Studievejledning

Jeg overvejer kraftigt at droppe ud og tage på HF-enkeltfag

19. juni 2022 af Stxelev02
Hej alle

Jeg står til at slutte med et snit på 7,8.

Jeg skal til min sidste eksamen på tirsdag, så har lige i morgen til at droppe ud, hvis det er det jeg gør. Jeg har allerede talt med HF, så det kan sagtens lade sig gøre. På HF enkeltfag står jeg til at slutte med mellem 8,5 til 9 i snit

Har brug for at høre lidt ærlige meninger fra folk: er 7,8 fint nok, eller vil 8,5 til 9 få mig længere i uddannelsessystemet, altså er der markant forskel på de to snit?

Synes i med andre ord jeg skal gøre det?

Mvh Stxelev02

Brugbart svar (0)

Svar #1
19. juni 2022 af sskoett

Jeg synes godt nok det ville være mærkeligt at droppe ud på det grundlag. 7,8 er et vældig fint snit at slutte på. Er der en bestemt uddannelse eller karriere du sigter efter, hvor forskellen er afgørende, siden du overvejer at droppe ud og tage enkeltfag i stedet for?

For hvis du ikke ved, hvad du skal bruge det til endnu, hvorfor så droppe ud lige før målstregen? Du kan altid læse enkeltfag op senere, hvis det viser sig at du mangler noget for at komme ind på en bestemt uddannelse. Ellers er der jo altid kvote 2 (: 


Brugbart svar (0)

Svar #2
19. juni 2022 af Justitia

"Har brug for at høre lidt ærlige meninger fra folk: er 7,8 fint nok, eller vil 8,5 til 9 få mig længere i uddannelsessystemet, altså er der markant forskel på de to snit?"

Hvad vil du bruge dit gennemsnit til?


Svar #3
19. juni 2022 af Stxelev02

Hej og tak for svar

De udannelser jeg kigger på kræver nemlig mellem 8,1 og 9,3 ca. i snit. Det er lidt forskellige uddannelser jeg kigger på, men fælles er, at jeg ikke kan komme ind på dem med 7,8. Desuden har jeg en lille drøm om medicin, som jeg godt ved der er mange konkurrenter på. Men jeg tænker at kvote 2 på medicin er nemmere jo højere ens snit er, da de vist kigger på både erfaring og snit i kvote 2.

Mvh


Brugbart svar (0)

Svar #4
19. juni 2022 af SofieL333

Et snit 7.8 er sku da mega godt. Du er nok for hård mod dig selv.


Brugbart svar (0)

Svar #5
19. juni 2022 af Justitia

Der er ingen skam i at prøve igen!

Hvis ét år mere på skolebænken kan realisere din drøm, så er dét en lille pris at betale.


Brugbart svar (0)

Svar #6
19. juni 2022 af Miablisby

Jeg tog selv et år ekstra på hf-enkeltfag og det har forhøjet mit snit. så hvis du gider, then go for it.


Svar #7
19. juni 2022 af Stxelev02

#6

Ja okay. Kunne du også bare flytte dine færdiggjorte fag fra gym over som merit, pånær naturligvis dem du ville læse om?

Brugbart svar (0)

Svar #8
13. juli 2022 af Peterdraisler

Husk blot der ikke findes garantier for at det højner dit snit!


Skriv et svar til: Jeg overvejer kraftigt at droppe ud og tage på HF-enkeltfag

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.