Søgning på: srp engelsk og historie. Resultater: 18781 til 18800 af 43092
-
Rette?
ForumindlægOpgaven går ud på, at jeg skal beskrive de Tjekkiske elver!Har du tid til at rette opgaven, inkusiv, komma, stavning, og lignende?( ... ) = Burde det stå der?Det vil tag nogle få minutter (: .At være sammen med de tjekkiske elever har været en overvælende glæde.Det har ikke kun været en sjov og f... -
Mundtlig Dansk - Prøveeksamen
ForumindlægYo whats up people of the world! Var til mundlig dansk prøve eksamen idag. 4 tal fik jeg. Ved ikke hvad jeg skal føle? Dum eller klog. Men faktisk tager jeg det ikke så tungt. Jeg ved jeg er bedre. Det var bare teksten der var ret tricky. Alle jer der har fået dårlige karakter, og føler sig h... -
Forkert/korrekt brug af ordsætning?
ForumindlægHejsa. Nogen der vil være så behjælpelige, at se om denne sætning er korrekt. Jeg synes selv, den lyder lidt forkert? Har ikke så godt styr på ordstilling i engelsk. Sætningen er følgende: But the father's responsibility has maybe not from the beginning been that careful - the father tries t... -
Hjælp, hvordan skal jeg starte min opgave?
ForumindlægVi har fået vejledning med mere, og vejledningen har været udmærket, men min problemformulering lyder lidt anderledes, end den jeg aftalte med mine vejledere (synes den er lidt kludret). Mit primærfag er engelsk, og bifag er psykologi. Men i hvilken rækkefølge ville i begynde på denne problemform... -
Idiom
ForumindlægHe, jeg skal til engelsk skriftlig eksamen i morgen og er lige kommet i tvivl om man må bruge idiomer, altså idiomatiske udtryk i sin stil. JEg kender mange gode, men trækker det ikke ned når min stil en gang skal rettes af censoren: for eksempel idiomer som følgende: ”a fool and his money are ... -
Tyske sætninger
Forumindlæg5 tysk sætninger 10 minutter siden af 123434 Es geht mir gut. Det går godt med mig. Wie verbessere ich mein Englisch? Hvordan forbedre jeg mit engelsk? Es ist nicht, was ich mir vorgestellt hätte. Det er ikke det, jeg havde forestillet mig. Ich habe... -
metoder i dansk/eng AT 2011
ForumindlægHeysan! Jeg skal finde ud af hvilke muligheder der er mht metoder, når jeg laver AT i år. I år er hovedemnet: AT VÆRE PÅ - muligheder og problemer. Jeg har valgt at arbejde med overvågning af samfundet. Bl.a. ud fra filmen "The Truman show", der er ren overvågning af et enkelt menne... -
Gruppe, Ring, legeme og ordning
ForumindlægHej, Jeg skal redegøre for forskellige begreber, men har simpelthen så svært ved at forstå dem, selvom jeg nu har været det halve af internettet igennem for at forstå dem... Er der en, der kan hjælpe mig med at forstå begreberne og evt komme med en god forklaring på dem? Begreberne er gruppe, ... -
HJÆLP TIL EN MOR
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med at oversætte dette til engelsk. Jeg skal nemlig hjælpe en mor fra England. \n\nDet står helt klart af dine bekymringer at der er noget galt med din søn og at der skal sættes en stoppes ind med det samme. Du har en mistanke om at han, er i besiddelse af hash og ... -
Hjælp til grammatik...
ForumindlægHej.. ville blive rigtig glad, hvis nogen som var gode til engelsk gad sige til mig hva der er forkert i de her sætninger.. da jeg ikk er så god.Miranda is in a very difficult situation. The choice to be an adult when you are only 18 is not everyone there can manage it. The parents support her, b... -
vil i hjælpe mig at oversætte de her sætning please?
Forumindlæg1. Mange mennesker kan lide at til kysten, fordi de kan lide at svømme. 2. Andre foretrækker at tage i byergerne, fordi de hader at ligge i solen. 3. Peter er vældig god til at spille tennis 4. Hun begyndte at lave mad, da hendes mand kom hjem. 5. jeg blev færdig med at læse avisen. før fjensynet... -
Rettelse af 9 sætninger . Vigtigt
ForumindlægHeej jeg skal oversætte 9 sætninger fra dansk til engelsk. Jeg har oversat dem, men jeg vil lige være sikker på om de er rigtige, så jeg ville spørge om der var nogle der ville kigge på det og rette hvis der var fejl. 1. Kan jeg få et kilo danske æbler? 2. Din antenne er større end naboens. 3. Rå... -
Kontraktmodellen til det er ganske vist eksame imorgen haster:-)
ForumindlægHej SP;-) Jeg skal til eksame imorgen meget tidlig, jeg har øvet og fået hjælp fra jer her inde fra tusind tak for det! Men jeg mangler bar et punkt det er analysemodellen, jeg har valgt kontraktmodelen, ( mange kalder den, hjemme ude hjemme) Men kan ikke helt forstå den har søgt på youtube, osv.... -
9/11 og historiefagets rolle?
ForumindlægHej alle sammen, Jeg skal til at skrive om USA's sikkerhedspolitik efter 9/11 i samfundsfag og historie. Desuden skal jeg undersøge/diskutere, hvilken indflydelse USA selv havde på angrebet. Mit spørgsmål er: Hvordan inddrager jeg bedst historiefaget? Især taget betragtning af, at all... -
METODER (!)
ForumindlægJeg skal op i AT snart, og jeg er igang med at skrive min "fremlæggelse" ned. Jeg har om Pest, og de to fag der spiller ind er historie og biologi... Jeg vil høre om, hvilke metoder jeg kan bruge i disse to fag, da jeg har om pest? Håber i forstår spørgsmålet, og kan hjælpe (; -
Jeg er gået i stå! Hjælp, haster!
ForumindlægHej igen. Jeg er simpelthen gået i stå mht. historie eksamen og er lidt lost omkring det. Skal det supplerende materiale nævnes under analyse/diskussionen eller skal det komme til sidst? Er der nogen der kan hjælpe mig med at svare på følgende spørgsmål? 2. Hvorfor fik Fremskridtspartiet fremga... -
Perspektivering, emner og tema til eksamen?
ForumindlægTil de forskellige historier (pensum står nedenunder, ting som ødipus, sokrates forsvarstale og platons historier), som jeg har læst, hvilke overordnede emner, temaer og perspektiver er gode at tage fat på? Jeg er ikke sikker på hvordan jeg skulle få en længere samtale til at gå om disse bøger. ... -
enevældens fald og dansk demokrati
ForumindlægHej Jeg sidder og læser til historie eksame og kan ikke fatte hvad der sker i perioden 1849-1901. hvem har magten? Er det første gang vi får en statsminister i 1901 ? nogen der kan forstælle mig kort og godt hvad der præcis sker efter 1849? håber nogen kan hjælpe KH Anna -
Den sorte hånd
ForumindlægHej derude. Er ved at skrive historie opgave omkring "Den sorte hånd" og mordet i sarajevo. Nogen der kan komme med nogle gode links til nogle sider med god info osv? og meget gerne nogle bøger omkring emnet. Tak på forhånd! -
Analyse af taler i samf/his
ForumindlægHej Jeg sidder, som mange danske studerende, og skriver SRO. Jeg har valgt at skrive i historie og samfundsfag, hvor jeg skal analysere en tale af Barack Obama og en af Martin Luther King. Nogle der ved, hvordan en sådan analyse skal skrues sammen? Har ikke den store erfaring med ana...
