Søgning på: matematik fp10 december 2020. Resultater: 18501 til 18520 af 33233
-
chi2 test
ForumindlægHej Kan nogle hjælpe mig med nr. 1 i denne opgave? Tak på forhånd :) -
Praktisk anvendelse til andengradsligning...?
ForumindlægJeg står og skal bruge en daglidags situation, hvor man kan bruge en andengradsligning. Altså en praktisk anvendelse.Kan nogle være behjælpelige..? =o) -
Einstein..... (teori)
Forumindlæger der nogen der kan henvise mig til Einstein's relativitetsteori?og evt. hvordan man bruger(regner) den...?tak -
kontinuert?
Forumindlægse dok f er funktion hvad er k? hvor på min graf er x0? og så står der, at funktion er et element i definitionsmængden, hvis... hvad menes der med det? -
Dollarkurser
ForumindlægI lufthavnen køber Aka en T-shirt til 24 dollar. Dollarkursen er 500 Hvad koster Aka's t-shirt i dk kr? Hvordan er det man regner det ud? -
differentiering af (x³ + 40)/x
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med at differentiere: (x³ + 40)/x Og er der nogen der ved hvad jeg kan gøre for at blive bedre til det selv? Har noget med nogle regneregler og simple funktioner, men jeg kan stadig ikke finde rundt i det.. Er der nogle øvelser en video på en side eller s... -
Hyperbler og linjer
ForumindlægHej please please please tjek denne ene opgave. Jeg kan simpelthen ikke få den til at passe så please tjek den og skriv hvor det går galt. Jeg vil blive sååå glad eftersom jeg har stirret mig blind på den nu. -
tangenthældningen
Forumindlægbetragt funktionen f(x)=4x2+√x bestem tangenthældningen for funktionen i punktet (1,f(1)) skal jeg sætte punkterne ind på x's plads?? -
Kryptering
ForumindlægHey, er der nogen andre der skriver i kryptering? , for jeg er stødt på det problem at jeg skal beskrive principperne i RSA kryptosystemet, hvilket vil sige at jeg matematisk set overordnet skal forklare det, hvilket jeg synes er pænt svært da jeg man skal bruge man beviser og formler osv. Nogen ... -
Eksam
ForumindlægEr der nogen herinde der kender en opgave fra folkeskolens eksams opgave fra flere år tilbage der omhandler om en idrætsplads hvor komunnen måtte tag et styk af en idærtsplads da de skulle lægge en vej. Så derfor skulle de så også ligge et andet nyt stykke areal tilbage som er 28 kvadratmeter. Ma... -
Trigonometriske afstandsbestemmelser
ForumindlægJeg har en del problemer med denne opgave og håber med dette indlæg, at der vil være noget hjælp at hente. JS = afstanden fra jord til sol. Hypotenusen i trekanten jord, måne, sol. JM = afstanden fra jord til måne. Den korteste katete i trekanten jord, måne sol. Trekanten jord, måne, sol er retvi... -
Chi i anden - Forventede værdier
ForumindlægI dag blev jeg irreteret på min lærer, men især også mig selv... Jeg har altid forestillet mig, at når man laver sine forventede værdier for en observation, hvor man vil tjekke om der er uafhængighed, så var det binomialfordelingen man gik ud fra... Krav til binomial: n uafhængige forsøg, hvor n... -
Omskrivning
ForumindlægHej Jeg er lige ved at rette min SRP igennem,men der er en omskrivning jeg er lidt i tvivl om. Så jeg vil blive rigtig glad, hvis der er nogen der kan fortælle mig om det er rigtigt, og hvad det er der sker :) Omskrivningen ser således ud: √((1/4)·((4k/m)-(τ2/m2) ) )=√((1/4)·-((&t... -
integrere
Forumindlæger der ikk nogen der gider hjælpe med at integrere denne her: 0,1*e^(-0,1x)Jeg kan ikk rigtig finde ud af det... -
Hjææælp. Maaath variabelsammenhænge
ForumindlægHej. Vi har fået en opgave for i varibelsammenhænge som jeg ikke ved hvordan jeg skal løse. '' Nielsen og Jensen vil køre om kap i biler på en lige motorvej, uden andre bilister. Nielsens bil kører 70km/t og Jensens bil kører 72 km/t. De aftaler at kører i 40 min. Men Nielsen kræver a... -
Påstand
ForumindlægNogen der kan hjælpe med opgaven samt begrundelse? an/am = an-m -
Wronskideterminant
ForumindlægHej.Der er nogen som kan fortælle mig, om Wronskideterminant er en vektoroperator? Hvis ikke, hvad er den så? -
Eksamenssystemet
ForumindlægHejsaJeg vil bare gerne vide hvor mange eksamener man skal til i det hele i gymnasiet? ~Bella -
Gymnasie optagelse
ForumindlægHej allesammen.En af mine gode venner modtog idag et brev fra gymnasiet, hvori der stod, at han skal op i en prøve i mat, fysik og kemi før han kan optages i gymnasiet. Så mit spørgsmål er, om nogle har erfaringer med hvilke slags spørgsmål og opgaver der bliver stillet. Hvilket niveau ligger det... -
eksamen til sommer
ForumindlægHej folkens havde lige et par spørgsmål angående Gymnasium. Jeg går nemlig 10.klasse nu, men jeg er blevet optaget på gymnasium, hvis jeg dumper afgangseksaminerne kan jeg godt komme ind på gymnasium.
