Søgning på: matematik a noter skriftlig. Resultater: 18441 til 18460 af 168518
-
?at isolere x i udtrykket 3+4x=ax+5 for hvilket a kan det ikke lade sig gøre?
Forumindlæg -
"Some are Born to Sweet Delight" og "Once Upon a Time"
ForumindlægJeg mangler analyser og fortolkningerne af disse to noveller så hvis der nogen der ligger inde med noget, så hjælp mig.. Tak! -
Vektorfunktion Bestem tallet a, så parameterkurven for s går gennem punktet p(0,2)
ForumindlægHej, jeg har vedhæftet en vektor funktion opgave, og jeg ved ikke hvordan jeg skal begynde at regne den. Den er uden hjælpemidler og er ikke sikker på hvilken formel det er. -
Forklar hvordan man ud fra tegningen kan se, at denne parabel har a < 0 og b > 0.
ForumindlægSom titlen lyder, så har jeg svært ved at se, hvordan jeg skal forklare, at a<0 og b>0 ud fra tegningen af parablen, som jeg har vedhæftet. Jeg håber, at I kan hjælpe mig lidt på vej. Mvh -
Bestemme løsning til differentialligning, Vejen til Matematik A2, Opgave 302, Side 244, ( Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægOpgave 302. Undersøg om funktionen f ( x ) = 2e2x - 1 er løsning til differentiallingen y' - 2y = 5 Mit forsøg y' -2y = 5 ( 2e2x - 1 )' - 2 • 2e2x - 1 = 5 2 • 2e2x - 1 - 4e2x - 1 = 5 4e2x - 1 - 4e2x - 1 = 5 0 ≠... -
At studere jura ?
ForumindlægHej, jeg går i 3.g ad matematisk linje (mat. (A), samf. (A) og filo. (C)). Jeg overvejer at læse jura. Dette skyldes, at jeg altid har været fascineret af ’retssager’ og ’advokatverdenen’. Mit indblik i disse ting stammer dels fra bekendtes beretninger, dels avisartikler, dels John Grishams roman... -
"Gør rede for hvilken af de to grafer A eller B, der viser grafen for funktion f"
ForumindlægHej! Kan ikke lige gennemskue hvordan man løser denne opgave: Håber der er nogen der kan hjælpe! :) -
gennemsnit?
ForumindlægNu er det jeg går og bliver lidt forvirret. Det omkring karakter beregning. Jeg har fået at vide at jeg skal oppe i alle mine skriftlige fag, dvs. Dansk, Engelsk, Spansk, International øk, og Afsætning. Har 5 A fag. Det mit 3 år. Det jeg vil spørger om, er når man skal gange hele sin gennemsnit... -
Eksamen STX
ForumindlægHej! Jeg har været til mundtlig eksamen i musik i 1.g I 2.g skal jeg afslutte engelsk, religion, biologi og kemi. Den eneste skriftelige eksamen jeg kan komme op i er altså engelsk skriftelig, da de andre udelukkende er mundtlige. Kan jeg derfor være rimelig sikker på at skulle om til e... -
Bestem tallene s og t, således at c=s∙a+t∙b
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har fået følgende opgave, og ved ikke hvordan jeg udregner den: 3. I et koordinatsystem er givet vektorerne vektor a = 2 over 5 , vektor b = -6 over 4 , vektor c = 11 over 0 b) Bestem tallene s og t, således at c=s·a+t·b Håber I gider hjælpe mig :) -
Do-omskrivning
ForumindlægHejsa jeg har fået en opgave for til i morgen, hvor jeg skal oversætte nogle sætninger i kan lige få opgaveformuleringen. Afgør, hvilke af følgende danske sætninger der, på engelsk, skal have do-omskrivning. Oversæt derefter sætningerne. Jeg fik af vide af min lærer, at jeg bare skulle oversætte ... -
a) Hvor stor en brøkdel af en korkprop rumfang vil synke ned i vand? I sprit? Densiteten for kork kan sættes til 0,17g/cm3.
ForumindlægHej . Jeg kan ikke finde ud af at beregne den.. a) Hvor stor en brøkdel af en korkprop rumfang vil synke ned i vand? I sprit? Densiteten for kork kan sættes til 0,17g/cm3. -
Kan jeg regne mine eksamenfag ud?
ForumindlægHejsa Jeg skal maksimum op i 4 fag i år, herunder 2 skriftlige og 2 mundtlige. De fag, som jeg kan komme op i, er: dansk A, samfundsfag A, fransk A, historie A, engelsk A, biologi B og fysik C. Reglen er - så vidt jeg har forstået - at man SKAL enten op skriftligt eller mundtligt (eller begge del... -
ALT Geometri + Trigiometri..
ForumindlægHej SP Jeg skal til "prøve" i matematik (på højniveau)i morgen. Det er kun noget med Geometri g Trigiometri, dvs. Pythagoras, cos, sin og tan, og de co-si-ta-relationerne mm. 1. Del må vi ikke bruge hjælpe midler. 2. Del må vi bruge alt (bortset fra nettet + snakke med hinanden) .. M... -
Gør for hver af graferne A,B,C og D rede for, hvilken af funktionerne f,g,h og k den er graf for
ForumindlægHej folkens. Jeg har et spørgsmål jeg ikke ved hvordan jeg besvarer. Det lyder altså På figuren ses graferne for hver af de fire funktioner f(x)=ln(x) g(x)=2*ln(x) h(x)=ln(x-2) k(x)=ln(x)+2 Gør for hver af graferne A,B,C og D rede for, hvilken af funktionerne f,g,h og k den er graf for? ... -
terminsprøve - hvad gælder det?
Forumindlægjeg var i terminsprøve i dag i mat. a. men hvad gælder det karakter for? det gik nemlig ikke godt så håber ikke det tæller for det helt store :( -
Hjælp! Forslag til SRP ??
ForumindlægHeej Er der nogle der har nogle forslag til hvad jeg kan skrive i Srp?? Gaar paa HHX og har Matematik A, Virksomhedsoekonomi A, Afsaetning og International oekonimi B... Haaber der er nogle der har nogle gode forslag ?:) Taak :) -
Lærer = censor?
ForumindlægOk, det ermåske et meget mærkeligt spørgsmål, men...Hvis man er lærer, er man så også automatisk censor? -
Så det snart eksamenstid
ForumindlægHallo allesammen (mest 3.g'ere)..Hvad håber i at komme op til i eksamen?? -
Bestem a og c når grafen f(x)=ax2(i anden)+4x+c har toppunkt i (-1,2)
ForumindlægJeg er helt tabt her. Måske er min hjerne begyndt at smelte af for meget stirren på spørgsmålet. Måske er jeg bare træt. Måske forstår jeg ingenting. Er der nogen, som kan hjælpe mig med, hvordan man regner den ud? Hjælp modtages med kyshånd.
