Søgning på: matematik fp9 2023 december. Resultater: 18741 til 18760 af 32822
-
x+1=0,2x+3
ForumindlægHvordan kan jeg komme frem til x? X+1=0,2x+3 er i tvivl.. -
Arkitekt
ForumindlægHej, har lidt overvejet at gå efter at blive arkitekt. Nogen der ved hvad der er bedst: HHX, STX, HTX eller andet? Og behøver man at kunne tegne for at komme ind på selve arkitekt uddanelsen? Hvilket karakter gennemsnit kræver det for at komme ind på arkitekt uddanelsen? Nogen der kender et g... -
Løs ligningsystemet
ForumindlægHvordan løser jeg denne ligning? -x+3y=6 Er det rigtigt, at resultatet bliver 3? -
Zombie regning
ForumindlægZombi-dræberen Zonja reducerer antallet af zombier med 16% om ugen! I dag er der 10.000 zombier! Hvor mange zombier er der tilbage om 5 måneder, hvisn måned sættes til 4 uger? -
gennemsnit til tandlæge?!<3
ForumindlægHej ehm jeg har søgt og søgt og søgt og søgt rundt på nettet, men kan ikke finde nogle ordenlige svar, så en eller anden hvis du ved hvad gennemsnittet til, at være tandlæge er, så vær sød og skriv det haha P.S. Jeg går i 8. klasse, Tror mit gennemsnit er 7,8/7,9. De ting, jeg skal forbedre er e... -
Løs en ligning
Forumindlæg -
Bestemme stamfunktion til f
ForumindlægHvordan er det nu lige jeg gør det? Opgaven er vedhæftet -
Konkave nyttefunktioner
ForumindlægHej, Prøver at lave vedhæftede opgave og er stort set igennem den. Dog forstår jeg ikke, hvad der menes med det sidste spørgsmål i c. "Kan du med udgangspunkt i eksemplet redegøre for princippet om, at konkave nyttefunktioner gør aktørerne risikoaverse?". Håber at der er nogle, der ... -
problemløsning
Forumindlægjeg ved ikke hvordan jeg skal regne det her ud jeg skal til termisprøve snart har virkelig brug for jeres hjælp -
er der noget der kan hjælpe mig med Bilbrancen i danmark? HHX Projekt opgaver
ForumindlægHHX på B-ni. og Bilbtanhcen idanmark -
Trigonometriske funktioner
ForumindlægHej Er der nogle som kan hjælpe mig med følgende opgave? Den skal afleveres som en mundtlig aflevering. Jeg er simpelthen helt fortvivlet over hvordan jeg skal gribe den an. På forhånd tak for hjælpen. -
HJÆLPPPPP desperat
ForumindlægDu er ude og spise med dine forældre på restaurant Mexicana. Egentlig ville du hellere på restaurant Italiano, men du er ok. På restaurant Mexicana bestiller i en menu, hvor i skal vælge mellem én af tre forretter, én af fem hovedretter og én af fire desserter. Spørgsmål 1: Hvor mange forskellig... -
Medicinstudiet kvote 2
ForumindlægHej allesammen Det er sådan at ansøgning til de videregående uddannelser snart skal sendes, hvis man gerne vil søge via kvote 2. Jeg vil rigtig gerne læse medicin men mit gennemsnit ligger lige pt på 7 hvorimod mit eksamensgennemsnit ligger på 8,3. Tror i godt man kan nå at få sit snit højere o... -
deskriptiv statestik
ForumindlægFiguren viser to boksplot over ordlængderne af de 25 første ord i HFbekendtgørelsen og i en Harry Potter-bog. a) Bestem kvartilbredden og variationsbredden for hver af de to fordelinger. b) Gør rede for, hvad de to tal fortæller om ordlængderne figuren er fedhæftet på forhånd tak -
Hvordan regner man sådan en opgave ud?
ForumindlægHvordan løser man sådan en opgave her? En venlig sjæl som vil hjælpe -
Stokastisk
ForumindlægHej alle! Hvordan skal jeg lave denne opgave, i hånden? Vedhæftet opgaven -
Led
Forumindlægnogle spil kan vi udregne antal point når vi kender antal krydser. . Vi lader x stå for antal krydser. (a) I et spil kan vi udregne antal point sådan: Læg antal krydser til 10. Gang resultatet med 4. Hvilke(t)af regneudtrykkene (1) og (2) angiver disse udregninger? (1) 10+x*4 (2) (10+x) *4... -
Sandsynlighed
ForumindlægHej, jeg ved ikke lige hvordan jeg kan finde det. Jeg har 11 forskellige cirkler. Bestem hvor mange måder 9 forskellige kan udvælges, når rækkefølgen har betydning. -
vektorer
ForumindlægNogen der kan hjælpe med følgende vinklen af vektor (a,b) giver 60, hvor længden af a er 5 og b 10, desuden får vi at vide at cos 60 grader er lig med 1/2. Hvad giver vektorene a*b? -
Bioteknologi sværhedsgrad?
ForumindlægHej, jeg går lige nu i 1g og skal til at vælge studieretning. Jeg har bestemt enten at vælge Mat-fys-Kemi eller Bioteknologi A. Jeg synes selv at jeg nok er bedst til MatFysKemi, da jeg er ikke er så god til Biologi (i hvert fald den slags man lærte i folkeskolen), dog synes jeg at Bioteknologi ...
