superglad, hvis bare I kunne hjælp mig med dette stykke: "Verdens ældeste tegneserie findes i byen ... -
Målet opgave 2 hjælp det er svært
ForumindlægEt fodboldtmål er 7,32 meter bredt og 2,44 meter højdt. Målene er omsætning fra engelske mål hvor målets højde er angivet til 8 engelske fod og målets bredde er angivet til 8 yard. Opgave 1. Vis ved beregning at en engelsk fod er 0,31 m ( hvordan gør jeg ) Opgave 2. Find længden af en yar... -
slægtsskab
ForumindlægDavs Jeg har fået stillet dette spørgsmål i en opgave, og er lidt i tvivl om det: 1) Hvilke molekylære forhold i DNAmolekylet gør det muligt at afklare slægtsskab ved den angivne elektroforesemetode Derudover er jeg lidt i tvivl om hvad det er man kan se på analysen ved elektroforese, er... -
Fortyndingsfaktor
ForumindlægHey! Håber I kan hjælpe mig med en beregning. I et eksperiment har jeg taget 50 mg tørvægt (DW) af et stof og opløst i 1,5 mL. Af dette mix på 50mg/1,5 mL har jeg taget 1 mL ud og inddampet fuldstændigt (til dryness). Det inddampede har jeg så genopløst i 0,1 mL methanol. Af denne opløsning ha... -
Toulminsmodel
ForumindlægJeg er igang med at skrive en kronik, hvor jeg selvfølgelig skal kigge på argumentationen. Jeg har kigget på retoriske spørgsmål, appelformerne osv. Jeg har også analyseret sætninger hvor jeg har fundet påstand, belæg, styrkemakør og hjelmen. Men så kom jeg til at tænke på, hvad kan jeg egentlig... -
Den trykte reklame - manden og kvindens rolle.
ForumindlægJeg har netop fået mit emne til den afsluttende afgangsprøve i folkeskolen. Jeg har fået "Den trykte reklame - manden og kvindens rolle", og jeg skal nu finde en trykt reklame som kan opfylde disse krav. Jeg leder nu efter hjælp til at finde denne reklame, som vil være god at analysere... -
nogle der kan tysk på lavt niveau?
Forumindlæghejsa, har en kort historie om 'skolen' til tirsdag.. jeg har skrevet 60 af ordene, men vil lige være sikker på det rigtigt, og det ville være rigtig dejligt hvis der en der ville fortælle mig hvordan jeg analysere den bagefter.. (: Ich bin im einer 10. Klasse auf eine Internatschule und... -
Metoder?
ForumindlægTil AT i 2.g gjorde jeg ikke rede for hvilken analysemodel jeg brugte men redegjorde blot for pincippet bah hermaneutik (den hermaneutiske spiral) nu kan jeg se at folk snakker om ´den nykritiske model, biografiske model, ideoligiske model, osykoanalytiske model osv. Er lidt confuse? SKAL man ind... -
Gode Kortfilm til Eksamen
ForumindlægHejsa:) Jeg skal snart til eksamen i mundtlig dansk og har trukket emnet "Kortfilm", hvilket altså tvinger mig til at vælge en kortfilm og analysere den. Men jeg kan bare ikke finde én, der er nok stof i! I klassen har vi gennemgået: Sort Passager, Eksamen, 100 meter fri og Livets vand... -
Thomas Ziehe - Anthonny Giddens?
ForumindlægJeg sidder og skal til AT eksamen i morgen, og er blevet mere og mere i tvivl. Jeg ved ikke hvad den store forskel er på Thomas Ziehe og Giddens. Jeg har brugt thomas Ziehe samfundsfagligt (empiri - teori) og Giddens og Erikson i psykologi. Jeg har skrevet at Erikson høre til i den humanvidenskab... -
Tysk
ForumindlægHar lidt problemer med at indsætte den rigtige bestemte artikel (det bedstemte kendeord) Håber der er nogle der kan hjælpe! 1. Viele Deutsche verbringen _________ Urlaub (m) im eigenen Land. 2. ________ Bierkonsum (m) ist zurückgegangen. 3. Gibt es ________ typischen Deutschen (m) ? 4. Das k... -
HERODOT HJÆLP :O
ForumindlægHej Jeg skal snart til eksamen i old og er i gang med at læse Herodots Forfatningsdebat. Men jeg er blevet lidt i tvivl om, hvor meget man skal analysere. Jeg har kigget på mine noter fra dengang og der er intet analyse, fx retorisk. Min lærer har ellers lavet en slags disp. for ens oplæg til e... -
Har brug for hælp og det haster :)
ForumindlægHeej , jeg skal op til historie eksamen imorgen - har trukket i dag da det er en 24 timers forbedredelse. Jeg er bare i tvivl om hvordan man kan se på spørgsmålene om det er analyse spørgsmål? Mit emne er den amerikanske borgerkrig og jeg vil gerne stille et analyserende spørgsmål hertil omkring ... -
oxiderende egenskaber
ForumindlægHej jeg skal opløse 10-20 mg analyse i få dråber saltsyre (4 M), og derefter 1 dråber kaliumiodid (0,1 M) og 5 dråber dodecan. Og så skal jeg omryste opløsning, og hvis den organiske fase farves violet, er analysen oxiderende. Mit spørgesmål er hvordan kan jeg opskrive en reaktionskema for det,...
