Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 18781 til 18800 af 158923
-
Hjælp til studieretningsvalg..
ForumindlægHej.. Jeg skal vælge studieretning på mandag.. Men jeg har brug for lidt hjælp.. Jeg vil gerne læse til tandlæge eller farmaceut.. Hvilken studieretning passer mig bedst? 1. Matematik A, Fysik B, Kemi B 2. Matematik A, Biologi B, Kemi B Nogen der vil hjælpe?? -
Funktionsforskrift for ekspotentiel funktion
ForumindlægOhøj! Jeg sidder og har lidt svært ved at forstå forskriftet: f(x) = b*a^x Jeg har nogle forskellige punkter, et af dem er: (926,2) Og nu skal jeg så opstille et funktionsforskrift for denne? Men hvad er hvad i henholdsvis: f(x) = b*a^x og (926,2) ? -
Antal timer og afleveringer ved højniveaufag
ForumindlægSøger en side, hvor der er beskevet de enkelte valgfag. Herunder er jeg interesseret i kemi, matematik og fysik A-niveau.Vil specielt gerne vide hvor mange afleveringer der er i de enkelte fag, samt antal timer (mener det er 5?...)Har været inde på www.uvm.dk og lede, uden held.På forhånd tak for... -
Ved ikke hvad jeg skal vælge:(
ForumindlægHej alle sammen, Vi skal til at begynde på vores studieretningsprojekt, men jeg har INGEN idé om hvad jeg skal skrive i. Håbede lidt på at der er nogen der kunne komme med nogle gode forslag... Min studieretning er Matematik A, kemi B og fysik B På forhånd tak -
Lignings hjælp!
ForumindlægJeg har brug for lidt hjælp til en ligning, for lige meget hvad, kan jeg ikke få den til at gå op. ab^2 (-a-b)*(a-b)-2ab+2b hvordan regner man den ud?! -
Hvorvidt mulighed er der for et studieretningskift?
ForumindlægHej alle brugere på SP Jeg skal starte i 1.G på HTX midtbyen(Århus), Mat-Fys klassen... Men men men, jeg har gået rundt og spekuleret om det var det rette valg med hensyn til studieretningen, da jeg ville uddannes som I(K)T-ingeniør, hvilket gør ikt-design linjen mere tilpasseligt til mig. Jeg h... -
Supplering af 2 fag
ForumindlægJeg er lige nu på den sproglige linje, engelsk/spansk, hvor jeg her i 3.g har mat b og fysik b. Mit drømmestudie er medicin, og for at komme derind, skal jeg have opfyldt kravene mat a, kemi b og fysik b. Som sagt har jeg opgraderet mat til b-niveau, mens jeg også har opgraderet fysik til ... -
vækst
ForumindlægNår man bruger vækst er det typisk noget med hvad et pågældende tal, vil være efter et hvis antal år. fx hvis der på nuværende tidspunkt er 500 fugle, hvis antal vil stige med 10% hvert år. Så kan man sige 500*1,10^med antal år. Men hvordan kan man let, uden at side at gætte på lommeregneren, reg... -
vektorfunktioner
ForumindlægHej. Jeg har endnu en opgave, som jeg ikke kan løse (vedhæftede fil) Jeg har løst a). Her har jeg regnet frem til, at den anden t-værdi er Hvordan bestemmer jeg den spidse vinkel mellem de to tangenter til parameterkurven i dobbeltpunktet? -
Hjælp mig, er helt lost!
ForumindlægHej allesammen :) Sidder med noget matematik b og er gået i stå i disse opgaver: Brug kvadratsætninger til at omskrive følgende: a) (a + 6)2 b) (3-2b)2 c) (x + 2y)(x - 2y) -
Hjælp til emnevalg
ForumindlægHej, jeg står med det problem at jeg ikke kan komme på nogle emner at skrive om i min SRP ogpgave. Jeg har valgt idehistorie B, og Teknologi A. Har tænkt over at skrive om computere, men ved ikke hvordan jeg skal få flettet de to fag sammen om det emne. Kom meget gerne med forslag, og på forhå... -
Eksponentiel udvikling
ForumindlægHej. Jeg skal aflevere en redegørelse om eksponentiel vækst, og i denne redegørelse skal jeg besvare følgende spørgsmål: En eksponentiel udvikling på formen(formlen?) f(x) = a^x skærer i to punkter, som du uden at tegne den kan bestemme. Hvilke? Jeg har brug for et svar, samt en begrundelse fo... -
haster
ForumindlægMit selvvalgt projekt i matematik. er der en der kan rette den. eller hjælpe med at lave om på den. -
Pensum?
ForumindlægHej, Er der nogle som har linket til pensumet i 8.klasse (folkeskolen) for matematik. Håber i kan hjælpe, -
Regression
ForumindlægHej - er der nogen der kan skrive lidt om hvad regression er, og hvordan man bruger det, på matematik B? Måske med et par eksempler? -
3 punkter i et koordinat system
ForumindlægLad tre punkter have koordinaterne A = (1,2), B = (5,5), og C = (8,3) i et ortogonalt koordinatsystem. Punkterne er hjørner i en trekant. a. Bestem længden af siden AB. b. Bestem vinkel A. c. Bestem koordinaterne for skæringspunktet mellem højden hb og AC. d. Bestem arealet af ?ABC. Please ... -
Ligninger
ForumindlægHvordan løser jeg ligningerne 8x + (5x - 6 - 4x + 1) = x - (x - 4) x - (5 - 2x + 3) = -2 3 + 2x + (3x - 4) = 2x + 12 - (x - 7) 2½x - (9 - 3x) = 5x + (-4) 5 • (4 + 2x) = 9 • (x + 4) 7 • (3 - x) = 5 • (3x) - 1 (11x + 11) • 2 = (2x + 12) • 6 (7 - 5x) &bul... -
Hurtig Hjælp !!
Forumindlægjeg mangler hjælp til en opgave som stammer fre en htx eksamen fra maj år 2000 opgave 1 som lyder på figur 1 er vist fir punkter A(1,2,0) B(3,4,0) C(2,6,0) og D(2,5,7) i et 3-dimensionelt retvinklet korordinatsystem. gennem punkterne A og D går den rette linie L a) Bestem en parameterfremstillin... -
Vektorfunktion
ForumindlægHej En opgave jeg ikke forstår, Håber der er nogen der kan hjælpe: Et Post-fly skal nedkaste en sæk julepost. Flyets hastighed er konstant 70[m/s] i vandret retning. Flyets højde er konstant 250m. Til tidspunktet t=0 er den vandrette koordinat lig med 0m. a) Opstil en vektorfunktion der beskriver... -
strækning, hastighed og acc.
ForumindlægHar fundet sammenhængen mellem strækning, hastighed og acceleration vha. differentialregning som gav følgende:s´(t) = v(t)v´(t) = a(t)s´´(t) = a(t)Mit spørgsmål er at jeg også skal finde sammenhængen vha. integralregning og dette kan jeg ik finde ud af.Tak for hjælpen på forhånd !
