Søgning på: filosofi c. Resultater: 18941 til 18960 af 60665
  • Stofmængde - bakterie

    Forumindlæg
    Hejsa er der en venlig sjæl som kan hjælpe mig med den her opgave. Skal jeg finde koncentrationen af mælkesyren først?
  • Mastermix

    Forumindlæg
    Nogle der kan forklare mig hvad komponenterne i en PCR mastermix skal bruges til? 66 µl milliQ 40 µl Primermix 16 µl dNTP 32 µl GC buffer 2 µl pfu x7 DNA polymerase Tak på forhånd
  • tjæk om det er rigtigt

    Forumindlæg
    en cirkel har centrum i 1,2 og går gennem A(2,4)..\nBESTEM EN LIGNIG FOR CIRKLENS TANGENT I A..\n\ny=ax+b\na=4-2/2-1=1\nb=4-2=2\n\ntangent=Y=x+2....\n\ner det rigtigt???
  • HJÆLP til ΔEvand / J

    Forumindlæg
    Hvordan udregner man ΔEvand / J? er der en bestemt formel, når man allerede har nogle tal?
  • Gradtal..

    Forumindlæg
    eg har fået hjælp før til denne opgave, og har prøvet, men jeg kan virkelig ikke :/.. " I en firkant ABCD er siden BC parallel med AD, og lABl=lBCl=lCDl=4,1 firkantens omkreds er 21,4 beregn gradtallet for hver af firkantens vinkler." Hvordan gør jeg det?
  • Prescott

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde noget om økonomen Prescott?
  • Stereoisomeri d-glucose og d-xylose

    Forumindlæg
    1. Redegør for hvilken form for stereoisomeri, der er i D-glucose og D-xylose
  • Hvor mange fotoner udsender laseren hvert sekund?

    Forumindlæg
    Hvilken formel skal man benytte, når man skal bestemme, hvor mange fotoner en laser udsender hvert sekund?
  • 2x2 matrix og egenværdier

    Forumindlæg
    A er udtrykt ved hjælp af x. Opskriv et udtryk for egenværdier for A. Find desuden, hvad egenværdierne er for x = 0. Nogen der kan hjælpe med at vise udregningerne? Tak på forhånd!
  • Help me, please!!

    Forumindlæg
    Nogen der kan forklare mig huske reglerne til at: *Gange med brøker *Dividere med brøker *trække fra med brøker *pluse med brøker!!! Tak!!!!
  • Flydende upolære stoffer?

    Forumindlæg
    Hvorfor er nogle upolære stoffer flydende?
  • Omskrivning

    Forumindlæg
    Hej folkens,\n\nEr der nogle, som der har forstand på flg.:\n\nOmskriv 4x^2 + 12x + 9\nTil formen: (ax + b)^2\n\nGlæder mig til at høre fra jer.
  • opgave 7.006 i eksamensbogen

    Forumindlæg
    Hej...\nHåber, der er en der kan hjælpe mig med opgvae 7.006 i eksamenesbog 2, for jeg har stirret mig helt blind på opgave a. \n\nDet er lidt svært at forklare opgaven, da den er knyttet til en skitse, men håber, at der måske er en, der har lavet samme opgave og kan hjælpe mig igang.\n\n - Maria -
  • hjælp til opgave 2.3.3

    Forumindlæg
    Den mindste energi, der skal tilføres en elektron for at frigøre den fra siliciumoverflade er 7,93 * 10^-19 J. a) beregn den største bølgelængde af lys, som kan frigøre elektroner fra en siliciumoverflade ved fotoelektrisk effekt. b) kan lys i det synlige område frigøre elektroner fra en si...
  • bølgelængder

    Forumindlæg
    Nogle mikrobølger har en frekvens på 10 7,4 10 Hz ⋅ og bevæger sig med lysets hastighed på 299792458 m s. Hvad er bølgelængden af de pågældende mikrobølger?
  • Kapacitans

    Forumindlæg
    En LC-svingningskreds benyttes til AM modtagelse ved en bølgelængde på 300 m.- Hvor stor skal kapacitansen af kondensatoren være, hvis spolens induktans er 2,0 µH?Jeg er på bar bund her... Ville være glad for lidt hjælp
  • Differentialligning

    Forumindlæg
    Hvis jeg er givet en differnetialligning, hvordan bestemmer jeg så den løsning, hvis graf går igennem et punkt P(a,b)?
  • varmelære

    Forumindlæg
    hej jeg skal til eksamen i fysik nu her snart. jeg skiftede linje fra sproglig til mat. jeg ville derfor hører om i ville skrive hvad man kunne komme ind på hvis man kom op i varmelære
  • faktoriser?

    Forumindlæg
    Hvad skal jeg gøre, hvis der står:Faktoriser følgende ligning:x^2+9x-5=y
  • Differentialligninger

    Forumindlæg
    Vi har "næsten" lige begyndt på differentialligninger, og jeg fatter bare keine af det lige nu, så hvis der var nogen, som kunne hjælpe mig lidt, ville det være fedt. For jeg hader bare at føle mig så dum, som jeg gør lige nu.Vis at f(x)=3*exp(-x^2)er løsning til begyndelseværdiprobleme...

Søgninger relateret til filosofi c