Søgning på: bestem den månedlige ydelser på de to lån. Resultater: 18661 til 18680 af 63755
-
Hjælp søges :-)
ForumindlægHåber på hjælp :-) -
Matematik-udfordring
ForumindlægHej venner! Har siddet i lang tid og grublet over denne udfordring - jeg kan simpel hen ikke finde et svar jeg synes giver mening. Her er opgaven: Et akvarie er 40 cm bredt, og 120 cm langt. Der kan være 144 l i, hvis man fylder det til randen. Hvor lang er den korteste rute fra det øverste ba... -
Beste, ved hjælp af differentialregning koordinatsættet til toppunktet for parablen, der hører til andengradspolynomiet.
ForumindlægÅbn filen -
hjælp
ForumindlægEr der nogen der ved hvordan man forlængere brøk til tyvendedele fx 3/4 -
Medianen m(lille a) vinkelhalveringslinien v( lille a)
ForumindlægI en trekant ABC a= 7,8 , b=8,5 og c= 6,9 Beregn længden af medianen m(lille a) og længden af vinkelhalveringslinjen v(lille a) efter et ha' været gennem samtlige bøger uden at kunne løse disse to små opgaver håber jeg der er nogle mennesker, der kunne belære mig lidt om fremgangsmetoden ti... -
Andre måder at integrere på?
ForumindlægI gymnasiet på A-niveau lærer man at integrere ved to/flere funktioner, der lægges sammen/trækkes fra hinanden/divideres/ganges, partiel integration og integration ved substitution. Hvad hvis man så møder et integrale, der ikke kan løses ved ovenstående metoder? Findes der andre måder at integre... -
Ensvinklede trekanter, men kender kun de modsatte sider!
ForumindlægHejsa. I trekant ABC kender jeg a = 6 og b = 8 I den anden trekant A1B1C1 kender jeg c = 15 Hvordan regner jeg c ud i trekant ABC og a og b i trekant A1B1C1? Mange tak :) -
Essay....
ForumindlægHej ;) er da nogen som har lavet en essay om filmen One Flew Over The Cuckoo's Nest (1975) ?? elle om da nogen da kan hjælpe mig lidt i gang med den som fx indledning ? På forhånd Tak ;) -
HJÆLP TIL FYSIK RAPPORT ..
ForumindlægHeii alle'samn.. - Jeg sidder her og laver fysik afl/rapport. Er stødt på nogle opgaver som jeg simpelthen ikke kan lave, nogle gode hints? - Må gerne svares hurtigst muligt.. (Astronaut): En astronaut har taget sit gamle bornholmerur med på flyvning til Månen. Bornholmeruret går ved hjælp a... -
løsningsformlen
ForumindlægHEJ der står i min opg at opskriv den generelle andengradsligning og angiv løsningsformlen. hvad mener de med det -
Hjælp til opgave
ForumindlægJeg er i gang med denne opgave, og jeg er gået fast i opgave B. Nogen som kan hjælpe? Jeg har lavet A :) -
hookes lov
ForumindlægHej.. jeg skal lave en journal af hookes lov.. jeg har tegnet en graf ud fra et forsøg, med udstrækning af fjederen x ud af 1. aksen og fjederkraften ud af y aksen.. forskriften for grafen er y = 16,97x+0,131 og jeg skal nu finde fjederkonstanten ud fra grafen? hvorn dælen gør man det? -
Sandsynlighed for positivt gennemsnit???
ForumindlægHej Jeg sidder med et rigtig drilsk statistik opgavesæt der handler om en blomsterbutik der skal have overskud.. Har fundet sandsynligheden for at fortjenesten er positiv en enkel dag og for at den er positiv hver dag i et år. Så kommer der så et spørgsmål, hvor jeg bliver bedt om at finde sandsy... -
Diff. help
ForumindlægHej allesammen, har to opgave som jeg simpelthen ikke fatter, hvad gør jeg? håber der er en der vil hjælpe y'=-1/2y og (xo, yo) = (ln4, 2) dy/dx = 42y og (xo, yo) =(1/4, e-4) -
udregning- bøvl med lommeregner
Forumindlæghej jeg skal finde en tangent hvor jeg har fået oplyst at punktet P(-2,0) er oplyst. Det er X0 jeg skal finde i tangentligningen da -2 er x. min lærer har endda hjulpet med det jeg vil regne ud men kan ikke få lommeregneren til at give mig svaret!? det jeg skal regne ud: y=f'(x0)(-2-X0)+... -
Differentialregning
ForumindlægNogle der kan hjælpe? -
Differentialregninger
ForumindlægJeg er helt med på den her opgave, men hvordan skal jeg gøre rede for hvilket kvadrant toppunktet ligger i? og hvad er et kvadrant i øvrigt? Mange tak -
Rumfang og overflade
ForumindlægHej, jeg har en opgave der lyder "En bornholmsk rundkirke er konstrueret ved en cylinder og kegler Cylinder G=50,24 m2 og h=7,5 m Kegle G=50,24 m2 og h=4 m A) beregn rumfanget af kirke. B) beregn overfladen af ringmuren. Jeg er totalt blank og har ikke nogen i huset som kan hj&#... -
Ferroin
ForumindlægHej alle (: Er der nogen der ved hvordan ferroin benyttes som indikator? Altså hvad sker der idet den skifter til rød? -
Opstilling af en vektorfunktion
ForumindlægHej alle! Min veninde og jeg, sidder med en opgave hvor vi skal opstille en vektorfunktion, men vi ved ikke hvordan vi gør, er det muligt nogle af jer kan forklare os hvordan vi skal gøre? Vi har vedhæftet opgave, det er kun opgave a som vi ikke kan finde ud af. På forhånd tak!
