Søgning på: matematik c skriftlig. Resultater: 18801 til 18820 af 90635
-
Eksamenssæt 2017
ForumindlægHej SP, ER der nogen her der ligger inde med eksamensættet for Fysik A 2017? Vil gerne bruge det til forberedelse til eksamen i morgen :) -
definitionen af "litteratur"?
Forumindlæghvad er definitionen af "litteratur"? -
Terminsprøver på STX?
Forumindlæghej hvor tit har man terminsprøver på stx, og hvad meget betyder de. har hørt at det skulle betyde noget i årskarakteren end man tror -
Skal alle op i dansk Termins stil i 3g?
ForumindlægSkal alle op i Dansk termins stil i 3g? Jeg ved at alle ikke skal op til eksamen men hvad med terminsprøver i slutningen af 3g? Tak -
Dumpede eksamen, HF?
ForumindlægHej Alle, jeg dumpede (åbenbart) til min engelsk B eksamen, begrund af en rigtig lorte sensor. Er der nogen der ved hvis man dumpede til eksamen, om man så kan tage faget igen og stadig få SU? -
Søger en lektiehjælper
ForumindlægHej jeg søger hurtigst muligt en lektiehjælper i matematik på a-niveau -
Bestem røringspunkt mellem plan og kugle
ForumindlægI et koordinatsystem i rummet har en kugle centrum i C(0,0,5), og punktet P(2,-1,7) ligger på kuglen. a) Bestem en ligning til kuglen. Jeg får ligningen til at være x^2 + y^2 + z^2- 10*z + 16=0. En tangentplan (alfa) er er givet ved ligningen: x+2y-2z+1=0 b) Bestem den spidse vinkel mellem (al... -
Gymnasiale uddannelser
ForumindlægHej jeg går i 9 klasse. Jeg har besluttet mig for at tage STX. Men jeg ved ikke lige hvilken gymnasium er bedst. Det skal være indenfor København. Jeg bor nemlig selv i Nørrebro. Jeg har tænkt på Københavns Åbne Gymnasium eller metropolitan skolen. Kender i andre gode gymnasier? jeg er ret i tviv... -
HTX og STX hvad er forskellen?
ForumindlægHej jeg har et spørgsmål som lyder som overskriften: Hvad er forskellen mellem HTX og STX?? -jeg har tænkt mig at tage en naturvidenskabelige studieretning, og gå på stx, men min fysik lærer anbefaler mig at gå på htx hva synes i ? -
hjæææælp...
ForumindlægEr der en venlig sjæl der gider at hjælpe mig? Hvordan beregner man sådan en opgave? Jeg er helt lost i det og jeg skal op til skriflig matematik i næste uge. Vil gerne være forberedt. Med tekst og mellem regninger pleasee.. Vægten af et tropisk nåletræ kan beskrives ved modellen y = 0,31⋅... -
Sinusfunktion
ForumindlægHejsaJeg sidder og kæmper med noget matematik. Jeg skal definere en sinusfunktion udfra et udsnit af den, hvorpå jeg kender to punkter. Altså opskrive ligningen for funktionen.Det drejer sig om følgende funktion (se billede):http://peecee.dk/index.php?id=31360Jeg har kun de informationer som frem... -
En god start...
ForumindlægHej alle!Synes det kunne være meget nyttigt for mig men også for andre der skal op i matematik på 1-årigt A-niveau, at have en slags basal viden til disse emner:1)Vektorregning i planet2)Vektorregning i rummet3) Bestemt integral (vha over- og undersummer, findes et integral)4)Integral og stamfunk... -
Hjælp!!
ForumindlægHeej alle sammen.. Jeg er igang med at skrive en studieretningsopgave i Kemi og Matematik.. Jeg har 2t spørgsmål som jeg skal svare på som lyder sådan: a) Gør rede for hvad en differentialligning er og giv eksempler på differentialligninger. Giv udledning a løsningerne til y´ = k og y´= ky ... -
Lidt blandet
ForumindlægJeg har problemer med følgende opgaver: a) I en trekant ABC er: længden af BC= 4/3 *længden AB og længden af AC = 2*længden af AB Hvordan bestemmer jeg vinkel A i trekanten? b) En høj cylinderformet beholder har et hul i bunden. Når der er vand i beholderen,vil det løbe ud gennem hullet. Den ha... -
andengradspolynomium
ForumindlægOpgave 10 Et andengradspolynomium f er bestemt ved F (x) = -5x² + bx + c. Hvor b og c er tal. Det oplyses, at f har rødderne 3 og 7. a) Bestem tallene b og c. mine udregninger: C = -5 • 32 + b • 3 C = -5 • 72 + b • 7 ? C = -45 + 3b C = -245 + 7b ? C = -45 + 21b C = -24... -
Hvad er den korrekte nævner i varians
ForumindlægJeg er ved at repetere matematik, og jeg sidder med to forskellige lærebøger henholdsvis hhx mat C af Bregendahl m.fl. og matematik c, begge bøger er fra systime. Det der undrer mig er, at positionsmål for ikke-grupperede observationer i den første lærebog Mat V bliver beskrevet som nedenfor: H... -
Lektiehjælp tilbydes i Mat/Fys/Kemi
ForumindlægHej mit navn er Mads og jeg er uddannet Cand. Scient i Matematik med sidefag i Kemi og Fysik. Jeg tilbyder lektiehjælp i Matematik C/B/A,Fysik B/A og Kemi C/B til Universitetsstuderende og Gymnasieelever, og jeg bor i Aalborg. Jeg er flere års erfaring som Gymnasie-lærer i ovenstående fag. ... -
EP - Tværfagligt eksamensensprojekt
ForumindlægHey - Jeg har dybt brug for nogle ideer til mit EP som skal skrives i fagene Matematik C og Biologi C - Jeg har valgt at holde fokus på fedme og overvægt i biologi-delen. Jeg tænker at jeg helt sikkert vil kunne bruge nogle funktioner og noget statistik i matematik-delen - men hvilke funktioner... -
Bestem ligning for cirkel
ForumindlægHej folkens! Har ret store problemer med en opgave - håber at nogen kan hjælpe, da jeg tager fjernundervisning, og læreren ikke svarer på fronter! To linjer l og m er givet ved ligningerne l: y=3/4x + 9/2 m: y=3x+1 a) Bestem den spidse vinkel mellem l og m. En cirkel har centrum i punktet C(1, ... -
trekant beregning
Forumindlægåååh jeg håber nogen kan hjælpe mig her! Jeg har en trekants areal og to af siderne. Siderne kalder de a og b. Hvordan finder jeg den sidste side og vinklerne A, B, C? T = 2 a = 1 b = 5
