Søgning på: matematik c hf noter. Resultater: 18821 til 18840 af 98817
-
Ny i emacs
ForumindlægHej. Jeg har indtil videre benyttet mig af winedt editoren, da jeg hørte den var mest velegnet til nybegyndere. Jeg føler nu at jeg er okay inde i latex, og har mod på at prøve mig med emacs. Jeg har installeret det vha. denne guide: http://www.math.aau.dk/~dethlef/Tips/introduction.html Jeg v... -
løs ligningen....
Forumindlæghey folkens sidder lidt og forsøger at løse denne ligning men uden held .. f(x)=a*sin(bx+c)=0 nogen der kan give en hånd....? -
Cirklens areal i 2. gradsfunktion
ForumindlægHvis man skulle illustrere cirklens areal (pi*r^2) i en 2. gradsfunktion hvor x er en konstant stigende radius - hvad er så konstanterne a, b og c i ovenstående formel? -
Afled Uc=f(t)
ForumindlægHej alle natugler. Jeg sidder her og skal aflede følgende: Uc = f(t), hvor Uc = U*(1-e^-(t/R*C)) Er der nogen der har en idé om hvordan jeg skal gøre dette ? umiddelbart kan jeg komme i tanke om en ordinær homogen differentialligning. På forhånd tak. Mvh. Kenn. -
Tjek lige den her ud
Forumindlæghey..ville blive rigtig glad, hvis der var nogle, der havde noter til følgende tekster - three shots - indian camp - the short happy life of Francis Macomber - Fated attraction - They're not your husband - Gabby, you're sooo skinny - A peep into a slavemart - message to the grass roots (t... -
International Politik/forståelseshjælp
ForumindlægLektiehjælp/forståelse/forklaring af IP herunder: Teorier/nøglebegreber/Noter Tekster blandt andet af: Georg Sørensen,Gorm Harste,Mikkel Thorup,Malvig,Morgenthau,Waltz, Bush,Obama Har læseplan/læsespørgsmål/tekster m.v men savner en forståelse for IP samt noter med nøglebegreber og teorier. Håber... -
Problemregning
ForumindlægHej mennesker derude. Jeg kunne virkelig godt bruge noget hjælp til denne matematik problemregning. Har lavet alt mangler få opgaver, som jeg ikke kan lave. Nogen søde mennesker, derude som gerne ville hjælpe mig? Linket til problemregningen: http://gu10g201213.skoleblogs.dk/files/2013/09/Matemat... -
Harmoniske Svingninger
ForumindlægHar fået lidt af et problem... står og skal til skriftlif eksamen i matematik i morgen, og kiggede lige alle mine notater igennem. Fandt desværre et problem, kan ikke huske hvordan man laver alt det der med harmoniske svingninger. Fik 11 da vi lavede det i en afl. men nu kan jeg ikke huske det me... -
hjælp mangler opgaver!
Forumindlægjeg skal have en matematikprøve snart. har fået besked på at jeg kan øve opgaverne: 3.004, 3.013, 3.014, 3.025 de er fra denne bog: Vejledende eksempler på eksamensopgaver i matematik, 3-årigt forløb til A-niveau, 1998.men min bog er væk.. nogen der har de opgaver??? skal ikke vide svar eller no... -
Bestem forskrift
ForumindlægHej allesammen! Jeg sidder og knokler med en matematik opgave, som jeg simpelthen ikke kan finde ud af. Nogen der kan hjælpe?? Grafen for en funktion f(x) er en parabel, som skærer akserne i punkterne P(2,0), Q(8,0) og R(0,4) a) Bestem en forskrift for f(x) -
MAT - Hjæælp med at finde K? :S
ForumindlægBestem k, således at ligningen x^2-(2k-3)x+2k=0 får en løsning. Løs endvidere ligningen for de fundne værdier af k. må meget gerne forklares på en simpel måde, matematik er IKKE min stærke side desværre :( -
Centrering?
ForumindlægHey SP Nu har jeg hjulpet med en del matematik opgaver herinde, og jeg har også fået godt styr på, hvordan man anvender LaTeX, men jeg forstår stadigvæk ikke, hvordan man "centrerer", eller hvad man nu skal kalde det. I Word ved jeg, at man blot kan trykke på tab, og så bevæger den s... -
Ligninger
ForumindlægJeg sidder og skal til mundtlig matematik imorgen (1g) . og er gået i stå ved disse spørgsmål. 1. forklar hvad der forstås ved at løse en ligning? 2. Gør rede for løsning af ligninger af første & 2.grad? 3. Bevis formlen til løsning af andengrad? Er der evt. lige en super hjælper? ;) -
Logik
Forumindlæghttp://xkcd.com/blue_eyes.htmlOk, så jeg kunne naturligvis ikke løse den - jeg forstod knap nok opgaven, så jeg fik linket til løsningen.[SPOILER! - Hvis du selv vil prøve at løse den, så lad være med at læse den følgende eller linket! Jeg kan sagtens vente et stykke tid mere.]-------------------... -
Engelsk rettelse
Forumindlægville høre om der var nogen der gad se denne oversættelse igennem for fejl ??På dansk:Det er vigtigt for mærkevare at have et godt image.Hvis mærkevare ikke har et godt image, vil folk heller ikke købe varen.Jeg tror det er meget få mennesker der ikke tænker over havd andre mennesker synes om en ... -
Fejl i sætning
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal finde fejlen i en sætning men kan ikke finde det. Er der nogen som gider at hjælpe? Tak på forhånd :-) The non-smokers were before the smoking ban exposed to second-hand smoking. -
rentabilitet
ForumindlægHejsa. Jeg sidder og knokler med rentabilitetsanlyse af Carlsberg's virksomhed - men jeg kan ikke få det til at passe - altså OG + AOH er = AG MEN når jeg så vil prøve at regne efter ved at sige: AG + (rentemarginal x finansiel gearing = EFK - så er den ikke lig med egenkapitalens forrentni... -
Notater til biologi
ForumindlægJeg skal til at læse biologi til eksamen, derfor kunne det være lækkert hvis en eller anden havde notater til H. Falkenberg m.fl.: Fysiologi (Systime 1999). Sidetal er underordnet da jeg næsten skal læse hele bogen. -
Ansøgning
ForumindlægHejsa..Det kan godt være at det ikke lige var her jeg burde spørge men jeg tænkte bare den gang i skolen lærte man da at lave job ansøgning. Og jeg skal til at lave en uforpligtende ansøgning som elektrikker lærling og kan slet ikke finde ud af hvordan jeg skal starte og gribe det hele an. Det en... -
Opg. om Børsen?
ForumindlægVi er fire som har fået til opgave at skrive om Børsen!Nogen der har opgaver liggende eller som måske har andre gode informationer vi kan bruge???
