Søgning på: matematik aflevering. Resultater: 18701 til 18720 af 39386
-
Opgave 16, eksamenssæt august 2010
ForumindlægHej alle matematik-elskere! Jeg har svært ved at komme i gang med denne opgave, så hvis der er nogle mennesker, der kunne tænke sig at hjælpe, kunne det være fedt. Opgaven lyder: I en model for glukoseindholdet i blodbanen hos en person er g(t) mængden af glukose (målt i mg), der er absorberet fr... -
Uddannelse...
ForumindlægHej alle, håber i kan hjælpe mig.. Jeg har netop afsluttet 1.g med studieretningen Engelsk A, Samfundsfag B og Psykologi B. Jeg har opgraderet matematik til A og fysik til B, da jeg har en drøm om at blive læge. Men jeg er bange for at jeg ikke får gennemsnittet til at kunne komme ind. Indtil vid... -
Cand Merc, Oecon, Polit eller Scient Oecon?
ForumindlægHej Jeg har nu ca et halvt år tilbage af min gymnasielle uddannelse(STX). Min studieretning på gymnasiet er Samf/Mat så jeg vil mene jeg er kvalificeret til disse uddannelser. Jeg er interesseret i mange økonomiske aspekter, så derfor er der ikke nogen bestemt økonomisk retning der er mest intere... -
MAT - Ved ikke
ForumindlægHf tilvalgsfag Matematik Hf 97-8-3 Mandag d. 25. august 1997. Jeg kan ikke finde opgaven på uvm's hjemmeside til at give et link af opgave 5 her. Den har jeg problemer med at løse: For ethvert reelt tal b er y=0,5x+b ligning for en ret linje. Til hver af de rette linjer på figuren hører en b... -
Hjælp mig!!
ForumindlægGoddag sp'er Jeg er desværre kommet på “glat is“, da min terminsprøve-uge er lige ved døren. Jeg vil derfor høre om der er nogle af jer, der kan hjælpe mig med gamle fsa/fp9 sæt eller hjemmesider til hver enkelt fag. Engelsk: Listening-, reading comprehension, sprog og sprogbrug... -
Varmetab eller bjælkekonstruktioner?
ForumindlægHej :) Jeg står i et lille dilemma ang. valg af emne til studieretningsprojekt (HTX). Jeg er umiddelbart kommet frem til at det enten skal være ”Bjælkekonstruktioner” eller ”Varmetab”, men jeg er lidt i tvivl om det skal være det ene eller det andet (evt. noget helt tred... -
Hjælp og ikkehjælp
ForumindlægFormål: Vise folk at lektiehjælp bestående i eksakte svar er ligegyldig. (primært indenfor naturvidenskab) Argument: Dette indlæg mynter sig mest på fysik og matematik lektiehjælp, men pointerne er nok ret generelle. Det handler ikke om skelnen mellem snyd og lektiehjælp, men mellem at give hjæl... -
ikke optaget på studie
ForumindlægHej alle sammen. Jeg bliver simpelthen nødt til at oprette denne tråd, skriver på vegne af min veninde. Min veninde har i år gået på 10. klasse, hvor jeg har gået i 1.g De skulle skrive deres stærke og svage sider osv hvor min veninde havde skrevet at hendes svaghed var tysk og blev derfor ikke... -
penicillins virkningsmekanisme?
ForumindlægHej til Jer alle ! Hvordan kan man redegøre for penicillins virkningsmekanisme? Jeg synes ikke det er til at finde noget godt om i mine bøger eller på nettet. Måske er der en der kan prøve at forklare mig det? -
Er gymnasium svært?
ForumindlægHej Jeg er en pige der går i 8. klasse på en friskole. Jeg går allerede og overvejer hvad jeg vil efter efterskole, og det jeg har i tankerne er det almen gymnasium (stx) og HF. Jeg har fået indtryk af at man i gymnasium virkelig skal arbejde hårdt, og at der er sygt mange lektier osv. Men hvor... -
miljøpolitik
ForumindlægHvordan mener I, at debatten omkring global opvarmning påvirker miljøpolitikken? - Der er jo mange reklamer, i sær el-sparefonden, der fortæller folk om, at vores vaner ødelægger jorden... Tror I at politikken omkring miljø, vil blive ændret pga. dette, og i såfald hvordan? -
Mæslinger
ForumindlægHej Jeg har en opgave, som volder mig lidt problemer og den lyder: Antallet af elever P, der på en skole rammes af mæslinger, er givet ved forskriften P(t)= 200/(1+e^(5,3-t) hvor t er antallet af dage, efter at elverne er blevet udsat for smittede personer. Hvor mange personer bragte oprindeligt ... -
::: Kemi opgave? :::
ForumindlægHejsa alle sammen!Ok har virkelig brug for hjælp til denne opgave... kan simpelthen ikke finde ud af den...Forbrændingen af hydrogen til vanddamp:2H2(g) + O2(g) --> 2H2O(g)Beregn varmeafvigelsen ved forbrænding af 10,0g hydrogenplease help me...På forhånd tak! -
HJÆLP! er der nogen der vil rette min spansk oversættelse?!!
ForumindlægHej!! Jeg lider af meget voldsom astma hvilket har gjort, at jeg ikke har været særligt meget i skole. Det har både haft sine bagdele og fordele. Jeg fik privat lærer på de fleste fag undtagen et, spansk!! Derfor er jeg en klovn til spansk og håber virkelig at der måske er nogen der kan hjælpe mi... -
Kemi eksamen
ForumindlægHej!Jeg skal op i kemi-eksamen (2.prøveforsøg). Jeg fik 6 til eksamen i 1.g og vil gerne gøre det bedre i år. Det er jo sådan, at man laver en masse rapporter og eksperimenter i kemi. Og hvis man nu kommer op i en af sine rapporter, må man så til eksamen kigge i den rapport man har lavet? Er der ... -
Fransk: lille oversættelse...
ForumindlægGod aften! er der nogen der har mulighed for at kigge mit fransk igennem i dag eller i morgen?Mvh JordbærOn a une impression de le roman se passe pendant la deuxième guerre mondiale dans un pays de l’est, mais on ne sait pas. Les personnage principals sont une Grand-mère et ses petits-fils, deux ... -
Hjælp til mat
ForumindlægOkay der er et par stykker jeg gerne vil have hjælp til, håber ikke det er for meget..1. Jeg skal finde den 2. afledede til (2x-1)/4-x)2. Igen den 2.afledede til (1/x^2) + 73. Igen den 2.afledede til (x-2)/(x^5)4. Skal differentiere 4x(2-3x)^35. Skal differentiere ((5/2x)+2)^26. På en bakteriekul... -
Rangsystem?
ForumindlægJeg ville gerne vide hvornår ens rang den bliver højere.. Jeg har regnet mine point til 581, men jeg er stadig dimmited eller sådan noget, fatter ikke helt hvad det er, men 581 er det point antal i forsker.. -
kørekort - selvstudie - HJÆLP!
ForumindlægHej..Jeg er været væk en enkelt gang til teori pga. længere tids sygdom, og har ikke fået skrevet mit selvstudie endnu.. Men hvor langt og detaljret skal det i grunden være det man giver til kørelæreren? Jeg mener, skal fx skrive om "risikoforhold ved vejene". Det er jo giga langt det e... -
acceleration
Forumindlægtak frodo :-)så benytter jeg chancen og spørg om endnu et spørgsmål...bare om denne opgave er rigtig?en accelererer fra 0 til 100 km/h på 16,0 s- hvor stor er den gennemsnitlig acceleration? a=v(t)-v0/ta=100/16= 6,25- hvor langt bevæger bilen sig, mens den accelererer? den kan jeg ikke rigtig fin...
