Søgning på: matematik fp9 maj 2017. Resultater: 18941 til 18960 af 33873
-
Svingning
Forumindlæghej jeg sider med en matematik aflering til i aften og jeg har den her opgave hvor jeg skal aflæse amplituden og bølgelængde i geogebra men ved ikke hvordan jeg gør det, er der nogen der kan hjælpe?? -
Kan man blive fritaget fra eksamen - naturfag C
ForumindlægHej alle, Er der nogen her der ved om man kan blive fritaget fra naturfagseksamen på C-niveau på en erhvervsuddannelse, hvis man har haft biologi C, matematik C og fysik C på STX? Tak på forhånd -
Bestem førstekoordinaten til hvert af skæringspunkterne mellem grafen for f og grafen for g???
ForumindlægHej, Jeg sidder og laver en matematik aflevering og den her ene opgave driller virkelig, fordi den skal regnes uden hjælpemidler.. Det ville være super hvis jeg kunne få lidt hjælp til den :) Tusind tak på forhånd :) -
funktioner og differentialligninger
ForumindlægHej allesammen Er der nogen, som vil hjælpe mig med at løse den vedhæftede opgave? Vi er meget bagud i matematik pensum i min klasse, så har derfor svært ved mange forholdsvist nemme opgaver. På forhånd tak -
Eksamen SprogligA 2004
ForumindlægAndre som også har været oppe i skriftlig engelsk i dag? Sprolig A-niveau.Jeg synes at det var et rigtig godt oplæg; meget inspirerende og flere gode ting at tage fat på. Dog, skilte den sig ikke videre ud fra de fleste andre oplæg synes jeg, ikke sådan rent tematisk hvert fald.Jeg fokuserede mes... -
Matikematik karakter - er det fair?
ForumindlægI matematik på C-niveau får man spørgsmål så man kan forberede sig derhjemme. Det fik jeg også. Da jeg så skulle op til eksamen trak jeg om trekanter, hvor spørgsmålene lød: Definér sinus, cosinus og tangens i enhedscirklen. Forklar om ensvinklede trekanter. Find skalafaktoren i ensvinklede t... -
Hjælp en studinde i nød!
ForumindlægHjælp en ny matematik studindeJeg har problemer med følgende stykke...kan nogen hjælpe?2 * -3(i anden) - 4 * -3 - 2 * -3(2 * -3 skal divideres med 5(-3-4)...)Jeg håber min opstilling er til at tyde.Jeg får selv to resultaterdet ene er 29,82857143det andet er 9,6...er det helt galt? eller er en af... -
HJÆLP TIL EKSAMEN - TRIGONOMETRI
ForumindlægHej, Jeg har to spørgsmål til matematik b eksamen som jeg desværre ikke ved hvordan jeg skal gribe an: Spørgsmål 1:Du skal omtale definitionen af de trigonometriske størrelser og brugen af dem i en retvinklet trekant. Endvidere skal du vise sinusrelationen. Spørgsmål 2:Du skal ... -
Eksamen i dag. Besvarelse?
ForumindlægNu havde jeg god tid i dag til matematik eksamen (c) og fik derfor skrevet alle mine resultater ned som jeg så tog med hjem. Derfor håbede jeg på at kunne finde en besvarelse på nettet, men der er desværre ikke kommet nogen :( Nogen som har en besvarelse liggende? -
Hjælp til en matematikopgave
ForumindlægHej Er der nogle, der kan hjæpe mig med at forklare mig, hvordan jeg kan beregne opgaven på vedhæftet billede? På forhånd tak. -
ligninger med tre ubekendte
ForumindlægHejsa derude;) Sidder fast i flg opgave. Er der nogen der kan hjælpe mig. Tak -
Skadeforsikring
ForumindlægHej alle Nogen der kan hjælpe mig med at forklare, hvorfor de gule lighedstegn i den vedhæftede fil gælder? Tusinde tak på forhånd -
Karkirurgi
ForumindlægHej. Er der nogen herinde der kan fortælle mig hvorfor hoveduddannelsen i karkirurgi har så få ansøgere sammenlignet med alle andre kirurgiske specialer? Hvorfor gider folk ikke være karkirurger? -
Eksamner for 1. og 2.g
ForumindlægJeg tænkte om vi ikke skulle lave en tråd hvor folk kan fortælle hvad de skal til eksamen i? Det er nu meget sjovt at se.Jeg skal op i engelsk, og så årsprøve i historie og dansk, og er matematisk 2.g'er.Hvad med jer andre? -
GSK mat A beståelsesprocent
ForumindlægHej Studievejledning. Jeg vil gerne gennemføre Mat A på gsk - og derfor vil jeg gerne gå det sted i kbh der har den største beståelsesprocent. Kan du fortælle mig hvor jeg finder den eller hvilken skole der har det? Venlig hilsen Line -
TI-83 til studerende! salg
Forumindlæghej...som I kan se sælger jeg min lommeregner en TI-83, som j har brugt i 2 år og den virker stadigt optimalt...men jeg ønsker at sælge den, da jeg ik studere og får ik brug for den...så j sælger den til en der skal bruge den til sit studie..og det skal nok være en fair pris...smid jeres bud heri... -
Hvad er sværest? Kemi eller fysik?
ForumindlægHvad er efter jeres mening sværest, kemi eller fysik? -
Antal kvote 2 ansøgere?
ForumindlægHej, nu har der været en stort antal indlæg fra folk, som ville høre om gennemsnittet ville falde eller stige 2010. Men nu er kan man faktisk få et præg om det - nemlig ved at se på antallet af kvote 2 ansøger. Jeg vil høre om nogen har tallene over antallet af kvote 2 ansøger i år, og kvote 2 a... -
hey derude
ForumindlægHva så små hjerner! Har I haft en god ferie eller har I brugt den på at lege intellektuelle herinde? heh Jeg har haft en fed ferie med en masse programmering og en masse fisse! Sådan skal det være ;-) -
Gode elever får dårlig karakter?
ForumindlægVi kender det alle sammen, de gode elever der altid hørte efter, tog noter og lavede lektier fik ikke de højeste karakter, og nogle af de mere sløsede elever, der havde stort fravær og ikke altid fulgte efter og sjældent tog notater fik 10 og 12 taller.. Hvorfor er der, der er nogle der b...
