Søgning på: biologi a skriftlig. Resultater: 18741 til 18760 af 153957
-
Par rim.
ForumindlægEr pludselig i tvivl,er det ikke korekt at kalde det par rim når verslinje 2 og 3 i en kvartet rimer og omsluttende rim når verslinje 1 og 4 rimer. -
Koncentration
ForumindlægHvad er relationen mellem koncentration og nedbrydning? -
Rettelse af spansk B-opgave, meget kort
ForumindlægHej, gider nogen kigge på det her, og give en lille vurdering også. :). Det var i eksamen skriftligt. - Explica por qué algunos padres se preocupan por la influencia de los amigos en la vida de sus hijos (texto 1). Da ejemplo(s) de la influencia de los amigos e incluye una o varias de las fotos. ... -
Logartimer
ForumindlægHvordan beviser man aritmetikken for logaritmerne: loga+logb = logab osv.. ? Jeg har prøvet af søge på google, men jeg fandt ikke noget! -
halveringskonstant
ForumindlægHej!I=I0*(e^-0,05785x)Halveringskonstanten findes ved:T(1/2)=log(0,5)/log(a)er a i dette tilfælde ikke e?I så fald kan man ikke finde T(1/2), da a jo ikke er under 1? -
Kvadratiske matricer
ForumindlægAB = I - B2 hvor A og B er kvadratiske matricer af samme orden og I er enhedsmatricen. Hvilket af følgende udsagn er korrekt? (1) A = 0 (2) A er invertibel (3) B er invertibel -
Vektorer
ForumindlægI et koordinatsystem er en vektor ->a bestemt ved ->a=(t+2) (2t-3) hvor t er et tal bestem de værdier af t, hvor hvilke |->a|=kvadratrod(17) Hva skal jeg gøre? -
Reducering, opg. 1.139
ForumindlægHej, jeg står med en opgave som jeg overhovedet ikke kan finde ud af? Nogen som kan hjælpe? Den lyder, reducer følgende; e^(a+2) / ( (e^a) + (e^(a+3)) ) MVH, Jens -
rette funktion
ForumindlægJeg har brugt mindst to timer på den her :( Det som har forvirret mig er nok a(0 – (-1) (4 – 4) = a(1) =a=-1 For jeg ved ikke helt, om det kan passe, at a(1) = -1 Bestemme andengradspolynomium ud fra to rødder og skæring med y-aksen Parabelen skærer x-aksen i punkterne (-1,0) og (4,0... -
Engelsk om-formulering
ForumindlægHej jeg har denne tekst som jeg vil omformuler? I think that racism -- discrimination is wrong really wrong. When I'am talking to a person, so I don't think about which skin colour he has. My skin colour is white, but just because I am talking to a black person, I am not turning into ... -
Medicinstudiet gennemsnit
ForumindlægHej alle hjælpsomme individer. Jeg vil meget gerne ind på medicinstudiet, om 2 år, når jeg modtager min hue :-) Jeg har indtil videre fået 10 i både samfundsfag og musik (årskarakterer) og 10 til mundtlig samfundsfag eksamen. Hvilket vil sige at mit gennemsnit er på 10,0. Mit mål er at bevare sam... -
Humanisme/Naturvidenskab
ForumindlægEr det nemmere at forholde sig til naturvidenskabelige fag, end det er med humanistiske? Hvor naturvidenskaben har et facit til det meste, er humanismen skruen uden ende - man kan formulere og argumentere, uden at have noget endegyldigt bevis, for en given påstand? - Evidens! - Lad os debattere... -
Ulighed
ForumindlægBestem a, så uligheden 2x2-2x-4 ≤ -x2+2x+a har løsningen [-1,3] -
Studieretningsopgave
ForumindlægEr er en der har et rigtig godt forslag til en studieretningsopgave? Hvor man kan bruge fagene Fysik A og Mat A? -
kædelinje
Forumindlæghej er der nogle der ved hvordan man beviser formlen for kædelinjen a*cosh(x/a). ?? -
Sinusrelation - Argumentation.
ForumindlægHej. Hvordan kan jeg argumentere for at sin(A) ⋅ c = a? -
Rangligning ... haster meget!
ForumindlægHej,Jeg har virkelig brug for et bevis for Rangligningen (gerne med relativt grundige argumenter), for der står nemlig kun nogle løse argumenter i form af dårlige eksempler i vores lineær algebra-bog. Og det er bare ikke vildt sejt, for hvis jeg nu trækker spørgsmålet "Dimension og rang"... -
Vektorer
ForumindlægHejm jeg kunne godt bruge lidt hjælp til denne opgave: Om to vektorer a, b gælder: prikproduktet (2a-b)*(a-b)=45 |a|=6 og prikproduktet a*b=-2 Beregn længden af b og gradtallet for vinklen mellem a og b Håber der er nogen som kan hjælpe, kan slet ikke komme igang med den -
Real analyse:
ForumindlægFor to åbne set A og B må det gælde at A+B er åbne. Dén har jeg svært ved at eftervise. Én der kan fortælle hvordan det skal gribes an? -
Lineære funktion
ForumindlægJeg er helt blankt om hvordan skal den regnes. Er der nogen der kan hjælp? En lineær funktion f (x)=ax+b oplyses, at grafen for funktionen går igennem punkterne . C(-1,4) og D(11,-2). a) Bestem konstanterne a og b.
