Søgning på: matematik fp10,2023. Resultater: 18741 til 18760 af 31467
  • hjæææælp.

    Forumindlæg
    hej, jeg har brug for noget hjælp til en opgave i matematik. håber at en kan hjælpe mig. beskriv den punktmængde der har ligningen x^2 + 2x + y^2 + 4y + 8 = 0 på forhånd tak.
  • Eksponentiele LIGNINGER! HJÆLP!

    Forumindlæg
    Hej, har matematik aflevering for, og mangler sidste opgave. Hvordan løser jeg dette, som står skrevet under? Bestem ligningen for den eksponentielle udvikling gennem punkterne P(13; 7,39) og Q(14; 8,47). Sætter pris på din hjælp :)
  • Hjælp!!

    Forumindlæg
    Sidder og bøvler med en matematik aflevering, og er kommet i tvivl om differentialligninger. Opgaven lyder: Bestem en differentialligning dN/dt * N = 5*t+1 den løsning hvis graf går gennem (1,7). Håber der er nogen der kan hjælpe :)
  • HURTIG HJÆLP!

    Forumindlæg
    Hej folkens - har en matematik aflevering til imorgen; jeg er desværre helt Lost! Hvis jeg vedhæfter opgaven, vil I såå hjælpe mig? TAAK PÅ FORHÅND - HÅBER I VIL SVARER TILBAGE (Den Karakter jeg får kommer til, at stå på min karakter-blad) ..
  • Tværprofil

    Forumindlæg
    Hej folkens. Jeg har lige fået stillet et matematik projekt til opgave, hvor ting som tværsnit og integral kommer ind i billedet. Men nu dukker ordet tværprofil pludselig op, og jeg er usikker på hvad forskellen fra tværsnit og tværprofil er? Håber i kan hjælpe.
  • Andengradsligninger

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Jeg har en opgave, hvor jeg skal løse en andengradsligning. Selv om jeg har haft matematik på B-niveau, har jeg aldrig lært, hvordan man gør uden lommeregneren. Er der nogen, som MEGET detaljeret kan forklare mig det? 9x^2 – 6x- 9 = 0 På forhånd tak!
  • rette min opgave?

    Forumindlæg
    hej :) jeg har en aflevering på omkring 13-siders matematik til i aften, og vil gerne få den rettet inden jeg aflevere hvis det er muligt. en venlig sjæl der vil kunne have mulighed for at rette den? det ligger på C niveau.
  • Haster

    Forumindlæg
    Jeg håber I indtil videre har en god vinterferie. Desværre er jeg på bar bund med to matematik opgaver. De har virkelig drillet mig allt for meget! og nu har jeg valgt at ligge dem herind for at se en løsning, jeg håber på hjælp:) http://peecee.dk/upload/view/2899
  • To brøker med 1 ubekendt - Hjælp :)

    Forumindlæg
    Hey derude :) Har prøver med en matematik opgave, har glemt næsten alt om at udregne brøker med 1 ubekendt :( Ligningen er som følgende: 4 = 2/x+1 + 3/2x-1 Ville være skønt hvis der var nogle der kunne hjælpe :) Medgiv gerne alle mellemregninger og en forklaring :)
  • finde et svar på: y=0,13*x+30

    Forumindlæg
    Hejsa, jeg sidder og laver matematik opgave, og sidder fast ved den her ligning, jeg kan simpelthen ikke få den til at fungere, det ville være super hvis i kunne komme med forslag det er ligningen: y=0,13*x+30 håber nogen kan finde ud af den og hjælpe mig.
  • AT: Hvilke fag og hvilke emne?

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal afleverer den underskrevet AT blanket på torsdag, og ville høre om der er nogen der har gode forslage til emner og i hvilke fag til AT-eksamen. Jeg går på den naturvidenskabelige linje med biologi, matematik og kemi.
  • Årsprøve i 2.g

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg skal til årsprøve i matematik, og er stødt på dette spørgsmål: Gør rede for opstilling af vkstmodeller pa grundlag af et datasæt. problemet er, at jeg ikke rigtig kan huske dette. Er der nogen der kunne hjælpe mig
  • finde de manglende led i en andengradsligning

    Forumindlæg
    Hej alle ! Jeg sidder her og forbereder mig på min mundtlige matematik eksamen. Og sidder nu med et lille problem :( Andengradsligninger: Hvordan finder jeg førstegradsleddet, hvis det er manglende ? Og hvordan finder jeg Konstantleddet, hvid det er manglende ? På forhånd ta...
  • 2. gradsfunktion

    Forumindlæg
    jeg har fået denne opgave i matematik og jeg kan godt bruge lidt hjæp. Gør rede for, at forskriften er en 2.gradsfunktion f(x)=a·x^2+b·x+c og forklar koefficienternes (a, b og c) betydning for grafens udseende.
  • Bestået eller dumpet?

    Forumindlæg
    Hej alle, jeg er pludselig kommet i tvivl om jeg er dumpet i Matematik B? - HJÆLP Jeg fik 7-7 i årskaraktere, men fik 00 i skr. mat til eksamen. Har jeg så dumpet eller bestået Mat B ??
  • regne procent ud.

    Forumindlæg
    Jeg sidder her og er i gang med en matematik opg. Opgaven lyder sådan her: "Jeg har en kjole til 1500 kr, men den er nu sat 75% ned". Skal jeg så bare bruge formlen: "k*%/100" ?
  • Reducér udtryk

    Forumindlæg
    Hej , er der nogen matematik genier der kan hjælpe :) Skal reducére følgende udtryk: (7-x)(7+x) Jeg har prøvet at reducére det, jeg fik 14-x, passer det ? Håber I kan hjælpe mig.
  • Fremskriv kapitalen

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder med en lille matematik opgave, som lyder sådan: a) Fremskriv kapitalen. Rentefod: 4,8 % Startskapitalen: 5674 kr. og antal terminer: 6 Er der nogen, som jeg kan hjælpe mig?
  • Faktorisering

    Forumindlæg
    Hej Jeg er i gang med at læse op til mundtligt matematik eksamen.. og har lige et spørgsmål om faktorisering hvorfor kan man ikke faktorsere når d<0 jeg ved godt at d er negativ men hvad er det præcise svar? Tak på forhånd :)
  • Gør rede for den lineære vækstmodel

    Forumindlæg
    Hej venner! Er ved at læse op til matematik b eksamen, og blev lidt i tvilv omkring denne her: "Gør rede for en den lineære vækstmodel og tangenten til grafen for en differentiabel funkton." Skal jeg bare fortælle om, hvordan linæer vækst fungere og komme med et eksempel?