Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 18541 til 18560 af 117955
-
anvendelse af potensudvikling - hjælp! s;
Forumindlæghej alle, jeg sidder og skulle til mundtlig matematik B eksamen her om et par dage, og jeg er simpelthen så lost ved et af spørgsmålene, som hedder: "Du skal præsentere funktioner af typen f(x)=b*x^a med tilhørende egenskaber og anvendelser." jeg har lavet det første, men anvendelse af ... -
pythagoras
ForumindlægHej jeg skal snart op i matematik.. Men har problemer med emne pythagoras..Er der nogen der har noter til emnet, vil det være meget sødt af dem.på forhånd tak..:) -
Strandstol opgave
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med a, b og c? Er helt væk. -
To spørgsmål
ForumindlægSidder som så mange andre og læser til eksamen, og støder så på omvendt pythagoras, som jeg er sikker på vores lærer ikke har snakket om? Nogen der kan forklarer hvad det er og give et eksempel? En anden ting er standardtrekanter, er det eneste gældende ved dem at hypotenusen er lig 1 ? På forh... -
Fysik
ForumindlægHej folkens Jeg vil spørge om der er nogen, der har en facit til Fysik A skriftlig eksamen fra 16. august 2012, jeg er i gang med at regne alle de gamle eksamens sæt, men kan ikke finde facit til august 2012? På forhånd tak -
Re-eksamener
ForumindlægHej med jer Er der nogen, der kender de gældende regler om re-eksamen (vist også kaldet om-prøver) på HF - Hvad er mine retigheder, når jeg er dumpet - og endvidere, når jeg har fulgt hele forløbet - blot været uheldig - kræves det så at jeg læser helt forfra - eller kan jeg gå til en evt. om-... -
Energidrik medføre død?
ForumindlægHej alle, Jeg undrer mig lidt over om man kan dø, hvis man drikker en energidrik hver dag? Jeg er nemlig lidt bange for om man kan. (Jeg har ikke biologi, så gerne omformuler det så jeg forstår det) -
Spørgsmål omkring nulreglen
ForumindlægJeg er kommet noget i tvivl, jg sidder her og repeterer opgaver uden hjælpemidler, så de er i frisk erindring til skriftlig eksamen på mandag kl. 9 Det er matematik B på HF-niveau - og det er uden hjælpemidler. Opgaven lyder således: Redegør for at ligningen 0 = x(x2 + 2x + 4) har netop én lø... -
f(x,y)=(x/y)-(y/x)
ForumindlægHey allesammen. Har lige været til eksamen og skulle lave en masse opgaver med ligningen: f(x,y)=(x/y)-(y/x) bl.a. mængden hvor f(x,y)=0 og et integrale I(u) = int(f(x,y)*d(x,y)) hvor grænserne er: 1<x<u og 1<y<x < betyder 'større eller lig med' Jeg omskrev f(x,y) til... -
opgaver udenhjælpemidler
ForumindlægHej!er der ikke nogen som kan hjælpe mig med tre små opgaver.det drejer sig om opgave 6 og 7 samt opgave 10 jeg har sat et link hvor man kan se opgaverne:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer04/2004-8-8-UD.pdfSå vil jeg lige spørger om de her facit er rigtige:opgave 8) x= 35/12op... -
Mængdeberegninger på faste stoffer og opløsninger
ForumindlægHej medstuderende Jeg skal op til kemi eksamen på torsdag og har dertil fået en række overskrifter, som jeg gerne vil lave en disponering til, så jeg ved hvad jeg kan tage fat på, når jeg trækker en af overskrifterne. Nu forholder det sig sådan, at jeg er kommet lidt i bekneb med nogle stykker a... -
Eksamenssæt 2005 (3 årig A)
ForumindlægHej!Søger nogle som har lavet eksamensættet fra sidste år ved eksamen for 3 årige A-niveau?Er der nogen der vil hjælpe mig?På forhånd tak. -
Bestemmelse af sandsynlighed.
ForumindlægHej. Jeg halvt blank, jeg tror at opgave a kan beregnes med 25 ganget med 0,28. Jeg ved dog ikke hvordan man beregner det. Imens tror jeg at opgave b kan løses ved at finde arealet 1-(0,28*2+0,16*2)=x (x/2)*25. Er det rigtigt? -
Integralregning: Bevis
ForumindlægHej til Allle. Der er en bevis, som jeg vil bruge til eksamen. Der er noget, jeg ikke kan forstå. 9.3 Sætning om bestemt integral og areal Hvis f(x) ≥ 0 for a ≤ x ≤ b og M er området mellem f-grafen og x-aksen i intervallet a ≤ x ≤ b. Kan nogen forklare " a ≤ x &l... -
BIO!!!! - help pleace...
ForumindlægHejsa Ønsker lidt hjælp til denne opgave... "Fig. 1 er en tegning af et produktionssystem anvendt i gartnerier. Planterne vokser i vækstbakker med rødderne i en opløsning af næringssalte i stedet for jord. Vækstbakkerne er dækket af sortplastik. Udbyttet fra et sådant anlæg er normalt større... -
Psykolog, hvilken studieretning?!?
ForumindlægJeg skal til at vælge studieretning, det er sidste dag for tilmelding idag! Jeg vil starte på gym. efter 9. Jeg vil gerne blive psykolog, men jeg er i tvivl om hvilken studieretning er den bedste at vælge. Please hjælp mig. Hvilken skal jeg vælge?: Kunstneriske studieretninger: Engelsk - ... -
Hjælp til NV-evaluering
ForumindlægHej, jeg tænkte på hvordan kommer denne her eksamen/evaluring til at foregå? Skal man i praktiskvis lave de forsøg man har lavet eller bare forklare dem teoretisk??? Jeg skal op i Kemi og Biologi. Men skal jeg så snakke om dem hver for sig eller kombinere dem sammen?? plus giver det mening så ... -
HJÆLPPPPPPP HAAAAASTER!!!!!!!!!
ForumindlægHej, jeg tænkte på hvordan kommer denne her eksamen/evaluring til at foregå? Skal man i praktiskvis lave de forsøg man har lavet eller bare forklare dem teoretisk??? Jeg skal op i Kemi og Biologi. Men skal jeg så snakke om dem hver for sig eller kombinere dem sammen?? plus giver det mening så ... -
tværfaglig problemform. hjælp!
Forumindlægjeg håber virkelig I kan hjælpe mig! til AT-eksamens i år (emne: katastrofen), har jeg valgt at skrive i biologi og engelsk. Har gjort mig nogen tanket indenfor emnet omkring genmanipulation, hvor jeg ønsker at beskrive det i biologi og inddrage engelsk fiktion til at belyse, hvor grænsen ... -
Tværfaglig opgave?
ForumindlægJeg skal op til eksamen på torsdag i naturvidenskabeligfagpakke. Hvor jeg skal skrive en opgave og fremlægge det, i opgaven skal jeg inddrage Biologi, kemi og geografi. Som emne har jeg valgt fedme. Men jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal fortælle under hver fag. Jeg ved kun at i biologi skal jeg...
