Søgning på: bestem den månedlige ydelser på de to lån. Resultater: 18801 til 18820 af 63755
-
projektion af punkt på plan
ForumindlægJeg har absolut ingen idé om hvordan man projektere et punkt på en plan!!!!! Jeg har ligningen for planen B: y=4x+12y+5z+298=0 og punkt A(6,4,0) Jeg skal finde koordinaterne for prjektionen, håber virkelig nogen kan hjælpe mig!!! -
stamfunktioner
Forumindlæghej jeg har lidt problemer med eller nok enlig bare er lidt usikker på om dette er rigtig: f(x)=e^6-x F(x)=e^x f(x)=(x^2-4)/(x-2) ? f(x)=5^-2x F(x)=-2*5^-2x ?? f(x)=4^2x-1 ?? jeg er meget i tvivl om hvorvidt det er nogle sammensatte funktioner og hvis de er så har jeg haft svært v... -
Indfør passende variable og opstil et udtryk for sammenhængen mellem pulsfrekvens og alder
ForumindlægHej. Jeg har problemer med denne opgaver, håber nogle vil hjælpe Indfør passende variable og opstil et udtryk for sammenhængen mellem pulsfrekvens og alder. På forhånd tak. -
Lineære funktioner? Nogen der kan hjælpe? :/
ForumindlægRedegør for karakteristiske egenskaber ved den lineære funktion y = ax + b og dens graf, herunder betydningen af de indgående størrelser a og b, og hvordan forskriften findes ud fra to punkter. Hvordan kan jeg gøre dette? forstår ikke opgaven helt nemlig... Det er til eksamen :/ -
sidder mit i en mat. eksamen!!!
Forumindlæghey.. jeg mangler lidt hjælp til en eksamensopgave. Gødningsenheder x - Kornudbytte f(x) 0 300 50 982 a) Beregn en forskrift for funktionen, b) Beregn det antal gødningsenheder, der fordobler kornudbyttet? på forhand tusinde tak -
Modellering og regression..
ForumindlægEt spørgsmål til min årsprøve i mundtlig matematik lyder på, at jeg skal analysere den lineære funktion, og i den forbindelse skal jeg komme ind på modellering og regression. Er der nogen som mon kan forklare mig hvad forskellen er? -
cosinus og sinusrelationerne
ForumindlægHej er der nogen der ved hvad forskellen mellem cosinus og sinusrelationerne er? Troed først at man med sinus fandt sidelængderne og med cosinus vinklerne men kan med mine formler se at det ikke helt passer.... -
Vektor i rummet
ForumindlægHej allesammen Jeg har fået til opgave, at løse nedstående. Tak på forhånd. -
Matematik - Hjælp til trekant
ForumindlægHej studieportalen Hvordan beregner jeg en trekants højde, når jeg kender trekantens grundlinje som er 3? -
Hjælp til afleveringsopgave.
Forumindlægopgaven lyder således: find nulpunkter (skæring med x-akse) og lokale minimumog lokale maksiumum for funktionen f(x)= 0,75x3 - 3x2 - 7x + 4. jeg har forsøgt at løse opgaven og står nu med følgende tal Ymax = -68,76877369 Ymin = - 85,2312263 Xmax = - 1,763834279 Xmin = 1,7638343 problemet er så ... -
Lineære funktioner
Forumindlægpls hjælp -
opløsning af KMnO4 i vand
ForumindlægJeg er i gang med en kemirapport omkring ståluld. Jeg er gået i stå ved denne opgave: "Kaliumpermanganatopløsningen laves ved at opløse en afvejet mængde KMnO4(s) i vand. Angiv, hvorledes man skal lave en opløsning som er præcis 0,0200 M." Hvad er det jeg skal finde ud af, og hvordan g... -
Cirkler og vinkler .. Nogen der kan hjælpe
ForumindlægMatematik opgaven er vedlagt. -
Opgave
ForumindlægHej Er der nogle, der kan hjælpe mig med følgende opgave? En lampe er ophængt lodret over centrum af et rundt bord med radius 0,75 m. I punktet P på bord-kanten danner lysstrålen fra lampen vinklen v med vandret. Afstanden fra lampen til punktet P betegnes d. Beregn d, og beregn sin(v), n... -
Hvor mange gram glukose?
ForumindlægHvor mange gram Glukose (MW 180.16 g/mol) skal der bruges til at lave en 100 ml opløsning med en koncentration på 1 mM? Hvordan skal jeg lige gribe denne opgave an når koncentrationen er mM? -
Hvad er Elektronfordeling?
ForumindlægHey har fået en opgave i fysikkemi. Hvad er elektronfordeling og hvordan finder man det -
naturvidenskabelig grundforløb
ForumindlægHej :D Jeg står og skal vælge et emne i det naturvidenskabelige grundforløb, men ved ik rigtig hvad jeg skal vælge Jeg kunne godt tænke mig noget med kemi, men ved ik helt hvad der kunne være godt og spændende at vælge af emne og problemstillinger indenfor kemi. Det skal helst indeholde et godt o... -
Integralregning
ForumindlægJeg har tidligere spurgt om hjælp til denne opgave (til a delen) hvor jeg fandt at diameteren på hallen var 50, altså 25 til hver side af y-aksen, og nu spørger jeg så til b delen. Jeg kan ikke se hvordan jeg skal bruge integralregning til at løse opgaven, snarere end bare at finde det fulde vol... -
Regression - Tilladt?!
ForumindlægHej derude! Jeg vil være meget taknemmelig, hvis nogen kunne besvare mit spørgsmål mht. regression. Når man sider med sin årsprøve i hånden og skal finde en funktion til en bestemt tabel, skal det så gøres på computeren? Eller er det ikke alle tabeller det kan gøres ved? På forhånd tak! -
Hjælp søges til en mat opgave
ForumindlægNogen der kan hjælpe med denne opgave, kan virkelig ikke forstå den har siddet med den en halv time nu uden at komme nogen vegne.
