Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 18701 til 18720 af 119569
-
Nok tid?
ForumindlægDet er et spørgsmål til dem, er har været oppe. Til eksamen har man 24 min forberedelse til en ukendt tekst på maks. 2,5 ns. Og man er så inde i 24 min til selve eksamen. a) Føler I, at man har nok tid til forberedelsen? Kan man godt nå at 1) læse teksten grundigt flere gange? 2) læse baggrunds... -
SRO
ForumindlægHej jeg har biologi A og Matematik B Jeg skal fortælle, hvordan salmonella påvirker kroppen på kort og langt sigt, men ved ikke hvad jeg skal komme ind på -
Die schlaufe
ForumindlægHej derude... Jeg har netop trukket en tekst og jeg har 24 timers forberedelse. Jeg har trukket en tekst som hedder "Die Schlaufe" fra Hans Peter Richter: "Damals war es friedrich" Er der nogle derude som har nogle noter eller noget... jeg har virkelig brug for noget inspirat... -
mellemøsten 1950+
ForumindlægHej jeg sidder i den, for mit vedkomne, uheldige situation at jeg skal op i Historie. ikke just mit yndlingsfag, og har lige fundet ud af at jeg mangler noget af pensum. det drejer sig om mellemøsten (palæstina - israel) fra ca 1950 og frem efter.. hvis der er nogle der har nogle noter til dette... -
hjælp
ForumindlægDeltagerne i et elevrådsmøde sad omkring et cirkelformet bord. Bordet havde en radius, der var 2,30 m lang. a) Sæt = 3,14, og regn bordets omkreds ud. Man regner med, at hver elev skal bruge 80 cm bordkantplads. b) Hvor mange elever kan der højst sidde omkring bordet? -
nogle der kan hjælpe?
ForumindlægJeg mangler at lave denne opga til imorgen, og jeg kan ikke finde ud af den. Vil nogle være sød at hjælpe? -
potensfunktioner
Forumindlægden første opgave har jeg lavet, men opgave b) kan det passe, at den falder med 20 %? -
Drejeskive...
ForumindlægHej.. Jeg finder opg. b meget svært og ville gerne have lidt inspiration til hvordan den skulle løses.. http://peecee.dk/?id=34997 På forhånd tak.. -
NV? Hvad er det?
ForumindlægJa, jeg læste det i forbindelse med gymnasiet. Tak på forhånd:) -
Integral
ForumindlægPå figuren ses graferne for to lineære funktioner f og g Det oplyses, at ∫05 f (x)dx =12,5 og ∫05 g(x)dx = 7,5 . Giv en geometrisk fortolkning af integralet ∫05 f (x)dx . Bestem arealet af trekant ABC . Jeg kan desværre ikke sætte grafen ind, men f er self. mere stigende end g. Men ... -
bestem integralet ∫(6x^(2)-4x+1,x,0,2)
ForumindlægEr stået lidt af, er der en der kan hjælpe videre herfra =6∫(x^(2),x,0,2)-4∫(x,x,0,2) =6[((1)/(3))x^(3)]^(2)-4[((1)/())x^()]^(2) se billedet.. -
Hjælp til en opgave, det haster..
ForumindlægI et koordinatsystem i planen er givet to punkter A(1,1) og B(5,3). Linje l, går gennem A og B a) Bestem en ligning l på formen ax+by+c=0 Det er her jeg er meget i tvivl, opg b og c kan jeg godt klare når jeg har lavet dette punkt. en parabel har ligningen y = x2-8x+13,5 b) bestem... -
Studieteknik på uni?
ForumindlægHvad er den bedste studieteknik på uni ang. noter - hvordan kan man lave nogle gode noter, da der er meget, der skal læses? Og hvad er den bedste læseteknik - er det bedst hvis man skimmer siderne igennem, da der er meget læsestof? -
Vedr. potensregneregler
ForumindlægHej! Jeg sidder med denne matematik aflevering og dette er den sidste og eneste opgave jeg fatte rhat af, h¨ber at nogen vil hjælpe mig med den og forklare svarene osv. På forhånd mange tak :) Hvordan lyder potensregnereglerne? a^n*a^m; n ... -
bestem en forskrift for g(x)
ForumindlægHej er der nogle der kan hjælpe mig med dette opgave, jeg har lavet opgave a ind på matematik program og har fundet forskriften til at y = 0, 000035406*1,0099^x men jeg kan ikke finde ud af opgave b og c opgaven er vedhæftet... -
Definitionsmængde for potensfunktion
ForumindlægHvad er definitionsmængden for en potensfunktion? I mine noter har jeg skrevet at det er alle positive reelle tal, men hvordan skal jeg forklare at det er sådan? -
hjælp til bestemmelse af forskrift
ForumindlægHej Er der nogen, der har nogle noter til, hvordan man finder forskriften til en funktion, der er en parabel? (den går igennem 3 punkter) -
Ligning med potensfunktion
Forumindlægi en opgave skal jeg vise hvordan man løser en ligning med en potensfunktion.. :/ ???? nogle der kan hjælpe mig, aner det ikke, har ingen noter med det.. -
00 i stil
Forumindlæghej Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre fremover... :( 00 i engelsk stil er et skidt resultat... jeg vil gerne lære sprogetordentligt og prøver på at gøre det bedste jeg kan men det går ikke.. Enten bliver indholdet skidt ellers bliver det usammenhængende... :S Hvad skal jeg gøre ??? Skal gør virkeli... -
Bestemmelse af forskrift
ForumindlægHej. Håber i kan hjælpe. om en eksponentiel voksende funktion f(x) oplyses det, at f(2)=1 og d(4)=9 . Jeg skal nu bestemme forskriften for f(x) Kan i hjælpe? Tak.
