Søgning på: matematik noter 10 klasse. Resultater: 18441 til 18460 af 92586
-
linær regression
Forumindlæghvilken en af dem er rigtig? -
Finansiel regning
ForumindlægJD må låne af banken. Han låner 50000, som han vil tilbagebetale over 5 år. Banken siger han kan låne til 4% p.a. JD vil gerne have en halvårlig betaling. d) Beregn renten og derefter ydelsen pr halve år. Hvilken formel man skal bruge ved at beregne renten og ydelsen. Nu hvor det er en halvårli... -
hjælp. formel
ForumindlægForklar parametrene i formlen: -
Procent og rente
ForumindlægHej , nogen der kan hjælpe her. Redegør for fremskrivningsfaktoren, og hvordan man kan finde de forskellige ubekedte i formlen? Det er spørgsmål omkring procent og rente. -
Terminsprøver
ForumindlægHej. Jeg har snart terminsprøver (9. Klasse) og jeg ville godt vide om nogen ved hvilket fsa opgavesæt jeg skal op i? Er det ikke noget med at jeg kommer op i 2014 maj? Eller bliver det sygeprøven 2014 december? Hvad tror I det bliver? Og hvad var det med jer? -
Hjælp til spørgsmål af lineære funktioner!!
ForumindlægHejsa! Er ikke lige den skarpeste til lineære funktioner, så ville høre om nogle kunne hjælpe mig med at udregne disse opgaver, eller hvordan man gør?? 1) Grafen for en lineær funktion f går igennem punkterne p(2,3) og q(5,12) Bestem en forskrift for f 2) En funktion f er bestemt ved f(x)= 4x3-... -
Fransk eksamen
ForumindlægHejJeg skal til fransk eksamen på mandag.Det er i begynderfransk, 2.g-niveau.Hvad kan man gøre/sige for at få en god karakter?Er der nogen der har nogle gode råd, eller noget jeg kan gøre her op til eksamen..?Mange hilsnerMaria -
Beregne lydens fart
Forumindlægafstand er 3,4m, og det tager lyden 9,8ms Hvad er lydens fart? Jeg har fået lydens fart til at være: v=3,4m*9,8m/s=33,32ms Hvad ville passagetiden være, hvis det var 50grader, når forsøget blev udført? Er det rigtigt, at vi bare kan sige 33,32*50? -
Herons formel!
ForumindlægLige nu arbejder min klasse lidt med herons formel. Derfor ønsker jeg et bevis på overstående formel. Beviset skal gerne være let og forståeligt, da jeg går i folkeskolen :-) Mit mat. lærer ved nemlig ikke hvordan man beviser det... På forhånd tak for hjælpen!-GlibbR- -
Udregning af Ph af fx. Citronsyre i en 0.1 M opløsning
ForumindlægJeg skal udregne Ph værdien en en opløsning af henholdsvis Citronsyre og Vand (0.1 M) samt Ammoniak og Vand (0.1 M). Det virker rimelig basis, men jeg var syg da klassen lærte om det, og jeg har ingen hjælp kunne finde. -
Find længden af den vandfyldte beholder
ForumindlægHej alle. Vi har i min klasse en aflevering for, hvor jeg er i tvivl om min besvarelse på en opgave. Min besvarelse er vedhæftet. Håber jeg kan få et svar på min undren, tak på forhånd! Her er et billede af opgaven: -
Forberede sig til 1.g?
ForumindlægHej!Jeg skal gå i 1.g på en naturvidenskablig linje efter sommerferien(den nye reform). Jeg skal have Matematik på A-niveau, Fysik på B-niveau og kemi på B-niveau.Derfor ville jeg spørge, hvordn jeg bedst muligt forbereder mig?Kan jeg evt. låne 1-2 1.g's bøger, fra biblioteket?jeg har bestemt... -
Omskrivning til fJ
ForumindlægHvordan omskriver man 1,4567*10^-30 J og 7,2975*10^35 J til fJ? (Altså femtoJ). -
Elevtid -> tid man faktisk bruger
ForumindlægHvis ens skole bruger Lectio (en hjemmeside til skemaer, fraværsindberetning, karakterer, opgaver, forældrekonsultationer etc.) kan man se, hvilke opgaver man har fået for, og hvor kang tid man skal bruge til den - de, der står under elevtid.Men ofte bruger jeg meget længere tid til en opgave end... -
Eksamen!!!
ForumindlægHej søde mennesker Jeg har min aller første eksamen om under en måned.. Mit overemne er kontraster men ved virkelig ikke hvad jeg skal vælge at fremlægge om og det haster virkeligt! Hvis der er nogle som har en ide så skriv endelig! Gerne et emne som kan forklares med en med en masse produkte... -
Indhente starten
ForumindlægHej studieportalen. Starter på stx i morgen og eftersom min nye klasse startede for godt 2 uger siden, har jeg jo lige lidt jeg skal have indhentet. Den første uge har sikkert gået med intro af fagene, men i sidste uge har de sikkert nået at starte op i de forskellige fag med lektier osv. Er er n... -
Zionisme
ForumindlægHej..\n\nNår læreren siger at vi skal redegøre for grundtankerne i zionismen på baggrund af Herzl.. Er det så en god ide og skriv om Israels oprettelse og hvad det har haft af konsekvenser for dem og Palæstina.. eller??\n\nHåber i kan hjælpe mig.. -
At blive bedre.
ForumindlægHvordan bliver jeg bedre til følgende: 1. Latin samt gramatikken. 2. Tysk grammatik. ( problemet ligger i det, at jeg faktisk er rigtig god til tysk, men når min lærer endelig spørger: "Hvad hedder det så, når dativ styrer akk. elller lignende, så kan jeg simpelthen ikke svarer.) 3. Dansk... -
Statistik
ForumindlægHej Kan nogle hjælpe mig med modellen? Hvordan skal den aflæses, synes den er meget forvirrende . Tak for hjælpen -
Vækstrate
ForumindlægHar lidt svært ved at finde løsningen Hvad er fremgangsmåden til at løse opgaven?
