Søgning på: historie eksamen. Resultater: 18841 til 18860 af 46276
-
Skriftligeksamen i kemi
ForumindlægJeg skal til skriftligeksamen i kemi om en uges tid og jeg aner ikke hvordan jeg skal forberede mig til det. Jeg er ret dårlig til dette fag så jeg har brug for en grundig gennemgang af eksamenspensum, men hvordan gør man? Hvad gør i, jer der også skal til eksamen? -
Tangentens ligning
ForumindlægHej, jeg skal finde tangents ligning de to steder i funktionen, hvor der er en hældning på 3: en funktion lyder: f(x)=-3*(x+2)-1 og har to tangenter med hældningskoefficient 3.. Jeg finder f'(x): f'(x)=3/(x+2)2 Jeg ved, at hældning er 3, så : f'(x)=3 ⇔3/(x+2)2=3 <=>... -
endelige karakterer
ForumindlægJeg har lige checket Ludusweb for at se mine karakterer.. og der er noget jeg ikke forstår. Jeg har før skiftet studieretning, så jeg måtte gå 1.g om. Jeg afsluttede billedkunst og fysik på min daværende studieretning, hvor jeg i billedkunst fik 4 i afsluttende karakter og 10 i eksamen. Da jeg ... -
Dumper jeg??? Hjælp!!!
ForumindlægHej allesammen. Jeg vil på forhånd sige tudsind tak, fordi i gad at læse mit spørgsmål og svare tilbage. Nu til mit spørgsmål. Jeg læser til dagligt Historie på univiseritetet. Har lige afleveret en skriftlig eksamensopgave i faget; Historisk Metode 2. Vi fik før eksamen at vide, at den maks måt... -
Alm.gym. STX!
Forumindlæghvordan har du det med gymnasium ? er det bare noget der skal overstås ? hvor langt tid bruger du ca. på dag til dag lektier? hvor langt tid bruger du ca. på afleveringerne? laver du dem den dag de skal afleveres eller en uge før osv ? -
Medicinstudiet
ForumindlægJeg står og skal søge ind på en videregående uddannelse. Jeg kommer ind på det studie, jeg søger på, da mit snit med bonus er 13,2. Jeg har indsnævret valget til Århus og København. Jeg vil starte til sommer. Jeg er 20 år. Hvad er chancen for, at jeg kommer på vinterstart i hhv. Århus og Københ... -
Hjælp til dansk synopse
ForumindlægJeg er virkelig i tvivl om min synopsis til dansk eksamen er okay.. Jeg har spurgt forskellige og de har hver deres mening. Jeg ville høre om der var nogen der gad at komme med ideer til hvordan den kunne forbedres? Den skal afleveres senest fredag d. 22. maj så håber der er nogen der vil svare ... -
Kulturfag
ForumindlægHej jeg har en tekst, som jeg ikke kan forstå en dyt af, er der en der kan oversætte den til mig ? Jeg har prøvet at slå et hvert ord op, men jeg kan ikke forstå sammenhængen.. Det er meget vigtigt at jeg forstår teksten, det er en opgave til min eksamen .. Tak på forhånd :) Tekst 73 - N.... -
Problemstillinger om korstogene
ForumindlægJeg har trukket korstogene i Historie eksamen, og jeg skal op i morgen tidlig. Jeg skal indrage den kolde krigs afslutning og globalisering. Jeg har syv kilder, der alle (selvfølgelig) omhandler korstogene på den ene eller den anden måde. Jeg har en kilde af Bernard af Clairvaux, som handl... -
rettelse af sætninger
ForumindlægHåber nogle vil kigge mine sætninger igennem 1. Det lykkedes Tony Blair og New Labour at vinde valget. Tony Blair and New Labour succeded to win the election 2. Vi er ikke vant til at have så meget hjemmearbejde. We are not used to have that much homework 3. Han nægtede at have beg... -
Det arabisk forår
ForumindlægJeg skal op i historie eksamen, og jeg har trukket "Det arabisk forår" En af mine kilder er det her billeder, hvor der står "oversættelse af tekst for neden: " jo tykkere streg jo mere konflikt i mellem civilisationerne" http://www.google.dk/imgres?um=1&hl=da&... -
Kildekritik
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er igang med at læse op til eksamen, hvor jeg skal snakke ud fra nogle givne bilag. Da man helst skal benytte sig af kildekritik i historie, er meget i tvivl om kilde kritikken i den vedhæftede fil. Det er udtagelser fra straffesager fra det teologiske fakultet. Jeg har i... -
Nationalisme, krig og demokrati
ForumindlægHej :) - Nu kommer endnu et spørgsmål - relateret til historie eksamen som jeg skal op til i morgen. Jeg har trukket enmet Nationalisme, krig og demokrati og mine kilder består af den franske erklæring om menneskerettighederne (1789) Falstertalen af Orla Lehmann (1841) en reportage i avisen "... -
Samfundsfaglig metode - virkelig i tvivl??
ForumindlægHej hej. Jeg er ved at forberede mig til min at eksamen, hvor jeg skiver i fagene samfundsfag og historie. Mit emne er kropsidealet i 1800 til i forhold til i dag og hvilken rolle moderne teknologi har haft på kropsidealet i dag. I samfundsfag har jeg læst en masse om Anthony Giddens teorier og e... -
Historiesyn? Definition og anvendelse?
ForumindlægHej. Jeg skal til 3.g eksamen i historie på mandag og har i den forbindelse spørgsmål vedr. begrebet "historiesyn": Vælger man som eksaminand (bevidst eller ubevidst) et historiesyn og behandler det ukendte kildesæt ud fra dette med henblik på eksempelvis at finde årsager til en samfund... -
Genforeningen med Sønderjylland i 1920
ForumindlægHej (: Vi skal snart op til vores historie eksamen og vi har valgt emnet Genforeningen med Sønderjylland i 1920. Vi har en del spørgsmål og er ret forvirret. Vi håber der er en sød sjæl, som kan besvare nogle af vores spg, og hjælpe os med at finde hoved & hale i det hele (: - Der står, at... -
Oldtidskundskabseksamen I DAG!!
ForumindlægHej alle.. Jeg skal til eksamen om få timer, og så ville jeg høre om nogen, der eventuelt HAR været oppe i år, vidste hvad man gør, når man har fået/trukket den 1½ sides kendt tekst og dernæst (f.eks) 5 siders ukendt? Skal de analyseres på samme måde, og perspektiveres? Vær sød at hjælp mi... -
Re-eksamener
ForumindlægHej med jer Er der nogen, der kender de gældende regler om re-eksamen (vist også kaldet om-prøver) på HF - Hvad er mine retigheder, når jeg er dumpet - og endvidere, når jeg har fulgt hele forløbet - blot været uheldig - kræves det så at jeg læser helt forfra - eller kan jeg gå til en evt. om-... -
Klage
ForumindlægJeg vil gerne klage over min årskarater i skriftlig engelsk, som skal være 12 i stedet for 10. Er det for sent at gøre det nu? Jeg ville gerne have ventet til jeg fik snakket med min lærer, men hun svarede hverken på min mail eller da jeg spurgte ind til det til eksamen. Kan jeg bare skrive et kl... -
Klage over skriftlig dansk
ForumindlægJeg har i dag fået min skriftlige dansk karakter tilbage på 4, hvor jeg plejer at få 7-10. Jeg vil gerne klage, men hvordan tænker I at jeg kan klage, og kan i læse min aflevering og måske sige om et 4-tal virkelig er det der passer.
