Søgning på: engelske socialister holger drachmann analyse. Resultater: 18621 til 18640 af 45450
-
Tysk eksamen
ForumindlægHeeej.. Nogen der ved hvordan det kommer til at foregå til tysk eksamen i 2.g? Vi har jo 24 timers forberedelse til A teksten, hvor vi bare skal analysere den og fortolke etc. Hvad med B teksten, hvad skal man gøre der? På forhånd tak ;-) -
funktionsanalyse af brøk haster
ForumindlægHej Jeg skriver for at spørger om hvordan man starter med at lave en funktionsanalyse på en brøk. skal jeg først starte med at analysere tælleren og derefter nævneren ?? f(x) = 2x^2-6x-8 / 4x +2 -
sætningsanalyse
ForumindlægHej jeg skal lave tyskstil og skal analysere følgende sætning, er der nogle der kan hjælpe, på forhånd tak “Er war vor eine SA-Truppe gestellt worden... Darauf hatte den jungen Lehrer niemand mehr gesehen.” -
Novelle
ForumindlægHej, jeg er i gang med at analysere. Den er skrevet i 2001, men vil det give god mening at læse lidt om, hvad der skete i det år, da det måske havde en påvirkning på, hvordan personen skrev novellen? Har I måske nogle bedre forslag til, hvad der vil være godt at inddrage? :-) Mange tak, på forh... -
Folkeskolens skriftlige eksamener!
ForumindlægHejsa studerende og hvad der end måtte være herinde, Jeg sidder her og pepper en stemning i vejret over de her kommende eksamener, som der jo er mindre end en uge til,og jeg håber lidt på, at nogle herinde kan hjælpe lidt til. De skriftlige prøver starter her d.2 Maj, og jeg skal personligt o... -
3. års opgave! Forslag?
ForumindlægHej jeg er i den position at jeg snart (i December) skal skrive 3. års opgave. Problemet er at jeg er absolut blank hvad angår gode og fyldige emner! Derfor vil jeg gerne høre om der er nogle kloge hoveder som kan give nogle forslag til bøger eller historiske perioder der ville være gode at skriv... -
Are eller is
ForumindlægHej skal til at lave engelsk aflevering og der står man skal oversætte denne første linje af en tekst til engelsk: 1.Der er mange børn i klassen. Jeg kan finde ud af at oversætte alt i denne linje på nær er til engelsk for der kommer jeg i tvivl om der skal stå There ARE a lot of kids in the clas... -
Hvorfor hedder det fireogtres og ikke tresogfire
ForumindlægTænker over, hvorfor det skal være så besværligt at nævne ciffre på dansk, end det er på engelsk. På engelsk nævner du sixty-four og ikke four-sixty (som på dansk fireogtres). Det hedder sextiofyra på svensk altså på samme måde, som på engelsk. Mit pointe er, at det er besværligt fordi at vi læse... -
Skifte fag?
ForumindlægHej igen Studieportalen Jeg skal starte på 3g næste år, og har hævet engelsk fra B niveau til A. Dette betyder, at jeg skal afslutte fysik, som jeg har på B niveau i år - jeg vil derfor høre, om det kunne være, jeg kan skifte fra engelsk A til fysik A, så jeg kommer op i engelsk eksamen i 2g, og... -
2.g og 3.g - hvad skal jeg op i?
ForumindlægHej. Jeg har i år afsluttet kemi, biologi og musik. Næste år får jeg Matematik og Samfundsfag på A-niveau. I 3.g vil jeg enten vælge engelsk eller erhvervsøkonomi.Mit spørgsmål er, hvad tendensen er mht. mundtlig eksamen i 2.g og 3.g, når man har været oppe i biologi i 1.g.1) Lad os antage, at je... -
Lav et Spansk forum!
ForumindlægBeskeden er kort... Lav et Spansk forum! -
metoderne!!!
Forumindlæghej alle sammen. Jeg håber virkelig der er nogen der kan hjælpe. Jeg kan ikke slå følgende ord op - er der nogen der ved hvad de hedder: -Den samfundsvidenskabelige metode -Den hermeneutiske metode -
punktum, komma eller ??
ForumindlægNår man skal skrive et brev skal man så have punktum, komma eller noget helt tredie i "overskriften"??EKSEMPEL:Kære Anne,Jeg skriver til dig fordi..._____________I normale overskrifter skal der vist ikke være hverken komma eller punktum. Men er det det samme her? Jeg ville mene at et ko... -
English essay - Hey! Hvis der en en, som har mod på lige at rette den igennem og markere fejlene(så jeg kan se hvad jeg gør forkert) ville jeg være super glad
ForumindlægWhat Is Success in Life?The Poem “What Is Success” is written very positive. Ralph Waldo Emerson mentions many posi-tive things and as I see it he doesn’t mention negative things. He expresses his personal feelings and opinions in the poem, which I think is the second best way &... -
eksamen til sommer
ForumindlægHej folkens havde lige et par spørgsmål angående Gymnasium. Jeg går nemlig 10.klasse nu, men jeg er blevet optaget på gymnasium, hvis jeg dumper afgangseksaminerne kan jeg godt komme ind på gymnasium. -
Estar+ gerundium
ForumindlægHvorfor bruger man estar+ gerundium og Jugar + gerundium? og hvordan bruger man det? -
Thukydid, perikles' forsvarstale
ForumindlægNogen der har noget info/notater omhandlende perikles' forsvarstale gengivet at thukydid?Er nemlig lidt på bar bund:( Hvad skal man i øvrigt komme ind på, hvis man trækker et tekststykke i den slags tekster?Please help.... -
Andesbjergene
ForumindlægHej... Jeg skal skrive om Andesbjergene i Geografi. Har prøvet at søge på nettet men desværre kan jeg kun finde noget på wikipedia. Jeg skal skrive 2 sider eller flere. Så spørgsmålet er om der er nogen der kender en god hjemmeside, hvor der står noget om Andesbjergene, eller kan anbefale e... -
Rette
ForumindlægHej, tænkte på om der er en der vil rette denne lille tekst her :) The play performance is very interesting. The rape scenes are hid away and we as the audience can only hear the sounds, which are making the play more exciting. When you do not know what there is happening you become more curious ... -
En sætning
ForumindlægJeg er i gang med en lille oversættelse, og har fået bøvl med en sætning, der lyder: "Det kan vel være lige meget"\nMit bud er "It doesn't matter" - synes selv at det er lidt mangelfuldt, men kan ikke komme på andre muligheder.\n\nPå forhånd tak :)
