Søgning på: naturgeografi b disposition. Resultater: 18761 til 18780 af 89815
-
Eksponentiel vækst - Skal lave et bevis på følgende: f(x0+∆x)=f(x0 )·a^∆x
ForumindlægJeg er igang med et lyn-kursus i Mat b over sommeren, og er uhørt dårlig til at lave beviser. Hvordan kommer jeg igang med det her? f(x0+?x)=f(x0 )·a^?x (Spørgsmåltegn er delta - kan den vidst ikke skrive ordentligt.) -
forståelse af eksamen til sommer
ForumindlægHej folkens =) Første skoledag i dag, nævnte vores lærer adskillige gange om eksamen til sommeren, men fortalte ikke hvad der helt foregik. så mit spørgsmål er: Hvad skal man helt til matematik eksamen på B niveau - skal man trække noget deroppe eller noget man får tid til at forbedre og HELST ... -
tryk
ForumindlægEt fly flyver i 8 km's højde. luftryk i denne højde er 35,6kPa. Af hensyn til passagerene er trykket inde i kabinen ca. 100kPa A) beregn størrelsen af den resulterende trykkræft på en flydør, hvis areal er 1,5 m^2 B) Forklar hvorfor flydøren skal åbnes indad. Nogen der har et forslag til en l... -
tænke opgave
Forumindlægved godt at det er meget sent, men har en lille opgave og det kræver at man tænker lidt Et kvadrat ABCD, der har sidelængde 6. Midtpunktet af siden AD kaldes M. Punktet P ligger inde i kvadratet og er bestemt ved, at |BP|=|CP|=|MP| bestem |MP| kvadratet ser nogenlunde således ud: B|----------|C ... -
Funktion
ForumindlægJeg sidder med en træls opgave, og er der nogen der kan hjælpe??? Funktonen f har forskriften f(x)=x^2-2x+2ln(x) a) bestem en ligning for den tangent, der rører grafen for f i punktet (1,f(1)) Grafen for f har to tangenter med hældningskoefficienten 3 b) Bestem førstekoordinaten til røringsp... -
reducerer hjælp!!!!!!
Forumindlægjeg skal lave den her opgave, men problemet er at jeg overhovedet ikke ved hvordan jeg skal gribe den an, nogen som vil være sød og forklare mig hvad jeg skal gøre. (: her er de 2 som jeg ikke kan finde ud af. 1 : kvadrat roden (-7)^2 = 2: kvadrat roden 32a^2 b^2 / 4ab = tusind tak ... -
afstand fra punkt til linje
Forumindlægjeg skal finde afstanden fra punktet (-2,5) til linjen y=-1/2x+1 jeg benytter formlen: dist(p,l)=(ax+b-y)/kvadratroden af a^2+1 tælleren får jeg til 6, men nævneren har jeg problemer med. - er der nogen der gider regne den for mig? så jeg kan se hvad jeg gør forkert -
Mat. Skriftlig eksamen
ForumindlægHey! Det står sådan til, at jeg skal til matematik eksamen skriftligt her på onsdag. det er matematik på b-niveau gymnasium. Det er ikke det fag, jeg er skrappest til. Så jeg ville blive glad, hvis nogen havde nogle råd eller gode ideer til at træne op til eksamen. Evt. opgaver eller gode nota... -
MATEMATIK AFLEVERING HAR BRUG FOR HJÆLP!
ForumindlægJeg har et spørgsmål angående min mundtlig eksamen i matematik på A-niveau og jeg er stødt ind på følgende spørgsmål, som jeg simpelthen ikke forstår?? Du skal redegøre for konstanternes betydning for polynomierne via differentialregning l(x)=ax+b og p(x)=ax2+bx+c Kan en hjælpe mig? -
Trekantsopgave
ForumindlægHej, er der nogen af jer, som kan lave denne opgave og helst vedhæfte / tegne en skitse af trekanten, for jeg har svært ved at forstå, hvordan den skal være: a) kan jeg godt finde ud af. Det er b) der driller :) Håber I vil lave en skitse og besvare opgaven eller fortælle fremgangsmåden m... -
Reaktionsskemaer
ForumindlægOpgaven lyder: Foreslå metoder til at gennemføre følgende omdannelser (i ét eller flere trin). Skriv reaktionsskema for de kemiske processer: a) Fremstilling af 1-butanol ud fra 1-iodbutan. b) Fremstilling af 2-chlorpentan ud fra 2-pentanol. c) Fremstilling af 1-propanamin ud fra 1-propanol. e... -
Bestem koordinatsættet til parablens toppunkt og tegn parablen
ForumindlægBestem koordinatsættet til parablens toppunkt og tegn parablen y=-x^2+8x-13 Hvordan gør jeg? Jeg ved toppunktsformlen siger ((-b)/2a)/((-d)/4a) og jeg kender f(x)=ax^2+bx+c Hvordan jeg bruger dem, er mere mit spørgsmål. -
Engelsk på A, haster
ForumindlægHej jeg overvejer at opgradere engelsk til A niveau, men ved ikke om jeg kan klare det. Jeg vil derfor høre om nogle kunne skrive forskelle og ligheder mellem B og a niveau og om man kendte en tekst som er noget man kunne læse på a, så jeg kan se om det er noget jeg kan forstå. Jeg skal bestemme ... -
AP - Kasus
Forumindlægb) Find adjektiverne i linje 5-8 (den latinske tekst). Hvor står de i forhold til det ord, de lægger sig til? Hvad menes der med dette spg? Forstår det ikke rigtigt. Altså jeg ved jeg skal finde tillægsordene og det sidste forstår jeg ikke rigtig. c) Find ud af hvilken kasus substantiver... -
sandsynlighed
ForumindlægEn person spiller et spil hvor der hver gang er en sandsynlighed på 0,2 for at vinde. A spiller 10 spil. a) Bestem sandsynligheden for, at A vinder netop 2 af de 10 spil b) Bestem sandsynligheden for, at A taber hver gang er der ikke nogen som kan hjælpe er totalt lost i denne opgave? -
Find koefficienterne
ForumindlægFatter ikk den her opgave.. Synes umiddelbart at man skal regne tilbage, altså isolere. Men kan ikke få det til at gå op. Et andengradspolynomium f er bestem ved f(x)= ax^2+bx+c Det oplyses, at f har nulpunkterne -2 og 4, samt at f(1)=4,5. Bestem tallene a, b og c.. -
Vektorer
ForumindlægLad A(4,5), B(2,-1) og C(-4,3). Bestem længden af højden fra A arealet af trekant ABC ved hjælp af formel T=1/2 hg arealet af trekant ABC ved hjælp af determinantmetoden vinklerne i trekant ABC har ingen anelse!!! Plz help! -
Passende variabel
ForumindlægVrøvl med en opgave. En trekants areal er bestemt ved dens højde og dens grundlinje, og en cirkels areal er bestemt ved dens radius. En trekant og en cirkel skal have samme areal a) Indfør passende variable, og opstil et udtryk, som beskriver denne sammenhæng b) Udtryk radius i cirklen ved trek... -
Forskel på sætning
ForumindlægNogen der kan give mig en lang og præcis forklaring af forskellen på de her to sætninger: A) The man in the yellow car stopped drinking beer a while ago. B) The man in the yellow car stopped to drink a beer while ago. På forhånd tak. -
ja vejledning!
Forumindlæghey allesammen! Hvis man nu dumper i et C-niveau fag i 1.g og senere i 3.g opløfter det pågældene fag til et b-niveau fag ,hvilken af karakterene tæller så? Jeg har hørt at ens c-niveau fag bliver slettet? er det rigtigt?? har i evt et link hvor jeg kan læse det??
