Søgning på: det moderne gennembrud noveller. Resultater: 18701 til 18720 af 27490
-
huen efter eksamen
Forumindlæghej hvem er det der sætter huen på ens hoved? og er det lige efter eksamen? eller? -
sinus og cos
ForumindlægHvordan kan jeg forklare, hvorfor at cos(90+v)=sin (v) ? og et andet spørgsmål: Sin A = a/c i trekant ABC - hvad er sin B og C så? -
Forklarelse af Uendelige rækker og Taylorpolynomiet
ForumindlægHej, i min SRO skal jeg redegøre for uendelige rækker, og ligge specielt meget vægt på taylorpolynomiet. Problemet er bare, vi har samlet set haft 45 minutters undervisningstid om det emne, og alle kilder jeg kan finde, er universitets niveau. Så jeg har virkelig brug for en, der kan forklare de... -
Snit er ikke højt nok? - her er løsningen.
ForumindlægVi er flokdyr, og derfor forsøger vi at komme ind på det samme studie, men prøv være end tand mere snu end de andre, og tag et kig på alle de små niche uddannelser, som alle de andre overser. For hver uddannelse som kræver et højt snit, så vil jeg vove den påstand, at hvis du leder lidt efter gul... -
hvordan løser jeg denne opgave ?
Forumindlægf(x)=x2 bestem den gennemsnitleige tilvækst delta f/delta x med udgangspunktet x0 ogf med x tilvæksten delta x når x0 =5 og delta x= 1 er der nogen der kan regne denne opgave og undervesj forklar hvordan ? -
Reducér udtrykket med CAS
ForumindlægHej, Jeg har i min matematik aflevering fået til opgave at reducere følgende udtryk: xˆ4 - yˆ4 / xˆ2 - yˆ2 Jeg er blevet bedt om at gøre dette med et CAS værktøj. Førhen ville jeg bare gøre dette vha. Wordmat, jeg har dog en mac nu, og jeg har kun et CAS værktøj der hedder P... -
Reelle tal
ForumindlægLad a ∈ R og ε > 0 og ε → 0 Er det da matematisk forsvarligt / korrekt , at skrive a + ε som det reelle tal, der følger efter a ? -
Depression
ForumindlægI forbindelse med depression skal der redegøres for nervesysemet, kort. Forventer de, at alt beskrives? -
hjælp af sin lærer?
ForumindlægJeg er gået igang med at skrive SRP og har problemer med, at finde kilder, så jeg tænkte på om man gerne må spørge sine vejleder/lærer om hjælp til at kilder? -
Krafter
ForumindlægHej, en der kan hjælpe mig med opgaver jeg vedhæfter, jeg har selv forsøgt og kan ikke løse den. -
Spansk rettelse:) hjælp hjælp !!
ForumindlægHar virkelig brug for at få lidt gode råd til denne stil da den er ret vigtig gerne gramatiske rettelser :) . Håber at der er hjælp at hente derude :) :) Escribe una composición de unas 250 palabras donde contestas a lo siguiente: - Describe brevamente la problemá... -
Personlig Branding modeller
ForumindlægJeg har lidt svaert ved at finde noget om personlig branding i min afsaetnings bog, da personlig branding kun er naevnt , og ikke beskrevet i min bog? -
Differentiering
ForumindlægJeg har vedhæftet et billede, hvor jeg har forsøgt at udregne en differentialligning efter newtonsmetode. Jeg kommer fremt til et resultat, men for det første synes jeg, at det er meget langt og for det andet giver en nutidig differentiering det til 2x... Er der nogen, der evt kan se nogle fejl ... -
Du må ikke lyve- De tid bud HJÆLP
ForumindlægJa jeg skal aflevere en opgave.. Hvad synes i om budet du må ikke lyve.. Og hvorfor synes DU man ikke skal lyve Og oplever du det her i din hverdag -
Hvad kan vi gøre ved racisme?
ForumindlægHvad mener i at vi kan gøre som personer og samfund, for at stoppe racisme i danmark? :-) -
Hjælp til matematik opg!!!!!!!
ForumindlægSpørgsmålet lyder: Linjen n har negativ hældningskoefficient og danner en vinkel på 45 grader med x-aksen. Linjen m går gennem punktet P(3,-2) og står vinkelret på n. Angiv en ligning for m. Jeg er på bar bund er der nogen der kan hjælpe mig ????? På forhånd tak!!!!!! -
sinusfunktion: én løsning for alle c
ForumindlægHej jeg har fået givet en funktion der hedder: f(x)=2x+sin(x) og jeg får et spørgsmål der hedder: Gør rede for at ligningen f(x)=c har netop én løsning for alle c kan ikke helt finde ud af hvordan jeg skal gribe det an? Håber i kan hjælpe, på forhånd tak :) -
Jeg overvejer kraftigt at droppe ud og tage på HF-enkeltfag
ForumindlægHej alle Jeg står til at slutte med et snit på 7,8. Jeg skal til min sidste eksamen på tirsdag, så har lige i morgen til at droppe ud, hvis det er det jeg gør. Jeg har allerede talt med HF, så det kan sagtens lade sig gøre. På HF enkeltfag står jeg til at slutte med mellem 8,5 til 9 i snit Har... -
Menneskerettigheder
Forumindlæg1.Hvilke 3 begivenheder har være afgørende for menneskerettighedernes betydning i dag? 2.Hvilken betydning har menneskerettigheder for demokratiet i dag? Forstår ikke spørgsmålene Nogen der vil hjælpe -
Er der nogen herinde der kan give en god forklaring , om hvorfor jordskælv og tsunamier er så farlige?
ForumindlægHvor er jordskælv og tsunamier så farlige ? sker det også her nu i verden ,?
