Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 18621 til 18640 af 119569
-
Potensfunktioner.
ForumindlægHej, Jeg har et spørgsmål som lyder: - Gør rede for potensfunktionen y = b * xa. Ved ikke rigtig hvad jeg skal svare ps. har matematik på c håber der er nogen der kan hjælp.. Tak.. -
Aalborg Studenterkursus, er det et godt valg?
ForumindlægHej mennesker :) Jeg er 17 år gammel og på nuværende tidspunkt går jeg i 2.g på Aalborghus gym. Jeg er på den naturvidenskabelig retning, som har virkelig været en udfordring, og nu er jeg kommet til det punkt, hvor jeg ikke kan klar det mere. Jeg har overvejet, at starte på en 2-årig STX på ALL... -
Super vigtigt sprøgsmål
ForumindlægHey, kan jeg droppe tysk, nu hvor jeg har haft det i 3 år, og skal til at starte i 10 kl. ønsker at starte i gym. lige efter men er det muligt at droppe tysk og stadig kom på gym (stx).. nu hvor tysk er mit hade fag og trækker mig virkelig virkelig voldsomt ned i gennemsnit.. -
Log og ln
ForumindlægHej.. Jeg sidder med en matematik aflevering. JEg er gået i stå ved en opgave. Kan i evt. hjælpe mig? I må meget gerne forklare det, for kan ikke lige få det her ind i mit hoved.. stykket lyder: 2^3x = 98 -
Udled differentialkvotienten´af f(x)=x^1/2
ForumindlægHej, jeg mangler lidt hjælp til matematik. Jeg er ramt ind på et spørgsmål, hvor jeg skal Udlede differentialkvotienten f(x)=√x. Men hvordan Udleder man differentialkvotienten f(x)=√x?? håber at i kan hjælpe mig! -
Smidt ud pga. plagiat.
ForumindlægHej folkens. Jeg er blevet taget for plagiat for anden gang på min stx uddannelse, hvilket betyder at jeg skal smides ud. Hvad vil der ske efterfølgende? Der er nu gået en måned siden begyndelsen. Hvad skal jeg gøre og hvor skal jeg gå henne??? Kan jeg stadig gå på en stx eller starte på noget ... -
Cos, sin - opgaver!!
Forumindlægopgave: Et højhus er 90m højt. Enfrostklar vintermorgen står solen 10 grader over horisonten. Hvor lang en skygge kaster højhuset? Hvis højhuset kaster en skygge på 200 m, hvor højt står solen så over horisonten? Jeg ved godt man skal bruge sin, cos og den slags men har desværre mistet mine not... -
"Budhisme" - behøver mine pensumtekster.
ForumindlægHej, jeg skal til eksamen om en uge, og en anden klasse på min skole har taget vores buddhismebøger, så jeg ikke har mulighed for at læse op på emnet. Jeg er i fuld gang med at samle notater om selve religionen, men teksterne, vi har gennemgået har jeg ikke fundet, så jeg vil gerne vide om der er... -
spørgsmål om eksamen???
ForumindlægHejsa Hvad må man have med ind til dansk mundtlig eksamen? -
Forskriften for en funktion
ForumindlægHej Nogen der kan hjælpe mig med, hvordan man finder forskriften for en funktion, hvor man kender stigningstallet og får opgivet ét punkt, som den går igennem? Stigningstallet er 3, og den går igennem punktet (2; -4) -
Skriftlig eksamen
ForumindlægHej. Jeg har søgt rundt i google for at finde ud af, hvor mange timer man har til stil opgaven, men kunne ikke finde noget. Er det ikke 3 timer uden at have læst indholdet endnu? Jeg spøgrer fordi, så kunne jeg jo træne mig i at skrive mine stile i den begrænset tid i stedet for at bruge flere ... -
trekant
Forumindlægjeg har en trekant hvor vinkel A= 40, siden b = 8 og siden a= 7 jeg skal finde de manglende sider og vinkler. jeg har fået Vinkel B=87,12, Vinkel c= 52,88 og siden c==6,738.. men jeg ved ikke om det er rigtigt da det er længe siden jeg har arbejdet med trekanter.. nogen der ka sige om det er rigt... -
Kan jeg tage ungdomsuddanelse online?
ForumindlægHej, Jeg undrer mig over, om jeg kan tage hele min tre årige ungdomsuddannelse på STX eller HTX online? Hvor og hvordan ville det fungere? Nogle der har et link eller andet? -
helP
ForumindlægJeg er i gang med en OSO opgave! Jeg har om at være professor i filosofi. Kan I hjælpe mig med at finde et del emne til dette! Kan det være at fokusere? eller ! -
Delprøve 1 opg D HJÆLP!
ForumindlægHej I delprøve 1 opg. D skal jeg oversætte 4 sætninger... Har prøvet at oversætte dem, men er i tvivl om, det er rigtigt og om der er andre bedre måder man ville oversætte dem på: STX B 2013 maj - eksamenssæt - så måske er der nogle, der har lavet den til eksamen og evt. har nogle gode oversætt... -
HF Valgfag - e-learning.
ForumindlægJeg har vidst fået lavet rod i den under min tilmelding til HF valgfag som e-learning. Jeg kunne ha svoret jeg i sin tid så at VUC Vestegnen tilbød Kulturfag som sammentrækning af Historie/Religion/Samfundsfag. Jeg har dog nok stirret på for mange hjemmesider for de tilbyder kun Naturfag som sam... -
s:
ForumindlægJeg kan ikke finde ud af at opstille en ligning! Der står; Svend vejer 11 kg mere end Søren. Men hvis Svend taber sig 5 kg og Søren tager 8% på i vægt vil de veje lige meget. Hvad vejer de hver især. Find svaret ved at opstille en ligning og herefter løse den -HVORDAN SKAL MAN DOG GØRE DET MED... -
Funktioner/differentialregning - hjælp!
ForumindlægHvordan gør man, hvis man skal have alderen, a som funktion af M? Hvilken regel skal jeg bruge? Er helt lost... M=100·e^(-0,058·(a-18)), -
Funktioner af flere variabler
ForumindlægHvad betyder ”smoth” på dansk? Det er en partiel hældning. Funktionen z=f(x,y) er smoth, og deltaX og deltay samt E1, E2 , (er afhængige) infinitesimale, gælder det, at deltaZ = dz + deltax*E1 + deltay*E2 . Bevis: f (a+deltax,b)-f(a,b)=fx(a,b)deltax+Edelta x, hvor E er infinitesimalt. ... -
Integrere
Forumindlægf(x) = -x^2 +3x afgrænser sammen med førsteaksen en punktmængde M, der har et areal. Bestem arealet af M? link evt. kig under opgave 5) http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/100526_matematik_B_stx_opgave.ashx
