Søgning på: religion c noter. Resultater: 18561 til 18580 af 76504
-
Cosinus eller sinus?
ForumindlægJeg har fået en opgave, hvor jeg kender alle tre vinkler i en trekant og skal beregne siderne. A = 30 B = 70 C = 80 Jeg forstår simpelthen ikke, hvilken formel jeg skal bruge - uanset hvad, har jeg jo flere end én ubekendt. Håber I kan hjælpe :) -
Vektorer i rummet
ForumindlægHej!Jeg sidder med opgave 3.106 i MAT A-niveau 3-årig forløb. Jeg har en kugle K og en plan alpha i rummet. Kuglen har centrum i punktet C og punktet P er projektionen af C på alpha. Planen skærer kuglen i en cirkel c. I et koordinatsystem har kuglen og planen ligningerne: K : x^2+y^2+z^2-4x-6y-4... -
Bestem højden |BC| af det nedstyrtede materiale
ForumindlægJeg har set spørgsmålet herinde før, men har simpelthen ikke fået nok ud af det, så nu prøver jeg selv af spørge. Opgaven lyder således: Bestem højden |BC| af det nedstyrtede materiale. Vi ved på forhånd at: A = 30 grader C = 90 grader Hvilket derfor må betyde at B = 60 grader. ... -
Udpluk af fransk stil
ForumindlægEt udpluk af min franske stil. Håber nogen vil rette den, da jeg er meget i tvivl om tiderne...Mercredi nous avons allé a Musee d’Orsay. Le tableaux etaient beaux et plus interesante de le tableaux a Louvre. ... et moi avez mangé a la café du Musee d’Orsay et apres nous avons parti avec les autre... -
Solenergi til opvarmning af vand
ForumindlægEnergien i solstrålingen kan udnyttes til opvarmning af vand. Et parabolspejl rettes mod solen, og de reflekterede solstråler samles i brændpunktet som vist på figuren. En beholder med vand placeret i brændpunktet bliver derfor opvarmet. Parabolspejlet dækker et areal på 1,5 m2 vinkelret på solst... -
meget svær opgave. Hjælp søges.
ForumindlægJeg har oprettet dette indlæg før, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af det. Jeg har prøvet og prøvet. Hvordan løser jeg d og e? 15,0 g KOH hældes i en 250 mL målekolbe, og der tilsættes demineraliseret vand til stregen. a. Beregn den formelle koncentration af KOH. c = n/V MKOH = 39,098 + 15,... -
Eksamenskalender skriftlig matematik og fysik, gymnasiale retninger
ForumindlægHer kommer lige en oversigt hentet fra eksamenskalenderen på www.uvm.dk over datoer for skriftlige ekaminer i matematik og fysik i denne eksamenstermin maj/juni 2014: 22. maj kl 09-14 (stx) Mat A 22. maj kl 09-13 (stx) Mat B 23. maj kl 09-14 (hhx) Mat A 23. maj kl 09-13 (hhx) Mat B 27. maj kl 09... -
hjemmeopgaver om pH??
ForumindlægHej!Nu har jeg prøvet hele påsken at løse disse opgaver men kan simpelthen ikke finde ud af dem.Det ville være rart hvis der var en eller flere der kunne lave lidt beregninger/resulteter og måske lidt forklaringer...Jeg har kemi på C-nivu 1)10,0 ml HCl tilsættes et par dråber bromthymolblåt som i... -
opløselighed og blandbarhed... eller på dansk: KEMI FOR DE KLOGE... snøft
ForumindlægHej!! ”Chemie macht spass… eller??” nå men… Vi har været i gang med en sjov kemiøvelse med titlen ” Kemi laboratorieforsøg – OPLØSELIGHED OG BLANDBARHED 1.3”Her kommer spørgsmålene:1) Jeg skal bestemme om: a) Iod2 (jod) b) klor2CarbonHydrogen2 (dichlormethan) c) CuSO4 (kobbersulfat) d) C6Hydr... -
beregning af masse, stofmængde og masse%
Forumindlæghej derude.. har følgende opg. jeg skal lave. Nogle af spørgsmålene er jeg ikk så sikre på.. og nogle kan jeg ikk rigtig forstå.håber i kan give en hånd :D opg.'n lyder således: Saltindholdet i en peberrodssakat ønskes bestemt ved titrering. Der afvejes 8,18g af salaten i en 100 mL konisk... -
Matematik
ForumindlægEr der en der kan hjælpe med denne opgave? Opgave 7 - sommerhusområde En udlejningsforening ejer et sommerhusområde. Ejeren af udlejningsforeningen oplyser, at der i • uge 20 var udlejet 18 sommerhuse • uge 22 var udlejet 32 sommerhuse • uge 26 var udlejet 48 sommerhuse Det... -
Andengradspolynomium
ForumindlægHej, jeg har kigget på flere videoer osv, men jeg kan simpelthen ikke forstå denne opgave :( Figuren viser en del af bygningen Masia Freixa i byen Terrassa nær Barcelona. Den blå bue på figuren kan beskrives som en del af grafen for en funktion af formen f(x)=a*x + b * x + c. I det koordin... -
Oversættelse: kigge igennem og rette
ForumindlægDet ville være en stor hjælp hvis nogen gad kigge igennem og rette..På forhånd tak Stereotypes In 1998 a 12 year-old Danish girl went to the United States with her parents for a year and attended the local school. Early in the first term, the teacher asked her to show the class where she came fro... -
En der vil rette teksten for sproglige fejl?
Forumindlæga) Comment on the plan of white society “...to keep the kid (N´goola) away from the natives so that she can forget she ever had anything to do with them.” (p 42) The plan of the white society was to keep N’goola from the natives so she can forget she ever had anything to do ... -
Darwin i rel og bio??
ForumindlægHej(: Sidder lige nu, og er igang med AT, hvor jeg skriver om Darwin i religion og biologi. Er der nogle der skriver i samme fagkombination, som ville lade mig høre deres problemformulering og problemstilling?? Syns selv jeg har en fin problemstilling,men problemstillingerne, er jeg lidt i tvivl ... -
Problemer med problemstillinger...
ForumindlægHej . Jeg er ved at lave AT-årsprøve i fagene Historie og Oldtidskundskab. Jeg har en problemformulering som lyder således: • Gør rede for samfundets syn på religion, politik og det sociale hierarki. • Gør rede for hvilken rolle spiller forudsigelserne fra Oraklet i Delphi i Herodots m... -
Dansk Eksamen - Synopseprøve
ForumindlægHejsa! :-)Vi skal i år på vores skole ikke have en almindelig og regulær dansk eksamen. Vi skal derimod have det der hedder en synopseprøve, hvilket går ud på, at jeg allerede i dag har trukket det hovedemne som jeg skal op i, nemlig "Religioner mødes".Nu ligger opgaven så i, at jeg sel... -
metode i astronomi???
ForumindlægJeg er ved at skrive at. Jeg skriver om maya kalenderen og 2012 fænomenet, altså at jorden skulle gå under når kalenderen slutter og alt det der. Jeg beskæftiger mig imidlertid mere med mayaernes opfattelse af det. De koblede astronomi og religion. Nu har jeg så fundet ud af at det der ske... -
Projektopgave - Kvindeundertrykkelse
Forumindlæghej :) vi har projekt uge på vores skole, og min ven og jeg arbejder med kvindeundertrykkelse i Afrika og vi har brug for noget hjælp for vi syntes slet ikke at vi kan finde noget om det vores spørgsmål: 1. Hvilke forhold lever kvinde under i Afrika (det er vores hovedspørgsmål) 2. Hvad er kvi... -
Hvordan foregår rel eksamen?
ForumindlægHej alle! Skal til religion eksamen på mandag (wehuu), og ville lige høre en af jer der HAR været oppe (eller ved hvordan det foregår) om hvordan eksamen er? Er de 22 minutter nok til forberedelse? Hvilken slags tekst trækker man? Og vhor lang er den? Er det f.eks. et sted i biblen i kristendom...
