Søgning på: kemi c pensum. Resultater: 18481 til 18500 af 72126
-
nogle opgaver fra matematik B
Forumindlæghåber at nogen ville brug tid på at hjælpe mig med at besvare disse opgaver :) -
Vektorregning
ForumindlægHej SP, Jeg har svært ved denne opgave, og håber der er en eller to der kan hjælpe: På den vedhæftet figur ses en pyramide, der har følgende hjørner A(0;0;0), B(2;0;0), C(2;2;0), D(0;2;0) og T(1;1;3) a) Bestem afstanden fra A til T Planen π indeholder punkterne A, B og T b) Bestem l... -
Slå igennem til mundtlig eksamen
ForumindlægSå er det ved igen ved at være tid til de eksamener. Nedenfor har vi samlet en række gode råd, små fifs og guides, som kan hjælpe dig til de mundtlige eksamener. Af Anna Josefine Sørensen og Jean Balmisse Thomsen Find flere guides til mundtlig eksamen her. Før eksamen Find motivationen til a... -
B: Energibevarelse
ForumindlægHej allesammen, jeg sidder her med en opgave jeg simpelthen ikke kan få løst. Her er opgavespørgsmålet: Hvor meget is ved 0°C skal man putte i 150g sodavand ved 25°C for at få en fællestemperatur på 10°C. Godt. Ved at anvende denne formel kunne man jo finde frem til svaret: mk*c*... -
sinus
ForumindlægSidder med en opgave, der lyder således: Om trekant ABC oplyses, at vinkel A=80 grader , a=12 og b=11. a) Bestem vinkel B og vinkel C . b) Bestem længden af medianen ma . jeg har fundet vinkel B ved hjælp af sinus , men hvordan finer jeg vinkel C, når c ikke er oplyst? skal c findes først... -
Hugormens aktivitet
ForumindlægHej. Jeg har fået denne opgave. Er der en som kan hjælpe mig med hvordan jeg skal løse den? For nogle krybdyr gælder at der er en sammenhæng mellem deres temperatur og deres aktivitet. For hugorme har man en tommelfingerregel der siger at aktiviteten fordobles når temperaturen stiger 100C. Når ... -
Find længden af b?
ForumindlægBetragt en trekant, ?ABC, hvor A=25°, a=9 og c=11 Beregn længden af siden b og fortolk resultatet. Hvilken formel skal jeg bruge til den vilkårlige trekant. Jeg har prøvet med cosinus og sinus, men tror ikke jeg gør det rigtigt. Er der kan hjælpe. g(x)=x^2+1, f(x)=√(3-x) ... -
Opgave 5,064
ForumindlægEn familie af funktioner er givet vedfc(x) = x^3 - 3x^2 - 9x + cBestem fc'(x)Det har jeg gjort. Den bliverfc'(x) = 3x^2 - 6x - 9Bestem monotoniintervallerne for fc, og bestem for hvert af de lokale ekstremumssteder funktionsværdien udtrykt ved c.Her forstår jeg ikke engang spørgsmålet??Be... -
Engelsk eksamen 2g
ForumindlægHjælp til engelsk notater...jeg skal op i engelsk tirs.d 7/6. Jeg har problemer med noget af mit pensum,så hvis nogen har nogle notater eller andet vil jeg meget gerne høre fra jer.Herunder er mit pensum:-Liam O'Flaherty:the sniper-Sylvia Haymon:Mr Kleinman's cat-Stephen King:The man who ... -
Perspektivering i dansk - HJÆLP!
ForumindlægJeg skal perspektivere noget i min dansk synopse! Jeg har om intertekstualitet, så jeg har analyseret en reklame ( link: http://www.sumbt.org/wp-content/uploads/2011/07/Christian-Louboutin-Wonderland-style-ads8.jpg ) som har intertekstualitet fra HC Andersens eventyr Den Standhaftige Tinsol... -
SRP teknologi analyse
ForumindlægHej der ude. jeg sidder lidt fast i min SRP, har et punkt i min Opgaveformulering jeg ikke helt kan dekode, så hivs der en der kan hjælpe mig med det. først og fremmest har jeg valgt Teknologi og elteknik som mine fag, hvor jeg går ud over pensum i Teknologi. I min opgaveformulering står ... -
Søger tutor i STATISTIK og EKSTERN REGNSKAB i kbh
ForumindlægJeg søger i marts, april og maj 2020 en tutor (eller to forskellige) i fagene statistik og ekstern regnskab. Jeg ønsker at mødes med 4-6 timer om ugen i København imod aftalt betaling. Se vedlagte lektionsplaner for at få et overblik over hvad jeg skal lære. Jeg vil selvfølgelig selv læse pensu... -
Søger tutor/privat hjælper i STATISTIK og EKSTERN REGNSKAB i kbh
ForumindlægJeg søger i marts, april og maj 2020 en tutor (eller to forskellige) i fagene statistik og ekstern regnskab på universitetsniveau. Jeg ønsker at mødes med 4-6 timer om ugen i København imod aftalt betaling. Se vedlagte lektionsplaner for at få et overblik over hvad jeg skal lære. Jeg vil selvfø... -
Fremlæggelse... hvordan griber man det an?
ForumindlægJeg har lavet en synopsis i faget kommunalt budget (i forbindelse med diplom uddannelse i offentlig forvaltning og administration - ja, gab-gab). Den handler om energibesparende foranstaltninger på et hospital. Her kommer jeg ind på regionens låneregler og sammensætningen af regionens økonomi. Ti... -
fællestemperatur af aliminium og vand
Forumindlægjeg har brug for hjælp med at løse en ligning, der går ud på at finde fællestemperaturen for vand og aliminium. opgen lyder ; En aliminiumsgryde har en masse på 600g og har en temperatur på 20 C grader. Der hældes 1.5 l kogende vand i gryden. Kender godt lingningen for fællestemperatur ... -
Trekant areal
ForumindlægHej Jeg skal regne arealet af en trekant, og jeg kender alle vinkler og sidelængder. Dog har jeg fundet nogle formler, der alle giver et forskelligt svar.. F.eks. er 0,5*a*b*sin(C) = -18 Men 0,5*a*c(B) = 19 og 0,5*b*c*sin(A) = -56 Jeg ved ikke, hvilken jeg skal vælge, om de alle er forkerte,... -
Latin undervisning...
ForumindlægHvor kan man finde privatundervisning i latin C-B i København ??? -
pls Hjælpp
Forumindlægnogle der kan hjælpe med spørgsmål c i det vedhæftede billede?? -
Tangentligning
Forumindlægnogle der kan hjælp med opg 78 -a,b,c?? -
Hjælp til matematik
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe mig med opgave b og c?
