Søgning på: engelsk b skriftlig eksamen 2015. Resultater: 18861 til 18880 af 135334
-
Matematik - liniær sammenhænge. Y=ax+b
ForumindlægJeg sidder og laver en matematik opgave, og har problemer med to opgaver! Opgave 1) En ret linje går gennem (3,4) og har hældningstal 7. Find b i y=ax+b jeg forstår ikke hvordan jeg kan gøre det. Jeg vil IKKE have facit, men gerne en forklaring på hvordan jeg kan regne det ud! Opgave 2)... -
Hjælp til Alkoholer *EKSAMEN IMORGEN*
ForumindlægHey folkens, jeg har noget jeg er lidt i tvivl om - og det er til imorgen kl12 1. Hvad er forskellen på Alkaner og Alkoholer 2. Isomérer til Alkaner? Hvad er det 3. Aromatisk ring? (alkoholer) 4. Di- og trivalante alkoholer? 5. Teknisk alkohol? GÆRING 1. Fremstilling af alkoholer 2. Opstemning... -
Hjælp til bilag kemi eksamen
ForumindlægEt bilag er denne påstand: MnO4- permanganat reduceres til Mn2+ med SO32- , som oxideres til SO42- i sur væske Jeg vil gerne opskrive et reaktionskema for ovenstående? Skitsér kort hvordan det kan påvises, at Natron ved opvarmning giver de anførte stoffer. Fortæl om reaktion mellem Mg (s) og HCl... -
Eksamens Opgave fra 2009
ForumindlægHej alle sammen skal finde motoniforhold på denne graf men ved ikke helt hvordan man gør -
hjælp til fysik-eksamen vekselstrøm
ForumindlægHej alle, jeg skal op i fysik om 2 uger og jeg ville høre om i havde nogen forslag til hvad for nogen forsøg til vekselstrøm jeg kan lave, her er hvad jeg har lavet indtil videre (kom gerne med rettelser) ps jeg går i 9.klasse Vekselstrøm synopse FØRSTE RUNDTE Det skal jeg bruge: spole... -
Beregn vinklen mellem vektorerne a +b og a.
ForumindlægOm to vektorer a og b hvor a=20; b=10; <(a,b)=25° Beregn vinklen mellem vektorene a+b og a Jeg er lidt forvirret over hvad det er jeg skal gøre. -
f(x)=b*e^kx: til hvilket formål?
ForumindlægHej... :) Hvad er formålet med følgende form for eksponentialfunktioner: f(x)=b*e^kx? Mere konkret, så hvad er fordelene ved den? på forhånd tak! -
f(x)=b gange e^kx
Forumindlægf(x)=b gange e^kx er der nogen der kan fortælle mig om denne formel, ved kun at den er en alternativ forskrift for den eksponentielle funktion -
Omskriv følgende udtryk til formen b*x^a
ForumindlægJeg skal omkrive (2*sqrt(x)*3)*x^2 til formen b*x^a hvordan gør jeg det? -
Hvordan forgår eksamen i NF C niveau
ForumindlægHej folkens jeg skal snart op til eksamen i NF C niveau, jeg har lavet en eksamens disposition for det emne jeg vil snakke om nrmlig elektricitet i i- og ulande. Jeg vil gerne vide hvordan eksamen forgår og om alle de rapporter og forsøg man har lavet kan trækkes og om og om hvor meget man skal... -
Fra Spansk A til Tysk B efter 1.g
ForumindlægHej, På min hhx uddannelse har jeg en veninde, der har meget svært ved Spansk A. Jeg har selv Tysk B, og jeg har spurgt hende, om hun muligvis kan skifte til Tysk B. Problemet her er, at hun skal færdiggøre 1.g nu, og jeg ved ikke, om hun kan skifte til Tysk B fra næste år af. Hendes fag inkl. Sp... -
Hvem vil kommentere min engelsk aflevering?
ForumindlægJa... Jeg har lige skrevet en engelsk aflevering på A niveau, og eftersom engelsk ikke er min store profession, gad jeg god, at der var en der tog sig tid til at kigge engang på den! Det vil jeg blive glad for. :) -
Engelsk litteratur omkring 1. verdenskrig
ForumindlægHej! Jeg har problemer med at finde litteratur til min SRP i engelsk-historie Jeg har om mentaliteten i europa henholdsvis før og efter 1. verdenskrig - optimisme/fremskridtstro før vs. pessimisme bagefter. Jeg skal bruge et hovedværk på engelsk, nogle ideer? -
Der er givet punkterne a(3,1) og b (7,4)
ForumindlægJeg har brug for hjælp til både a og b tak på forhånd -
Hvorfor er y=b*e^kx en eksponentiel
ForumindlægHej allesammen Er der nogle der kan matematik begrunde hvorfor man nogle ganger skriver eksponentielle funktioner på formen f(x)=b*e^kx og ikke f(x)=b*a^x tak på foehåns -
Isolér x og a i : y = b*a^x
ForumindlægHej Jeg sidder med en opgave, hvor jeg skal isolere henv. x og a i ligningen: Først vil jeg isolere x: For at få x'et ned tages log: Så divideres med log a på begge sider: Er dette korrekt ? a skal isoleres Øhh, her er jeg lidt i tvivl om jeg skal sige ln eller log til ... -
FACIT: Matematik B STX 23. maj 2017
ForumindlægMatematik B, 23 maj facit. Hvis jeg har overset en opgave, eller lavet en afrundingsfejl så må I gerne kommentere det! Jeg kar kun løbet sættet hurtigt igennem. Jeg ved, at Studienet uploader løsninger med metoder osv, så dem kan I kigge på når de er færdige. Delprøve 1 Opgave 1 a) Opgave 2 a... -
Mat B Eksamensopgave Delprøve 2007 Løsning
ForumindlægHej med jer guys ! jeg tænkte på om nogle herinde måske havde Mat B Eksamensopgave Delprøve 2007 Løsninger. Altså løsningen på denne --------> http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF07/Eksamen/Opgaver/070817_delopgaveU_hhx_076U_matB.ashx På forhånd tak ;) -
Opgave 5 b i Vejen til Matematik AB1
ForumindlægEr der nogen som kan hjølpe mig med denne opgave ? Opgave 5 b i Vejen til matematik AB1 Reducer følgende udtryk: X^3 Y^2(X-Y)^2*X^2 / XY^2(X-Y) = -
Facitliste til bogen Basiskemi C og basiskemi B
ForumindlægHej alle sammen Vi skal tit besvare spørgsmålene der findes i disse bøger, og har tit haft brug for at se om mine besvarelser har været korrekte - så er der nogle der har en facitliste til bøgerne Basiskemi C og basiskemi B ? :)
