Søgning på: matematik fp10 december 2020. Resultater: 18721 til 18740 af 33233
-
Diskret mat
Forumindlæghej (om Diskret mat.) Er der nogle der ved om de 3 operatorer ? , ? og ? kan alle udtrykkes alene ved hjælp af operatorerne ¬ og ^ . Hvis ja hvordan ? håber der nogle der kan hjæælpe mig. -
Find vandret tangent
ForumindlægHej. Jeg har en graf for funktionen: f(x)= 20,5*sin(0,52*(360 - ((360-x)/360))) , 0<x<365 og vil bestemme de punkter på x-aksen, hvori funktioiinens graf har vandrette tangenter. Hvordan gør jeg det? -
Hurtig hjælp om funktion
ForumindlægHelp me! Jeg skal til mat c eksamen i morgen og er løbet ind i et spørgsmål. Kan I hjælpe? Hvorfor kan a (fremskrivningsfaktoren) i eksponentielle funktioner ikke blive mindre end 0?? -
Pendulbevægelse
ForumindlægHej :) Jeg har lige fået en fysikrapport tilbage fra min fysiklærer. Jeg har konkluderet at snorlængden er det eneste som har betydning for svingningstiden for en pendulbevægelse. Altså har amplituden og massen ikke nogen indflydelse. Men min lærer har skrevet at amplituden har betydnin... -
Hjælp til 2.g opgave om rusmidler .. HASTER LIDT HAR KUN 4 dage at skrive i!!!!
ForumindlægOpgaven handlerom rusmidler,vi har ikke fået nogle oplysninger. opgaven lyder : Lav formler og matematiske beskrivelser af alkoholprocenter? hvadskal jeg svare eller skrive her?? -
lektie hjealp ( bytte handel)
Forumindlægsoeger efter hjaelp i fagene engelsk og dansk. Jeg soeger primat hjaelp til den skr. i begge fag, men lidt mundtligt i ny og nae vil ikke skade. vil benytte lejligheden til, at anoncerre at jeg kan tilbyde lektie hjaelp den anden vej i mat fra c-b. Fik 10 10 saa.. det ville vaere rart hvis jeg ku... -
differentialregneregler?!!?
ForumindlægJeg har et problem, som er følgende: 10*ln(x) over x^2 = 10x-10. Mit spørgsmål er.. Hvordan kommer man frem til 10x-10?? Hvilkne regneregler anvender man for at komme frem til det facit (hvis det passer :P) håber mit spørgsmål er forståeligt :) -
Hjælp Til "Jomfruen"
ForumindlægEr der nogen som ved hvad tema'et er i "Jomfruen" af Kim Fupz?? og hvordan man kan perspektivere til "LærePlads" af Kim Fupz og "Huset" af Steen langstrup? På forhånd Tak :) -
Problemer med aflevering (integral regning)
ForumindlægJeg sidder med en aflevering, hvor jeg har rimelig mange problemer med integral regning.... Jeg kan ikke se om der skal bruges delvis integration eller substitution... Det drejer sig om syv integral stykker: a) Integralet af:(sinx+cosx/cosx)dx b) Integralet af:(e^kvadratrod x/kvadratrod x)dx ... -
"Continuous compounding" rente
ForumindlægHvad betyder det, at en rente er continuous compounding? Og hvorfor er følgende tilfældet: "A rate of 6% per annum with continuous compounding translates into 6,09% with semiannual compounding"? -
Læse fysik uden fysik A
ForumindlægJeg ville lige høre, om der er nogen, der læser fysik uden at have haft fysikA i gymnasiet? Jeg går i 3g med mat og kemi på højniveau og astronomi på lavniveau, og overvejer at læse fysik på uni efter gymnasium. Vil det i så fald være en god ide at tage fysA som supplering, hvis der er muligt at... -
HF Enkeltfag gennemsnit
ForumindlægHej Jeg er i den situation, at jeg skal op til eksamen i Engelsk B i morgen. Næste år tager jeg Engelsk A, og er derfor i tvivl om karakteren ved B overhovedet kommer til at betyde noget for gennemsnittet, eller om det kun er A der tæller. Er her nogen der ved det? :-) -
Irrationalt tal
ForumindlægHvordan bevise man at pi er et irrationalt tal ? På forhånd tak! -
Årskarakter
ForumindlægHej Jeg går i 1.g, og jeg har lige afsluttet mine årsprøver. Jeg har kun fået min årskarakter fra samfundsfag tilbage og mangler endnu to årskaraktere. Men jeg ville lige høre hvor stor en indflydelse en årskarakter har og om den overhovedet kommer til at stå nogle steder? Skal man også ud me... -
Differentialligning
ForumindlægHej allesammen... Jeg sidder med en matematikaflevering, hvor man skal vise at y(t)=20+80*e^-kt er løsning til differentialligningen dy/dt= -K(y-20) Hvordan gør man lige det, da jeg overhovedet ikke kan få det til at passe. Håber nogen kan hjælpe. -
Spørgsmål: kan jeg komme ind på DTU?
ForumindlægHejsa! jeg er fornyligt blevet student, og har bestået alle fag pånær kemi, hvor jeg fik 00 skrifteligt og 02 mundtligt. Jeg bestod altså ikke kemi på b niveau, men da jeg ikke har større interesse for faget kunne jeg bare ikke lære det fag.. Jeg står nu og overvejer at begynde på dtu hvor man sk... -
Hvad kaldes r?
ForumindlægNår man laver regression, så er der r^2 og 2. Jo tættere de er på 1, jo bedre er regressionen. Hvad kaldes r eller r^2? -
Alle Regler For Ligninger
ForumindlægDet er hundrede regler for ligninger. Er der nogen der gider skrive alle reglerne ned og give eksempler på hvordan reglerne tages i brug? Jeg lover at hjælpe dem der svare på mit spørsmål, så godt jeg kan. -
Hjælp til omskrivning af ligning
ForumindlægHej (Studie)folkens.. Jeg sidder her med et lille problem, noget med at omskrive en ligning. F.eks. (x-a)²+(y-b)²=r² Der vil jeg gerne lige vide hvordan jeg kan få y til at stå alene. Håber der er en der kan forklare mig det på en rimelig let måde. M.v.h. Baron Von Flødebolle :D -
aflevering idag. hjælp det haster meget!!!
Forumindlæghjælp. er væk.. kan ikke finde ud af det her. please:D figuren(er tegnet på min ark så var nød til at skrive den her) viser grafen for en vindmølles effekttivitet E. X er et mål for hvor stor en brøkdel af vinden som møllen ikke udnytter. x= 15/15(brøkdel) og E=0,5 - ved hvilke værdier af x...
