Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 18601 til 18620 af 22746
-
en bil kører på en motorvej...(Mekanisk energi)
ForumindlægHej Opgaven er : En bil kører på en motorvej med 110 km/t hen mod en 10 m høj bakke, som passeres i firløb. hviken fart har bil på toppen af bakken? jeg fik det til ca. 27,2 m/s, er det rigtigt ? På forhånd tak -
Gennemsnt 7 Skala
ForumindlægHey hva så der. sad lige og sgu til at regne mit gennemsnit men er lidt i tvivl om hvordan det ska regnes. Jeg får kraktere efter den nye skala.er der nogen der ka hjælpe -
matematik på A niveau
Forumindlægjeg har et spørgesmål - til august starter jeg på STX og jeg har matematil på A niveau. I folke skolen lå jeg på 4-7 (karakter), der er mange der siger at det er meget svært ! mit spørgsmål er hvordan kan jeg blive bedre til matematil? tak på forhånd -
Advices
ForumindlægHej : ) er der nogen der kan hjælpe mig med at fortælle hvilke forsøg jeg kan lave i de 2 følgende emner ? Vekselstrøm og Atom og kernefysik : ) TAK ! har virklige brug for det lige nu -
Kommer jeg stadig ind?
ForumindlægKære nuværende studerende. Jeg har ansøgt om at komme ind på et gymnasie, og da jeg ikke er blevet opstillet til optagelsesprøve, kom jeg ind. Jeg har fået et brev om mødetid, men jeg skal returnere en bekræftelsesblanket med pasfoto, dåbsattest og folkeskole afgangsbevis. Da jeg indmeldte mig ... -
Utilfreds med nye uddannelse!!!
ForumindlægHej Studieportalen!!! Jeg blev optaget på noget jeg vill mindst inde på, nemlig farmaci. Jeg er matematisk (naturvidenskabelig) student fra i år og mit spørgsmål er så, om der er nogle uddannelser jeg kan nå at komme inde på??? Jeg har et snit på 6. Er der ikke nogen uddannelser????? -
Hvis man dumper et fag på STX ?!
ForumindlægHej Der er mange videregående uddannelser, som kræver at man har bestået alle fag, så der er noget jeg kom til at tænke på.... Lad os tag en worst case senorio. Jeg har et drømmestudie, som jeg vil ind på, jeg har et godt gennemsnit, men jeg har dumpet et fag... Hvad så nu ? Er drømmen bare... -
karakter
ForumindlægJeg er bange for, at jeg får 6,7 i snit, men det er mit håb at få 7. Hvis jeg nu lader vær med at tage til den sidste eksamen (Jeg bliver snart student nemlig) og vælger merit for at forbedre de karakterer jeg er dumpet i. Vil det være bedre? Er der nogen, der har været i samme situation som? -
6 i gennemsnit, hmm...
ForumindlægHej små venner! Jeg tænkte på hvilke muligheder har man hvis man kun har 6 i gennemsnittet?? Har man overhovedet nogle? Hvad kan man læse....? plus hvis man har en grundudd. bag sig.. ;) Nu taler jeg ikke for mig selv, hehe.. Hilsen Sam -
Hvorfor skal B i potens funktioner være større end 0?
ForumindlægJa? Hvorfor skal B i en potensfunktion være større end 0? -
Spørgsmål om brøker og led der ikke er brøker
ForumindlægI min bog står: man kan komme ud for at skulle skaffe fællesnævner for brøker og led, der ikke er brøker. fx regner vi sådan med tal: fordi Jeg har lettest ved at forstå tingene, når der bliver beskrevet lidt mere med ord, så disse sætninger forstår jeg ikke så meget af :/ kan nogen hjælpe??... -
24timers eksamen lys
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har lige været oppe at trække. Jeg fik emnet lys:( Stikord: bølgelængde, afbøjningsvinkel, gitterkonstant, linjespektrum, rødforskydning, galakser. Forsøg: stofidentikation af stoffet i en elsparepære. Jeg ville høre om der er nogen der har nogle gode ideer til fremlæggelsen... -
rødder
ForumindlægHar lidt problem med denne opgave, ved faktisk ikke helt hvordan man skal komme igang med den. Se vedhæftet fil -
Uddannelse
ForumindlægEr det svært at læse til jura?? -
4 rettelser
ForumindlægDet danske: 1. Hvis vi på samme tid kunne se, at pengene blev investeret fornuftigt. 2. Men det sker meget sjældent 3. De fleste direktøre kan simpelthen ikke lade være med at forhøje deres egne lønninger og købe dyre firmabiler, og den slags skal man ikke finde sig i. 4. Det skulle da lige ... -
Atomer
ForumindlægKan et atom deles i mindre dele? -
Finde pmax i opgave om Daniellelement?
ForumindlægHvordan finder man Pmax ved hjælp af en ligning lavet ud fra måleresultater på et Daniellelement? Jeg har disse oplysninger: Ligning: y = -25,547 * Imax + 0,7183 U0 =0,7183V Imax = 0,028117A Ri= 25,547O -
Verdensbilleder
ForumindlægHvad er forskellen på det Ptolemæiske og det Aristoteliske verdensbillede? -
Gym-lærer
ForumindlægJeg har tit undret mig over, hvorfor en gym-lærer har lært så meget på universitetet, men de skal aldrig bruge det til deres undervisning. For eksempel i matematik er det kun ca. 10 % af det faglige de har lært på uni, som de skal bruge på gym. De burde da bruge tiden på det stof, som de skal ge... -
Afstandskvadratloven ved Jorden
ForumindlægJeg skal lave en udregning, hvor jeg skal finde intensiteten af Solens stråler her på Jorden, ved hjælp af afstandskvadratloven. Hvordan kan dette gøres? Skal jeg bruge denne formel: Hvor Pkilde angiver effekten af strålingskilden (Solen), og har enheden Watt. Men er det så nogle det kan fort...
