Søgning på: matematik fp9 2023 december. Resultater: 18601 til 18620 af 32822
-
vektorregning
ForumindlægJeg kan ikke finde ud af flg. opgave: (v = vektor, tv = tværvektor) I en orienteret plan gælder for trekant ABC at vAC = 3/2vAB + tvAB Bestem trekantens vinkler. Hvordan kan det lade sig gøre, når man ikke får andre oplysninger? Hvad skal man bruge? På forhånd tak! -
Finansiel regning
ForumindlægHvad betydning har de 4 parametre i formlen kn=ko*(1+r)n? Og hvordan løser man ligningenen kn=ko*(1+r)n med hensyn til k0 . Det vil sige, at k0 skal stå alene på venstresiden i ligningen. Vis beregningstrinemne og forklar? -
monotonilinje
Forumindlægnu har en jeg en diffenrentialkvotient: f'(x)= (x-1)^2 * (x+3)^2 * (x-2) når jeg så sætter f'(x)=0 får jeg x = -3 og x=1 og x= 2 så skal jeg lave en monotonilinje. Hvordan ved jeg om den er voksende eller aftagende altså markeret med minus eller plus? -
hjælp til ideer, om mit emne
ForumindlægHej min emne til mit at (synops) er VINDENSKAB OG ANSVAR. Hvilke emner kan man skrive under dette emne? Kom gerne med mange forslag, da jeg er lidt blank selv :o) -
haster !! opg til afl
Forumindlægjeg har denne her opg, og er gået i stå: a)bestem til differentialligningen dy/dx+3y=20 den løsning, hvis graf går gennem punktet (1,4) jeg har isoleret dy/dx dy/dx=20-3y skal man så bare indsætte punkterne her eller senere? -
Potensfunktion
ForumindlægHej:) Er der nogen der kan forklare mig helt præcist hvad en potensfunktion er?:) -
Bestem f´(x)???
ForumindlægJeg sidder lige og er igang med en aflevering da jeg støder ind i det her og går fuldstændig i stå.. En Funktion f er give ved f(x)=2x^3-x^2+3x Bestem f´(x)? er der nogle der kan hjælpe?? -
Sandsynlighedsregning haster!!!
Forumindlæghej jeg har brug for hjælp til en opgave som lyder.. I en pilotundersøgelse fandt man denee sammenhæng hos en gruppe mennesker _________________________________________________ Ordblind ikke ordblind i alt _______________________________________________ Ven... -
potensfunktion u. hjælpemidler
ForumindlægHej. Sidder med en opgave som jeg umiddelbart slet ikke kan se hvordan man skal løse. Opgaven skal løses uden hjælpemidler. En funktion f er af typen f(x) = b*x^a, og der gælder at f(2) = 4 og f(4) = 64 Bestem tallene a og b. Nogle der kan hjælpe? -
Uploadning af opgaver
ForumindlægHej Hvis man vil uploade en opgave her på sitet, skal det så være en doc-fil man skal sende? Eller må jeg godt bare uploade min pdf-fil? -
hjælp til eksponentialfunktioner.
Forumindlæghvordan skal man løse denne opgave? I denne opgave antages der, at antallet af en bestemt slags bakterie vokser eksponentielt. Desuden oplyses der, at der ved starten er 1 bakterie og at der efter 180 minutter er 1000 bakterier. A) Bestemt en forskrift for den funktion, der angiver bakterieanta... -
IB og almen HA.
ForumindlægHej, Overvejer at læse International Business eller en almen HA på CBS. Tænkte på hvad forskellen er på de to (bortset fra at den ene er på engelsk). Har hørt at IB er mindre 'matematisk' og mere kulturelt/internationalt præget - altså man har lidt flere bløde fag? Mvh Julie. -
potens a og b
ForumindlægDe Caribiske øer har man fundet en sammenhæng mellem arealer og antallet af krybdyr og paddearter. Jeg har denne forskrift: y=3*x0,3046 Nogen som kan fortælle sammenhængen mellem a og b? :-) -
Bestemmelse af differentialligning!
ForumindlægHej! Håber nogen kan hjælpe mig med denne opgave, da jeg har brugt rigtig lang tid, på at løse den, og endnu ikke er fundet frem til et konstruktivt bud; I en model for udviklingen af individer i en population betegner N(t) antal individer i populationen til tiden t(målt i døgn). Den hastighed... -
Forskrift for f ???
Forumindlæghar følgende opgave jeg ikke kan finde ud af: om en funktion f oplyses, at den vokser eksponentielt, og at grafen går gennem punkterne (-2;17)og(10;214) - Bestem en forskrift for f nogen der kan hjælpe ? -
Redegør for beregning af sider og vinkler i retvinklede trekanter.
ForumindlægHvad er godt at komme ind på i dette eksamensspørgsmål? -
REDUCERING
ForumindlægHej kan nogen sige mig om jeg er nået til det rigtige facit? (S-T)(S+T)-(S+T)^2+2ST = 4 ST -
Ingeniør, hvornår?
Forumindlæg1) hvornår man kan starte på ingeniør uddannelsen.? 2) hvad laver en maskin ingeniør egentlig og hvor meget tjener de ca.? På forhånd tak :-) -
Eksamensgennemsnit
ForumindlægJeg går i gymnasiet, og kunne godt tænke mig at udregne mit nuværende eksamensgennemsnit. Jeg fandt et udmærket excelark her: http://www.solroed-gym.dk/udregnsnit.htm ...men jeg ved ikke, om den er up-to-date. Tæller C-niveau-fag stadig for 0,5, B-niveau for 0,75 og A-niveau for 1? Mvh -
Variabler
ForumindlægHvad bruger vi variabler til?
