Søgning på: srp engelsk psykologi. Resultater: 18541 til 18560 af 33479
-
Hjælp til outline
ForumindlægHej Jeg har brug for hjælp til ideer til min outline i engelsk. Overemnet er youth og jeg har valgt social medias som mit underemne. Jeg har nogle ting, som jeg gerne vil snakke om: 1. What is social media? 2. Positive and negative effects 3. What kind of influence do social medias have on se... -
Fs10 maj 2013
ForumindlægHej Studiepotralen Jeg går i tiende klasse, på BGI. Jeg vil meget gerne have at jeg kan finde alle sæt til Fs10 maj 2013 eks. Fs10 maj dansk 2013 Fs10 maj matematik 2013 Fs10 maj engelsk 2013 Fs10 maj tysk 2013 Jeg håber at nogle af jer er søde nok at sende mig kopi/sæt/hæfte af Fs10. I må m... -
løsning af 61=9x+15y?
ForumindlægHej alle sammen. Nogle der kan forklare dette regnestykke: Findes der hele tal af x og y, så primtallet 61 kan skrives på formen 61?9x+15y? Giv i bekræftende fald en løsning på værdierne for x og y. Har samme problem med stykket 61=9x+16y. Jeg ved at man skal bruge Euklids udvidede al... -
Er det en rigtig oversættelse?
ForumindlægEn af dansk films største succeser er uden tvivl Olsen-banden. Publikum elskede den første film. Både gamle og unge syntes om den beslutsomme og begavede Egon, den drengede drømmer Benny og den konstant bekrymrede og nervøse Kjeld med den farverige kone, Yvonne. En af filmens mest typiske te... -
Rettelse af en lille eng. oversættelse
ForumindlægHeeey... Jeg vil høre om der er nogen der eventuelt hurtigt kan se min oversættelse igennem og se om den stemmer overens med den danske tekst?? Jeg kan ikke finde ud af at sætte de engelske kommaer, så håber I vil hjælpe!Den danske tekst, der skal oversættes:ShakespeareVi ved ikke meget om Shakes... -
Rettelse af stil på 255 ord
ForumindlægHej! Jeg har skrevet en lille engelsk stil, som jeg håbede I ville hjælpe med at rette: The window is half open and the sun is shining through the house. A girl named Katie is sitting in her favorite chair reading a book se bought yesterday. Suddenly the phone rings. It is her boyfriend, ... -
rettelser til oversættelse
ForumindlægHey Har oversat det med fed til det med almindelig skrift, det vil sige Dansk til Engelsk, ville gerne høre hvis i havde nogle rettelser der ville gøre det lidt mere repræsentabelt :) The snipers in the Washington-area hit directly in the heart of the American nations politic and media. Both th... -
Tysk på A-niveau i tre år?
ForumindlægJeg blev optaget på et STX gymnasium med den ønskede studieretning: Engelsk A, samfundsfag B og tysk A.. Men på grund af, at der er så mange der har søgt ind på dette gymnasium, blev de nødt til at lave om på nogle af studieretningerne. Derfor har jeg nu i stedet: Engelsk A , samfundsfag B og r... -
Fordelingsforhold og optagelse af medicin i kroppen
ForumindlægDette er den kemiske del i min SRP-opgave. Har nogle spørgsmål angående emnet Min opgaveformulering lyder: Du skal redegøre for optagelsen af medicin i kroppen. Du skal udføre eksperiment til bestemmelse af fordelingsforholdet for acetysalicylsyre ved forskellige pH-værdier. Til at illustrere anv... -
Hjælp til grammatik
ForumindlægJeg er i gang med en : Analytical essay i engelsk og jeg vil lige hører om der er nogle som vil tage 1 hurtigt kig på mine 2 første sætning, og rette dem....hvis det er The life of a teenager seem to change daily. One minute a teen might be interested in a new activity, like for example part... -
Hvor svært er det at få job som gymnasielærer med tysk som hovedfag?
ForumindlægJeg har planer om at studere tysk på uni efter mit sabbatår, og jeg kunne godt tænke mig at blive gymnasielærer efterfølgende. Jeg har hørt, at afhængigt af ens fagkombination kan det være svært at få et job, men gælder det også tysk? Ift. sidefag overvejer jeg fransk, græsk (som giver undervis... -
Korrekt valg af passiv/aktiv
ForumindlægHej Angående korrekt valg af passiv eller aktiv på engelsk er jeg lidt usikker på reglerne. Lad os forsøge at oversætte den korte sætning: ‘Huset brænder!’ Det kunne være fristende at oversætte dette til ‘the house is burning!’ Er denne oversættelse ikke oversat forkert? Er vi ikke nødsaget... -
Kort opgave til pædagog studiet.
ForumindlægHalløjsaJeg står midt i min eksamensperiode og skal bruge noget inspiration, idet jeg grundet sygdom på et forløb har været for meget fraværende, og skal indhente det forsømte med en opgave på en 5-6 sider. Emnet skal være som følger : Drama, dansk, musik eller værkstedsforløb. Nogen der lige lig... -
Kvote
ForumindlægHej allesammen. Vil gerne søge igennem kvote 2, fordi jeg gerne vil læse psykologi. Men ved det er svært at komme ind, nogen, der har nogle forslag til, hvad man kan forbedre sine chancer hos kvote 2? Jaaa, jeg har læst kriterierne inde på deres hjemmesider, men måske nogen, der havde noget konk... -
SSO - Indledning?
ForumindlægHej alle sammen.. Jeg er i gang med min SSO i psykologi om kommunikation, og det går rigtig godt, men der er noget som stopper mig hver gang, og det er indledningen. Kan bare ikke finde ud af at skrive den, selvom alle siger det er mega simpelt, har noget i tankerne med at jeg skriver om kommunik... -
AT
ForumindlægHej. Min ven og jeg skal til at lave AT og vi ved godt lidt hvor vi vil henaf, men vi kan ikke rigtig komme frem til en konkret sag. vi vil gerne analysere en blog eller facebook profil med Roman Jakobsons kommunikationsmodel og vi vil gerne undersøge noget med selviscensættelse, anderkendelse o... -
Hjælp, Jeg forstår det ikke
ForumindlægHej Alle sammen Som de fleste ved er de fleste i gang med at skrive AT-projekt. Jeg har valgt at skrive i fagene psykologi og dansk med emnet omsorgsvigt under overemnet kommunikation. Problemet er, at jeg er ret forvirret omkring, hvad min lærer mener med, at jeg skal have en konkret sag? En sa... -
Analysemodel til sproget på sociale medier - Facebook?
ForumindlægHej. Jeg står og skal lave AT i fagene psykologi og dansk. I dansk mangler jeg en analysemodel der kan bruges, til at analysere det sprog der er på et socialt medie, såsom Facebook. Modellen må gerne være en kombination af flere, og må også gerne indholde analyse af layout og lyde - altså båd... -
PLEASE HJÆLP !!!! AT2015
ForumindlægHej Kort sagt, skal jeg ha' hjælp til at lave en god problemformulering og -stillinger (jeg er dårlig til selv at lave nogle der lyder gode) Jeg skriver AT-2015 (kommunikation) i samfundsfag A og psykologi C, mit emne er nazistisk propoganda under Holocaust. Jeg tænker noget i retning af: H... -
Afsluttende AT(rejser)
ForumindlægHej jeg er så lige så tabt som alle andre herinde. Jeg ville egentlig gerne skrive i psykologi men føler jeg er meget svært med emnet rejser. Af emne ville jeg gerne have noget økonomisk ala Wall street krisen og finanskrisen nu. Men hvis jeg vælger samfundsfag til noget giver det problemer med h...
