Søgning på: kemi b noter stx. Resultater: 18721 til 18740 af 111527
-
Massen af ethanol
ForumindlægJeg har fået det her for som lektier, men forstår sgu ikk helt hvordan jeg skal regne det ud!? håber der er nogen der kan hjælpe :) Stoffet CH3CH2OH der dannes ved alkoholgæring af sukker hedder alkohol i daglig tale men i kemi kaldes stoffet egentlig ethanol. Man kan bruge ethanol danne... -
Haster, vektorregning
ForumindlægI et koordinatsystem i planen er der givet to vektorer a(-1,2) og b= 2a-a(hat) a)Beregn vinklen vinklen mellem a og b b)Beregn koordinatsættet til projktionen af b og a c)Beregn arealet af det parallelogram, der udspændes af a og b. Håber at der er nogen, der kan hjælpe med disse opgaver og på ... -
Bevis - regneregel
ForumindlægI beviset for den logistiske vækst, så får man at (b/a * 1) / (b/a)*(a/b +c*e^-bt)) <----> b/a / 1+c*e^-bt (Har også vedhæftet regnestykket som en word fil). Kan ikke helt se hvordan 1 bliver flyttet ned i nævner, og hvor a/b bare sådan forsvinde? -
Polynomier :( Alt for forvirende
ForumindlægHej allesammen :) - Jeg skal til eksamen meget snart og derfor er jeg ved at forberede mig til de spørgsmål vi kan trække. Jeg er dog ret lost i emnet andengradspolynomier. Opgaven lyder således " Du skal behandle grafen for et andengradspolynomium herunder skæringer med førsteaksen, top... -
Sandsynlighed
ForumindlægHej! Har to opgaver jeg har lidt problemer med. Håber nogen gider hjælpe. På forhånd tak!!I den første får man i et sandsynlighedsfelt (U,P) givet to uafhængige hændelser, A og B. Der gælder, at P(A)=1,6*P(B) og at P(A U B)= 0,9. Her skal jeg da bestemme P(B).Jeg kom frem til, at:P(A U B) = P(A)+... -
Spørgsmål om overførsel af karekter
ForumindlægHej Jeg har to spørgsmål. For det første går jeg i øjeblikket i 3.g på STX, og jeg har planer om at studere odontologi efter gymnasiet. Desværre er mine karakterer ikke tilstrækkelige (mit gennemsnit er nu 8,9, mens adgangskvotienten til odontologi er omkring 10,2). Jeg undrer mig over, om det er... -
Spørgsmål om Overførsel af Karakterer til HF
ForumindlægHej Jeg har to spørgsmål. For det første går jeg i øjeblikket i 3.g på STX, og jeg har planer om at studere odontologi efter gymnasiet. Desværre er mine karakterer ikke tilstrækkelige (mit gennemsnit er nu 8,9, mens adgangskvotienten til odontologi er omkring 10,2). Jeg undrer mig over, om det er... -
Løsning til f(x)
ForumindlægHej jeg har prøvet at lave den her opgave men kan ike forstår den... Bestem til differentligningen dy/dx-4y=10 den løsning f(x), hvis grafen går gennem punkterne (0, -½) PÅ forhånd tak.... -
Eksamensspørgsmål - differentialigninger
ForumindlægJeg er lidt i tvivl i dette spørgsmål, i forhold til den første linje med at redegøre for graf og froskrift. Er det generelt bare som vækstmodeller ? Fordi jeg kan hverken finde eller huske disse som nogle vi har gennemgået i differntialigninger ? -
gang parentes ud?
Forumindlæggang følgende parentes ud: (a+b)(p+q) = a*p+a*q+b*p+b*q = ap+aq+bp+bq ? -
spørgsmål om matematikregel
Forumindlægnår vi har 2 paranteser ganger v ialle værdierne med hinanden....men 2 kvadratsætning der sætter vi dem i anden fx (a*b)(a*b) = a^2+ b^2...hvordan er de 2 regler forskelligt fra hinanden, elelr hvordan kan man se hvornår den ene regel fremfor den anden bruges ? -
Syre og baser!
ForumindlægHEJ når en syre eller base afgiver elektroner, er det så - for base og + syrer. -
kPa i højde
ForumindlægHej Jeg står og vil fremlægge et "forsøg" til NV-eksamen, jeg har brug for at vide hvordan jeg finder frem til trykket (kPa) i forskellige højder, jeg ved at ved 6096 meter er trykket 46,563 kPa. Jeg vil gerne vide hvad trykket er ved 75 meter. Tusind tak på forhånd Mun -
Hvad lugter mest?
ForumindlægHej Jeg har en lidt mærkelig opgave, som jeg håbber i kan hjælpe mig med.Den går ud følgende:Hej Jeg har et problem med en kemiopgave, som jeg håber i kan hjælpe mig med. Der går ud på følgende: Hvilke af disse tre stoffer lugter af ammoniak når det opløses i vand? De tre stoffer er NH4NO3, (NH4)... -
pks
ForumindlægHejEr der nogen herinde der ved, om pks for oxalsyre er 1,37 eller 4,37 -
Ionbinding og konvalent binding
ForumindlægHej jeg har læst lidt om Ionbindinger og konvalent bindinger, men jeg kan ikke helt forstå hvornår de Ionbinding opstår. Jeg er med på at Konvalent binding er når to eller flere atomer går sammen og deler elektroner, og at en Ionbinding er når det ene atom tager eller giver en elektron (må... -
Hjææælp !!
ForumindlægHvad alkoholers polære/upolære egenskaber ?? Er den evt. nogen der kunne fortælle mig hvor jeg kan finde noget om det ? -
nitration
Forumindlæghej sidder med følgende opgave Forudsige den største produkt af mononitration af methoxybenzene. jeg ved ikke helt hvordan man gør, håber i kan hjælpe :) -
Længde på opgave - Matematik
ForumindlægHej. Jeg skriver SRP i samfundsfag og matematik om national økonomi. Jeg er i tvivl om hvor vidt jeg skal tælle matematiske formler med i de 2600 tegn der skal være på en normal side, eller hvordan de skal gøres op. En udredning af det ville jeg sætte stor pris på. Mvh Gustav, ps. kan ikke få fa... -
hjæp til lidt matematik
Forumindlæghejjeg har lidt problemer med en opgave som lyder:Sodavand og andre sødede læskedrikke indenholder cirka 10 gram sukker pr. 100mL opløsning. Normalt anvendes almindelig rørsukker også kaldet saccharose til at søde med. saccharoses molare masse er 342,20Hvor stor er den molære koncentration af sac...
