Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 18561 til 18580 af 40685
-
BEDRE TIL ENGELSK!
ForumindlægHej alle sammen. Jeg går på HF andet år, og synes selv at jeg er virkelig dårlig til engelsk. Det ikke kun mig som synes det, men kan se det på mine karakter. Nu er der kun halvt år tilbage til eksamer, og jeg bekymre mig om min skriftlig engelsk eksamen. Altså er ikke god til at... -
TYSK rettelse - VIGTIG
ForumindlægHey forum. det ville være super bonus hvis der var en der gad rette det her igennem.. da jeg ska op til tysk mundtlig mandag og skal fortælle om hitler!!! det er kun en kvart side.. såå please..!! -
Få 12 i dansk A - Hvor svært er det?
ForumindlægHej, Jeg skal på sommerkursus i dansk her til sommer (Gymnasial Supplering). Dvs. jeg tager dansk B->A på ca. 1 måned. Jeg vil dog meget gerne vide, hvad der skal til for, at man får 12 (eller 10 i nødstilfælde) i dansk A. Jeg snakker om både den mundtlige del og om den skriftlige de... -
Danks hjælpe træning?
Forumindlæghejsa... Min eksamen er snart på vej, og jeg ved ikke hvad jeg skal øve mig på? Nogle der har en god ide til hvad man hvad man kan øve sig på til dansk skriftlig?? mange tak på forhånd :D -
Karakterer og deres betydning
ForumindlægKære brugere, Jeg håber, der er nogen der kan slå fast for mig, hvilke karakterer der tæller, og hvordan de forskellige karakterer vægtes. Jeg troede, jeg havde styr på det, men jeg får hele tiden nye ting at vide (selv mine lærere giver mig forskellige svar). Jeg er udmærket klar over, at det ku... -
biologi!
ForumindlægEr der nogle der kan forklare hvad der sker under transkriptionen når der sker en såkaldt celledeling, hvad er det præcis der sker ved promoterregionen? har eksamen i morgen og ved ik hvordan jeg skal forklare det. -
Matematik B studentereksamen 28. maj 2015
ForumindlægEr der en venlig sjæl som måske har gemt sin besvarelse af denne eksamen? Skal aflevere det på mandag og har i forvejen to afleveringer som skal laves! :( Opgavesættet er vedhæftet, hvis det frister at lave en opgave eller to ;) Tak på forhånd! -
Analyse af hærværk - om at forklare det man ikke kan forsvare af Aslak
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal til dansk mundtlig eksamen i "hærværk - om at forklare det man ikke kan forsvare" og ville høre om der var nogen der lå inde med en analyse og/eller nogle noter til den? Tak på forhånd:) -
3-årigt A-niveau uden hjælpemidler
ForumindlægHejHvordan gik det til eksamen i mat i dag uden hjælpemidler? Hva fik i af resultater? -
Elitegymnasium - Niels Brock
ForumindlægNæste år lukker Nisl Brock dørene op til en nyt elitegymnasium, der skal styrke de stærke elever.\nLæs følgende artikel:\n\n---\nDen rigtige studieretning?: Nyt gymnasium for eliten oprettes \nBerlingske Tidende 01 december 2005, 1 . sektion side 6 \n\nAmbitioner: Niels Brock Handelsgymnasium vil... -
Bitte Herr Witzack hilfe
ForumindlægHej herr Witzack vil du være sød at hjælpe mig med at rette min tyske stil om min tur til berlin.. Knuser JannieBerlin ein Schönes Stadt…Es war sehr kalt, und wir warteten alle mit unserer Bagage auf dem Bus. Diesem Bus sollte uns nach Berlin fahren. Wir sollten unserem Studienbesuch in Berlin ve... -
Dansk essay - den danske kultur
ForumindlægHej alle! Jeg har skrevet et essay om nutidens danske kultur, og hvad der bestemmer den i dag. Jeg vil gerne have nogle input til forbedringer, uddybelser og lignende, men i behøver ikke sætte kommaer, for det er bare et spørgsmål om, at jeg selv tager mig sammen og gør det. På forhånd tak, og... -
Rettelse af tysk stil
ForumindlægHej er der nogen, der vil rette min tysk stil? Eventuelle forslag til forbedringer? Opgaven går ud på, at man skal skrive om, hvorfor mange tyskere rejser til Danmark og Østrig. Die Deutschen reisen viel nach Österreich und Dänemark, weil die zwei Länder dicht bei Deutsch-land liegen. Die kurz... -
Censor/eksaminator-vejledning
ForumindlægEr det muligt via nettet at læse vejledningen til censor og eksaminator omkring de nye eksamenregler?De oplysninger vi har fået af rektor mht. til old eksamen svarer ikke til de oplysninger, som vores oldlærer har fra den nævnte censor/eksaminator-vejledning, som jeg gerne vil læse! -
Droppe ud eller smidt ud ?
ForumindlægEr det bedst at droppe ud af gymnasiet inden de mundtlige eksamer eller at blive smidt ud ? Kan man evt. tage Hf efter sommer uden en 10.klasse ? på forhånd tak : Anna -
Ryge ud af studiet - hvornår ?
ForumindlægHejsa, jeg har en kæreste, der snart skal op til eksamen, men han er ikke sikker endnu, om han vil op til det allerede nu. Hvis han ikke dukker op til en eneste eksamen i første studieår, ryger han så ud af studiet ? Eller gælder reglen, at han, selvom han har været inaktiv i et helt år, ka... -
Den ”oversete” elite?
ForumindlægGymnasiet har traditionelt været en institution forbeholdt de 5-10 % mest bogligt egnede af en ungdomsårgang. Denne situation har ændret sig. I dag optager det – mere end nogensinde før – ”almene” gymnasium hele 30 % af en ungdomsårgang. Og hvordan har gymnasieskolen mere eller mindre bevidst oms... -
Et lille tip til gymnasiestuderende
ForumindlægHej alle. Jeg faldt over hjemmesiden www.eksamensklar.nu og tænkte, at jeg lige ville dele den med Jer andre derude. De laver korte eksamensforberedende kurser i matematik umiddelbart inden eksamen. På kurset vil man ifølge hjemmesiden få opdateret og pudset sine teoretiske kvalifikationer af og ... -
Gælder første afsluttet år som c-niveau bevis når man studerede på a-niveau
ForumindlægSagen er den, at jeg i sin tid gik på gymnasiet, men stoppede i 2.g. og fuldførte derfor ikke studiet. Jeg skal til at tage enkeltfag, men jeg ved ikke om jeg fx kan bruge mit bevis fra 1.g, hvor jeg var til eksamen i engelsk - når jeg nu egentligt læste det på a niveau. Har jeg så et bevis for ... -
hjælp...mangler bograpporter
ForumindlægHey!Jeg har et seriøst problem. jeg er i gang med HF og er færdig her til sommer. Men jeg mangler stadig at få læst 8 selvstændige værker og de skal afleveres om 2 uger, så er virkelig på røven. Man venter jo selvfølgelig til sidste øjeblik med at læse, men det kender mange jo nok. Så tænkte på o...
