Søgning på: fransk eksamen mundtlig. Resultater: 18881 til 18900 af 42938
-
HJÆLP MIG NU :D : Statistisk
Forumindlægjeg har følgende spg. som ejg har lidt svært ved at se hvordan jeg skal redegøre for på en fornuftig måde: redegør for hvordan et statistisk datamateriale kan behandles vha. grafiske fremtstillinger og statistiske deskriptorer. -
Grundforløb-hvad er det?
Forumindlæghej hvad lærer man i grundforløbet på stx, og hvad lærer man ikke.. altså hvad er det helt præcist? på forhånd tak -
Monotoniforhold
ForumindlægHvis f er et polynomium af fjerde grad med tre lokale ekstrema, tegn da uden hjælpemidler graferne for f, f’ og f’’ i samme koordinatsystem. Forklar begrebet vendepunkt og vendetangent, hvor f’’(x) = 0. Jeg har virkelig tænkt meget over dette spørgsmål, men kan sim... -
Elektromagnetisme
ForumindlægStrmmen I løber i et uendelig langt lige perfekt ledende rør med indre radius r1 og ydre radius r2 som illustreret på figur 1. Strømtætheden (strøm per areal) i røret er givet ved J(r) = r2 for r1 < r < r2, hvor er en positiv konstant, og r betegner afstanden fra rørets akse. Der e... -
Eksamensspørgsmål.
ForumindlægHej Folks. Jeg har en underspørgssmål i eksamensspørgssmål.: Gør rede for bestemmelse af afstanden fra et punkt til en linje. Skal man fremlægge en opgave, eller hvordan man kan svare den spørgsmål? Jeg håber, at nogen vil hjælpe med at forstå dette spørgsmål -
Formanalyse musik
ForumindlægKære studieportalen. Jeg står desværre i den uheldige situation, hvor jeg skal lave en formanalyse i musik. Vi har hverken lært om noder eller andet, men vores lærer forventer alverden. Sangen jeg skal lave en formanalyse om er Man in The Mirror af Michael Jackson. Hvis der er nogen som kunne hjæ... -
Bevis: integration af lineær funktion
ForumindlægHvordan kan jeg bevise integration af lineær funktion? -
Bevis sætning for substitution og/eller omdrejningslegemets rumfang
ForumindlægHey SP. Nogle af jer, som ligger inde med beviset for substitution ved integration (bestemt eller ubestemt integral, det er ligegyldigt) eller beviset for et omdrejningslegemes rumfang? På forhånd tak :) -
HJÆLP!! differentialkvotient!!
ForumindlægHej,, Jeg skal gøre rede for difinition af differentialkvotient. jeg har prøvet at læse mig frem, men jeg forstår det stadig ikke, da jeg får forskellige difinitioner hver gang... Kan nogen hjælpe? Det haster lidt.. Tak på forhånd :-) -
Terminsprøver i fysik/kemi 9,klasse
ForumindlægJeg har termisprøver om 2 uger og er meget stresset over det, især fysik kemi, biologi og geografi. fordi jeg ved ikke hvilke slags spørgsmål der kommer. Hvad er det typiske emner er der til 9.klasses terminsprøver i naturfagene? -
Arealfunktioner
ForumindlægVed arealfunktionen kan man jo finde arealet under grafen, ved bare at kende en x værdi. Arealfunktionen kan finde arealen bare ved at man kender en v-værdi, men den skal jo også kende at andet punkt som åbenbart er et FAST punkt? Er det andet punkt altid 0 eller hvordan hænger det sammen? Jeg v... -
Terminsprøver - én gang for alle!
ForumindlægJeg synes efterhånden mange af indlæggene om diverse terminsprøvestile er ved at være en smule uoverskuelige. Så måske kunne det være rart, at man én gang for alle kunne få sat på plads kort og præcist, hvilke stilehæfter/emner der er blevet brugt i hhv. dansk og engelsk til terminsprøverne i år.... -
radioaktivitet
ForumindlægHej jeg skal snart op til eksamen i fysik, og der er chance for at jeg kommer op i radioaktivitet, og jeg har utallige forsøg med dette, men det er enkle basale forsøg, hvor man benytter sig af en geiger-müller tæller og finder henfaldene for alfa, beta og gamme, og vi finder ud af hvor nemt de k... -
fsa eng
Forumindlæghej alle. jeg skal til at lave disposition i engelsk eksamen. jeg har valgt at skrive om Rosa Parks, racism. jeg vil gerne komme ind på noget spændende og noget relevant jeg kan skrive om. nogle gode ideer? ved hvertfald at jeg vil komme ind på busboykotten -hvad det betød for de sorte. - jim cr... -
"Begreber"
ForumindlægHEJ:: Jeg ska snart til eksamen i old som mange andre :p øhm ja altså jeg har jo ikk fulgt så meget med, (hvilket jeg ka se er noget pis nu,) men ka sagtens nå at læse det meste op inden jeg ska til eksamen der er 10 dage endnu :P men ville bare høre om der er nogle der kan nævne de vigtigste... -
Tysk - Engelsk ''' Må man medbringe notater??
ForumindlægNogen der ved, om man må tage notater med ind i forberedelses lokalet, i mundtlig tysk samt i mundtlig engelsk, til 9. klasses afgangsprøve???:D -
Afgangseksamen i dansk: Temaet Kærlighed
ForumindlægHej alle! Jeg går i niende klasse, og jeg har lige været oppe og trække emne i dansk. Jeg trak Temaet Kærlighed, og det er jeg rigtig glad for! Jeg sidder nu og leder efter nogle gode prøveoplæg, som jeg kan gå til eksamen med. Da Temaet Kærlighed er et bredt indholdsområde, må jeg vælge et ... -
Brug af internet!
ForumindlægHej alle, Jeg og et par venner har snakket om, hvorvidt at det er muligt at snyde til en eksamen, eller anden vigtig prøve! - Der er nemlig en fra klassen der formår at få 12 til alle eksamener, og terminsprøver, men klare sig virkelig dårligt i den daglige undervisning. Har lærene på gymnasie... -
Oversæt. markeder
ForumindlægMarkederne i ParisDe gamle haller i Paris er tegnet af arkitekten Victor Baltard for over hundrede år siden. I årevis sælger man kød, grøntsager og frugt fra disse haller, som ligger i centrum af Paris. Man kalder dem endda ”Paris’mave”. Men omkring 1960 ønsker myndighederne i Paris, at hallene s... -
Rettelse - Haster
ForumindlægHej er der ikke nogen der har lyst til at rette det nedenstående tekst. På forhånd TAK!!!La fantaisie du garçon. Le garçon arrive pour l’école et il a beaucoup devoir. Lorsque il avait dans la maison, il se trouve à son lit. Il fantaisie : « l’oiseau avec une grand voiture, l’oiseau circule. Pend...
